Skip to main content
Antwoord

Bij de buren is het Genexis kastje vervangen na een storing, kan dit bij mij ook alvast?

• January 8, 2025
  • 11 reacties
  • 271 keer bekeken

Bij mijn buren is het Genexis Gigabit glasvezelmodem vervangen na een storing.

Mijn Genexis modem is vanaf 2011 in gebruik en ik ben bang dat dit probleem mij ook onverwacht kan overkomen.

Wat is het beleid van KPN?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Wim Ru. Welkom op de community! Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar dat is niet nodig. Wat Marlon zegt klopt inderdaad. Er was een beperkte serie Genexis Gigabit glasvezelmodems die een probleem had, en deze zijn preventief vervangen. Als je in de toekomst problemen hebt met jouw glasvezelkastje, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zorgen ervoor dat dit snel en goed wordt opgelost.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• January 8, 2025

Er is een beperkte serie geweest die een probleem had. Die modems in die serie zijn preventief vervangen. Alle andere Genexis modems mankeert helemaal niets aan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 8, 2025

Beste ​@Wim Ru het beleid van KPN is, dat als deze defect is deze worst vervangen, eerder niet, ook niet nodig.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2025

Hoi ​@Wim Ru. Welkom op de community! Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar dat is niet nodig. Wat Marlon zegt klopt inderdaad. Er was een beperkte serie Genexis Gigabit glasvezelmodems die een probleem had, en deze zijn preventief vervangen. Als je in de toekomst problemen hebt met jouw glasvezelkastje, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zorgen ervoor dat dit snel en goed wordt opgelost.

• Auteur
  • Topper
  • January 13, 2025

Een apparaat dat 13 jaar oud is, dan kun je toch wachten op een probleem! En vervolgens zit je minstens een dag zonder internet, WiFi en TV: Foutoorzaak opsporen, afspraak maken etc.

Er is een goed Nederlands spreekwoord dat zegt: Voorkomen is beter dan genezen!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 13, 2025

Maar wat valt er te voorkomen? KPN heeft een jaar of anderhalf geleden enkele duizenden "verkeerde" ONT's op de markt gebracht en deze zijn pro-actief omgewisseld bij het merendeel van de klanten. U heeft het kastje al een stuk langer dus is het niet eens met een productiefout. Blijkbaar is die zelfs erg betrouwbaar en houdt hij het al 13 jaar vol. Goed is goed en daar moet je juist niet te veel aan veranderen.

• January 13, 2025

Een apparaat dat 13 jaar oud is, dan kun je toch wachten op een probleem!

Hij zal vast wel een keer stuk gaan. Maar dat kan nog wel 20 jaar duren. Dat is geen reden om hem te vervangen. 

En vervolgens zit je minstens een dag zonder internet...

Nou en? Daar ga je niet dood aan ofzo. 

Een kastje wat nog maar 13 jaar oud is zomaar vervangen is complete waanzin. Experiaboxen en tv ontvangers van 15 jaar oud die terug komen van klanten die opzeggen worden ook gewoon weer in een nieuw doosje gestopt en aan andere klanten uitgegeven.

• Auteur
  • Topper
  • January 13, 2025

Ik heb de toestand meegemaakt bij mijn buren, voor ze weer internet/TV hadden! Ik zou dat willen voorkomen, door preventief onderhoud na 13 jaar. Lijkt me redelijk. De meeste elektronische apparaten gaan minder lang mee!

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

Ik heb de toestand meegemaakt bij mijn buren, voor ze weer internet/TV hadden! Ik zou dat willen voorkomen, door preventief onderhoud na 13 jaar. Lijkt me redelijk. De meeste elektronische apparaten gaan minder lang mee!

Die onderhouds ronde is al geweest toch ​@Ik_Combineer ? Dan kon je een afspraak maken met roamler

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 13, 2025

Die onderhouds ronde is al geweest toch ​@Ik_Combineer ? Dan kon je een afspraak maken met roamler

Zeker. Ze zijn bijna allemaal vervangen.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

Zeker. Ze zijn bijna allemaal vervangen.

Wordt dat nog op verzoek van klant gedaan 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@Wim Ru We vervangen geen goed werkende glasvezelkastjes, tenzij er duidelijke technische problemen zijn. Mocht je in de toekomst echter problemen ervaren met je verbinding, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je verder helpen met een passende oplossing.

Â