Skip to main content

Ik heb glasvezel, in huis prima ontvangst, ik heb een blokhut ±40 METER AFSTAND VAN het huis,

 

en slecht ontvangst van wifi, helpt het om een wifi versterker te kopen?

 

Of is het beter iets anders te kopen?

 

vriendelijke groet!

Hallo @yentel ,

Veertig meter is best wel een aardige afstand. Het beste is om het internet bekabeld aan te leggen. Oftewel een kabel trekken vanuit het modem naar de blokhut. 


Hallo Noordzee,

 

Dank voor je antwoord, dat heb ik gehad maar hielp niet echt, dus zoek een andere oplossing


Ok @yentel ,

Dan zou je inderdaad een WiFi-versterker kunnen proberen. 
 

Maar veertig meter blijft een hele afstand. 


ps dat was een kabel van de experia box naar een pc


Hallo Noordzee,

 

Dank voor je antwoord, dat heb ik gehad maar hielp niet echt, dus zoek een andere oplossing

Als je een kabel trekt van Experiabox naar blokhut, dan werkt dat wel. Op die kabel heb je dan precies dezelfde snelheid als binnen. Dat dat niet werkt is onzin, dan doe je wat verkeerd. Verkeerd type kabel ofzo.


ps dat was een kabel van de experia box naar een pc

Als je ook draadloos internet in de blokhut wilt, moet je aan die  kabel die van de experiabox naar de blokhut loopt een wifi accesspoint (‘versterker’/extender) koppelen. Mooiste is wellicht een wifi accesspoint met 2 ethernet aansluitingen, dan kun je aan die 2de ethernet connector de pc nog weer bekabeld aansluiten. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=0 of ergens in een webwinkel wat kopen.

Er zijn nog genoeg andere opties, maar het ligt er aan met wat voor apparaten je het internet op wilt in de blokhut. Het ene kan gunstiger enz zijn dan het andere. Je laptop bekabeld aangesloten in de blokhut en die in wifi hotspotmodus (internet delen) kost niks extra’s en werkt nu/adhoc. 


Hi @yentel, volgens mij ben je al goed geïnformeerd door de heren hierboven. Zijn als je vragen beantwoord? De conclusie is toch wel dat als je het goed wil doen, dat er een internetkabel getrokken moet gaan worden.


Iedereen bedankt het is gelukt!!!

 

Groet Yentel