Skip to main content

Afgelopen halfjaar heb ik 2 keer mijn contract aangepast, en verwacht dat ik dit vaker doe en mijn abonnement afstem naar wat ik nodig heb. Bij elke wijziging die ik doe (TV eraf halen, TV weer aanzetten, Snelheid omlaag) krijg ik weer een nieuw modem. Dit lijkt mij redelijk zinloos om telkens weer iets nieuws te sturen terwijl het oude modem het aan kan. Naast de kosten en vervuiling van vervoer, heb je die voor het schoonmaken bij de tussenpersoon en opslag. 

Daarnaast heb ik zelf helemaal die dingen niet nodig, dus telkens na ontvangst van iets nieuws gaat het oude ongebruikt retour (ik heb een eigen router/modem). Overigens is het ook zinloos om producten te laten circuleren die onnodig zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat proces lastiger is in te regelen. 

Gewoon een tip, zeker nu ESG verplicht een groter onderdeel van de bedrijfsvoering wordt. 

Hoi @Jouke01, welkom hier. 

Dat is zeker niet nodig. Begrijp ik heel goed. Ik neem je feedback dan ook ten harte mee. 

Als zou het al moeten zijn dat als je een wijziging doorvoert dat er gekeken wordt of jouw appratuur nog up to date is. En dan zou er geen hardware gestuurd moeten worden. Mogelijk dat dat door gebruik eigen router niet gezien wordt. 

En als je tv verwijderd, dan horen de ontvangers teruggestuurd te worden. Bij het weer aanzetten krijg je dan weer een ontvanger opgestuurd. 


De toon in de communicatie per brief is er trouwens niet op vooruit gegaan. Krijg dit keer een brief, je hebt nieuwe apparatuur ontvangen, stuur dus je oude apparatuur terug want die heb je namelijk geleend.

 

Misschien iets voor de communicatie afdeling om te kijken hoe de vorige brief was met een vriendelijkere en vrolijkere toon 🙂. Ik wil helemaal geen apparatuur lenen, jullie gebruiken mij als opslag 😉