Skip to main content

Ik wilde een QR code gebruiken om mensen toegang op het Guest netwerk te geven.

Daarvoor heb ik de QR code gebruikt die in het Modem wordt weergegeven.
Maar als je die code scant krijg ik de melding dat ik handmatig moet inloggen.

Doe ik iets verkeerd

Hallo @Mendek 

 

Welke modem heb je en heb je ook extra Wifipunten (zo ja, welke)?

Als je hem met een normale QR code scanner scant dan zou je iets van WIFI, de SSID, de beveiliging (WPA/WPA2/WPA3) en het wachtwoord moeten zien in 1 regel.
Je zou op die manier kunnen zien of alle gegevens aanwezig zijn en kloppen in de QR code.


Ik heb een V12 en 3 witte extenders.

Ik scan gewoon met de camera app.


Met een camera app kan je je niet aanmelden op Wifi v.z.i.w., je moet dat doen via Instellingen en dan bij Wifi kiezen voor aanmelden bij netwerk, daar zie je dan een QR code tekentje waarmee je een QR code kan scannen, op die manier zou het wel moeten lukken.

Anders even een andere barcode/QR code scanner installeren die wel aangeeft wat er in de QR code zit zodat je kan controleren of die informatie wel klopt.


 


 

 

Dat Icoontje heb ik niet.


Met een camera app kan je je niet aanmelden op Wifi v.z.i.w., je moet dat doen via Instellingen en dan bij Wifi kiezen voor aanmelden bij netwerk, daar zie je dan een QR code tekentje waarmee je een QR code kan scannen, op die manier zou het wel moeten lukken.

Anders even een andere barcode/QR code scanner installeren die wel aangeeft wat er in de QR code zit zodat je kan controleren of die informatie wel klopt.

 

In de rechten van de Camera app zie ik dat deze Wifi verbindingen mag maken en verbreken.

Maar goed.

Ik heb een QR code scanner gedownload en daar werkt het inderdaad wel mee.
Ik zal google eens een appje sturen.

 


QR code scanner is al aanwezig. In ieder geval in een Samsung. Zie rechtsonder. 

 


In de rechten van de Camera app zie ik dat deze Wifi verbindingen mag maken en verbreken.

Maar dat zal die niet gaan doen. Het is een Camera app. Geen WiFi app.

U kunt uw auto ook rechten geven om te gaan vliegen, maar dat wil nog niet zeggen dat die da ook gaat doen 😉😬


In de rechten van de Camera app zie ik dat deze Wifi verbindingen mag maken en verbreken.

Maar dat zal die niet gaan doen. Het is een Camera app. Geen WiFi app.

U kunt uw auto ook rechten geven om te gaan vliegen, maar dat wil nog niet zeggen dat die da ook gaat doen 😉😬

Hij doet het inmiddels.

Nu ook met de camera App.


QR code scanner is al aanwezig. In ieder geval in een Samsung. Zie rechtsonder. 

 

Die kende ik nog niet 

Nadat ik die functie heb toegevoegd aan het menu werkt het nu ook direct met de camera app.

 

Thanks


Reageer