Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een blokkade op de lijn. Bij het bellen met de helpdesk hoor ik dat het vreemd is en bla.. Want alles betaald enzo. Op mijn aangeven over abuse gehad maar dat kan niet want dan had ik een email moeten ontvangen.

Ik heb een mail gestuurd naar het abuse team maar we zijn alweer twee uur verder, weekend voor de boeg..

Is dit normaal dat jullie mensen zonder contact op te nemen zomaar afsluiten en dat jullie eigen helpdesk daar dan ook helemaal niks van kan zien? Geen reactie van abuse behalve de autoreply dat het ontvangen is?

Ik hoop echt dat dit een fout is want als dit jullie manier van werken is ben ik heel rap over op starlink..

Herman

KPN geeft aan in hun voorwaarden:
Onze belofte:
Wij verkopen jouw gegevens niet aan derden.
 

Maar vervolgens staat er verder op:
 

Als je kiest voor ‘Ja, dat is prima’, dan betekent dit dat je kiest voor ‘Persoonlijk binnen en buiten de website en app van KPN’. In dat geval plaatsen wij naast functionele en statistische cookies ook social media-cookies, advertentiecookies en delen wij versleutelde gegevens (emailadres/telefoonnummer) met onze marketingpartners. Social media-cookies zijn bedoeld om de inhoud van onze websites te delen via social media. Advertentiecookies zijn bedoeld om te meten hoe vaak een advertentie op onze website bekeken is en om te verrekenen met de adverteerder.
 

KPN geeft dus eerst aan je gegevens niet te verkopen maar hier staat toch dat ze het doen.

Nee, KPN verkoopt jouw gegevens niet aan derden. Die verrekening waar jij aan refereert is de verrekening van wat de adverteerder aan KPN moet betalen voor het plaatsen van een advertentie.

“en delen wij versleutelde gegevens (emailadres/telefoonnummer) met onze marketingpartners”

“Advertentiecookies zijn bedoeld om te meten hoe vaak een advertentie op onze website bekeken is en om te verrekenen met de adverteerder.”

En zo krijgt KPN dus toch geld voor het delen van je info.

Verdiep u eens in hoe dat werkt. Dat noemen we RTB. Hierdoor kunnen overheden en big tech alles over uw surfgedrag te weten komen.
Overheden zijn de beste klanten op deze RTB platformen:
https://www.researchgate.net/figure/A-brief-illustration-of-the-real-time-bidding-process-the-interaction-between-user-ad_fig1_266661752

 


@tesseract al die info is offtopic 


@tesseract al die info is offtopic 

Scherp.

Omdat KPN toch geen haast maakt met het oplossen van mijn probleem heb ik mooi de tijd om mijn energie in aanverwante KPN zaken te steken.
En gezien de militante houding van een aantal van de vaste forum bezoekers blijft dit draadje daar over gaan.

Het valt mij wel op dat die zeer fanatieke mensen die de hele dag op dit forum kunnen zitten niet het hele draadje lezen maar vooral maar dingen roepen voor een wit voetje bij KPN.

Zet KPN hier beloningen tegenover in dit forum?

Of doen die lui dit allemaal voor bijvoorbeeld een titel als “internet expert”?


Zou het niet weten ik ben ziggo klant 


@tesseract, Is jouw lijn nog steeds geblokkeerd of is het issue ondertussen verholpen?

Als jouw lijn nog steeds geblokkeerd is, welke afspraken zijn er dan gemaakt om het issue alsnog te verhelpen?


Zou het niet weten ik ben ziggo klant 



Helaas is dat geen optie voor mij vanwege hun asynchrone lijnen.
Maar dan nog slaan mijn vragen op dit forum waar u momenteel actief lid bent en zou u dit kunnen weten.


@tesseract, Is jouw lijn nog steeds geblokkeerd of is het issue ondertussen verholpen?

Als jouw lijn nog steeds geblokkeerd is, welke afspraken zijn er dan gemaakt om het issue alsnog te verhelpen?

Gast.. Lees eens een draadje..


Ik blijf mijzelf niet herhalen, ookal vraag je 20 keer dezelfde vraag. Mijn antwoord blijft; staat allemaal in dit draadje.
 


Zou het niet weten ik ben ziggo klant 



Helaas is dat geen optie voor mij vanwege hun asynchrone lijnen.
Maar dan nog slaan mijn vragen op dit forum waar u momenteel actief lid bent en zou u dit kunnen weten.

Ik heb geen idee


Ik blijf mijzelf niet herhalen, ookal vraag je 20 keer dezelfde vraag. Mijn antwoord blijft; staat allemaal in dit draadje.

Dus er is helemaal geen sprake van een blokkade maar gewoon een “simpel technisch probleempje” met de aansluiting van jouw glasvezel in de PoP. (klik)

Al die ophef over dat je geen mail hebt ontvangen van Abuse is dus niet relevant.


tesseract schreef:

Kpn zal eerst echt abuse moeten aantonen.

Tenzij ze een gerechtelijk bevel hebben gekregen om jouw aansluiting te blokkeren.

Misschien wel goed om deze even te verduidelijken: daar hoeft niet persé een gerechtelijk bevel voor te zijn. Als iemand ziet dat zijn/haar assets gescand worden via het internet vanuit een KPN ip, en die persoon is daar niet van gediend, dan is het indienen van een klacht (met bijgaande logfiles) voldoende.


Ik blijf mijzelf niet herhalen, ookal vraag je 20 keer dezelfde vraag. Mijn antwoord blijft; staat allemaal in dit draadje.

Dus er is helemaal geen sprake van een blokkade maar gewoon een “simpel technisch probleempje” met de aansluiting van jouw glasvezel in de PoP. (klik)

Al die ophef over dat je geen mail hebt ontvangen van Abuse is dus niet relevant.

Dit zelfde heb je al een keer eerder aangegeven in dit draadje.
De hele straat ligt open en er zijn al drie monteurs voor aangestuurd. De helpdeskmedewerkers blijven zeggen dat het om een “blokkade” gaat. De helpdesk medewerker van gister heeft dat wederom aangegeven. Dat zien ze dus blijkbaar allemaal ergens in hun systeem staan.
Hierdoor leeft bij mij het vermoeden dat het meer is dan een “simpel technisch probleempje”.

Ook zijn we al een week verder en zit ik nog steeds zonder een vaste internet lijn dat vind ik lang duren voor iets simpels.

 


Het was btw ook een helpdeskmedewerker die mij naar abuse@kpn verwees.


Gisteravond weer een monteur gehad. Deze kon uiteraard niet zo veel doen maar is bezig gegaan met een noodoplossing.
Ik heb aangegeven hoe ik mijn internetlijn gebruik en dat zou helemaal goedkomen..
kwartier nadat hij vertrokken is krijg ik een mail van KPN over deze noodoplossing..
Het is een 4g modem met alleen maar wifi en 100GB.

Ik heb maar twee apparaten in huis die normaal gesproken gebruikmaken van wifi en dat zijn twee mobieltjes. De rest is allemaal bekabeld bij mij in huis. Wat een aanfluiting..
Ik ben dus gaan bellen en de meneer bij de helpdesk geeft aan dat een 4g oplossing zonder knettergekke nat en lanpoorten niet bestaat.. Goed om te horen dat de medewerkers op de helpdesk nul technische kennis hebben van netwerken en hardware. Alles is gericht op socialmedia gebruikers.

Bijzonder allemaal weer. Gelukkig werkt de koper lijn niet meer dus zit ik vast aan deze oplossing.

Ik knal wel een wifi dongle in mijn OPNsense bak en verbind dan met die graf 4g unit om vervolgens een tunnel op te zetten naar DO om vanuit daar weer extern toegang te krijgen.
 

Verder zal ik vanaf nu elke dag gaan bellen met de helpdesk om te klagen over deze oplossing en de zeer minimale 100GB die je daarop krijgt.

Al met al een zeer karige aanpak van KPN, waarbij ze geen enkel begrip tonen voor klanten die hun internetlijn voor andere zaken gebruiken dan socialmedia.

Ah well. Gelukkig krijg ik al het abo geld terug zo lang dit loopt en verdient deze club niks aan mij.


Nu u een noodoplossing heeft weet ik niet of u het abonnementsgeld terug krijgt...


tesseract schreef:

Kpn zal eerst echt abuse moeten aantonen.

Tenzij ze een gerechtelijk bevel hebben gekregen om jouw aansluiting te blokkeren.

Misschien wel goed om deze even te verduidelijken: daar hoeft niet persé een gerechtelijk bevel voor te zijn. Als iemand ziet dat zijn/haar assets gescand worden via het internet vanuit een KPN ip, en die persoon is daar niet van gediend, dan is het indienen van een klacht (met bijgaande logfiles) voldoende.

Dus ik kan een klacht indienen over bijvoorbeeld Google en Shodan? Dus als ik dan met een cronjob automatisch alle ip’s doorgeef aan abuse@kpn.com die op mijn ip een scan uitvoeren stopt dat?
Dan kan google de sites die op mijn ip draaien niet meer indexeren?
Of dat shodan mijn ip niet meer in kaart brengt?

Dat zou een super dienst zijn waar ik dan dankbaar gebruik van zou maken. Scheelt weer robots.txt schrijven.


Nu u een noodoplossing heeft weet ik niet of u het abonnementsgeld terug krijgt...

Als ik de voorwaarden mag geloven wel. KPN levert mij niet de dienst die is afgesproken in het contract.
Tevens is wat ze aanbieden geen goed alternatief  omdat het extreem veel beperkingen heeft. Ik mag toch hopen dat ze hier coulant mee omgaan gezien de vele contact momenten, foute informatie en vele monteursbezoeken en tijd.


Dus ik kan een klacht indienen over bijvoorbeeld Google en Shodan?

Nee, dat heeft weinig zin. Wij beheren de ip's van Google en Shodan niet.

Dus als ik dan met een cronjob automatisch alle ip’s doorgeef aan abuse@kpn.com die op mijn ip een scan uitvoeren stopt dat?
Dan kan google de sites die op mijn ip draaien niet meer indexeren?
Of dat shodan mijn ip niet meer in kaart brengt?

Nee ook niet. Waar het om ging was: Stel dat je security scans / port scans zelf uitvoert, en de eigenaar van dat ip-adres ziet dat en dient hierover een klacht in bij ons, dan kloppen we bij je aan. Wij handelen dus op misbruik wat plaatsvindt vanuit ons netwerk.


Gisteravond weer een monteur gehad.

Is het nu al duidelijk wat er aan de hand is, is er iets stuk of is er iets uitgezet ?

Deze kon uiteraard niet zo veel doen

Het zit niet in huis ? De lijn naar de centrale is ook in orde ?


Gisteravond weer een monteur gehad.

Is het nu al duidelijk wat er aan de hand is, is er iets stuk of is er iets uitgezet ?

Deze kon uiteraard niet zo veel doen

Het zit niet in huis ? De lijn naar de centrale is ook in orde ?

Nee het zit 100% buiten de deur. De lijn naar de centrale is niet in orde. Het schijnen erg vage problemen te zijn. Ze stonden gister ook de hele dag met een bus in de straat waar de hele bundel glas die in de straat ligt werd uitgemeten.


Jammer om te lezen dat het nog niet opgelost is. Ik wilde even terugkomen op het terugvragen van je abonnementskosten: die kan je zeker terugvragen. Ook voor de dagen dat je een noodpakket hebt gehad. Je doet dit, als de storing is verholpen, via kpn.com/vergoeding óf telefonisch via 0800-0402. 


Jammer om te lezen dat het nog niet opgelost is. Ik wilde even terugkomen op het terugvragen van je abonnementskosten: die kan je zeker terugvragen. Ook voor de dagen dat je een noodpakket hebt gehad. Je doet dit, als de storing is verholpen, via kpn.com/vergoeding óf telefonisch via 0800-0402. 

Thanks voor de info!

Dat is inmiddels allemaal geregeld. Na een aantal keren gebeld te hebben kreeg ik een kundige medewerker aan de lijn met begrip voor de situatie.
Ik regel zelf een 5g modem waarmee ik wel het eea kan instellen voor mijn thuis netwerk en ik krijg kosteloos een 5g sim om daarin te doen met elke week 100GB.

 

De sim die in het noodpakket zat ging helaas maar 2 dagen mee en daarna waren de 100GB’s al op.

Door dit aan te bieden ben ik weer een tevreden klant. Jammer dat het 6 telefoontjes en drie monteursbezoeken nodig had.

De laatste monteur die bij mij thuis was heeft zich er ook weer makkelijk vanaf gemaakt door te zeggen dat portworwarding e.d. kon instellen op de 4g noodoplossing.

Het modempje dat ik kreeg is zwaar verouderd. Geen toegang tot het admin portaal. 8 karakter wpa wachtwoord en dus niet aan te passen...
Fijn dat iedereen die dat kastje voor mij in gebruik heeft gehad en bij mij door de straat loopt automatisch verbind met dat wifi netwerk.. Al met al geen veilige oplossing van KPN en ik snap niet dat andere klanten daar wel mee akkoord gaan.

Ik heb jaren lang betaald voor een adsl lijn als backup maar dat is volledig afgesloten en dus geen optie meer.
Deze situatie laat wel heel duidelijk zien dat je als particulier ook echt moet nadenken over een redundante lijn. Gelukkig begint het er op te lijken dat Starlink binnenkort een waardig concurent zal worden.

Jammer dat KPN niet standaard mensen wil helpen die meer doen op het net dan video’s kijken en socialmedia lezen.

Ook jammer om te zien dat de hele geest van XS4ALL een stille dood is gestorven na de overname door KPN, ik had hierna toch nog wat hoop op een goede ISP.


Reageer