Skip to main content

Ik heb een box12 en TV+ ontvanger gekocht (wachten tot we ze kregen duurde me te lang, ook al zijn we zeker 20 jaar bij KPN). De hamvraag: kan ik de boel gewoon aansluiten, of moet ergens eerst bij KPN een knopje omgezet worden??

Het modem gaat het misschien doen maar de tv ontvanger gaat het nooit doen. Die kan alleen via kpn gehuurd worden. Zonde van het geld allemaal. Er van uitgaande dat het geld gekost heeft. Ik vraag me echt af hoe u zover hebt kunnen komen om tot deze actie over te gaan.


Ik heb een box12 en TV+ ontvanger gekocht (wachten tot we ze kregen duurde me te lang, ook al zijn we zeker 20 jaar bij KPN). De hamvraag: kan ik de boel gewoon aansluiten, of moet ergens eerst bij KPN een knopje omgezet worden??

Beste @Hoepsika,

Helaas zal KPN deze tv ontvanger niet activeren, je hebt het gekocht (via marktplaats misschien) en deze tv ontvangers zijn eigendom van KPN.

TIP: TV ontvangers van KPN nooit kopen via Marktplaats of wat voor verkoopsite dan ook, dit mag ook eigenlijk niet.


Och….. echt? Ik ben verbaasd. Ik zou denken dat als ik KPN de oude modem en tv-ontvanger opstuur, ze toch blij zouden zijn? Een pro-actieve klant die er zelfs geld voor over heeft? (Vragen om het nieuwste modem en de nieuwste ontvanger had namelijk geen zin - nieuwe klanten worden eerst bediend. Zo houden we onze vaste gasten tevreden?) Enfin. Weer wat geleerd. Ik blijf vragen: kan KPN dan niet de knopjes alsnog omzetten, als ik de oude modem en ontvanger zou mogen opsturen? Deze vraag stelde ik ook aan de klantenservice maar er komt geen antwoord.)


Enfin. Weer wat geleerd. Ik blijf vragen: kan KPN dan niet de knopjes alsnog omzetten, als ik de oude modem en ontvanger zou mogen opsturen? Deze vraag stelde ik ook aan de klantenservice maar er komt geen antwoord.)

@Hoepsika welke modem en tv ontvanger(s) heb je dan?


Ik heb nu de V10 en HMB2260


Deze vraag stelde ik ook aan de klantenservice maar er komt geen antwoord.)

Nee, logisch, want wat je doet is in strijd met het contract dat je met kpn hebt afgesloten. 


En weet je zeker dat de box 12 geschikt is voor jouw verbinding? De v10 wordt vaak gebruikt voor pairbonding en daarvoor is de box 12 niet geschikt. 


Dat mag ik toch wel hopen?! We hebben hier glasvezel en de snelste verbinding (contractueel) maar omdat de WiFi steeds slechter werd wilde ik naar wifi6 en als dan nog niet alles lekker draaide, de superwifi 2 er achter hangen. 


Ik heb nu de V10 en HMB2260

Dan zal dat gewoon goed moeten zijn, of heb je je abonnement gewijzigd?


En denk je nou echt dat wifi 6 alles oplost?? Zinloos!! 


Niks gewijzigd, alles zo optimaal

mogelijk aangepast 5 jaar terug maar dus niet de nieuwste apparatuur


De ook de tv+ ontvangers? Daarvoor moet je abo aangepast worden en dan krijg je gratis die ontvangers erbij.

Bezint eer gij begint. 


En weet je zeker dat de box 12 geschikt is voor jouw verbinding? De v10 wordt vaak gebruikt voor pairbonding en daarvoor is de box 12 niet geschikt. 

Dit is pairbonding: 

Als je z’n aansluiting hebt dan is de box V12 niet geschikt.


Hij heeft glasvezel @Dennis Schreve .


De v10 is absoluut het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad.  Dus beter wordt het niet. Daarbij komt dat de v10 binnenkort nieuwe software krijgt. Dan heb je echt het nieuwste!! Bij een 1gb verbinding hoort een uitgebalanceerd netwerk. Dus goeie kabels en bekabelde wifipunten door het hele huis. Draadloze verbindingsets zijn uit den boze en eventuele switches moeten igmp snooping ondersteunen.  Dan haal je het optimale uit je internetverbinding.  Het is dus niet zomaar even een ander modem neerzetten en gaan!!


Hij heeft glasvezel @Dennis Schreve .

Aha oké @Henk2304, bedankt voor jou terugkoppeling.


En weet je zeker dat de box 12 geschikt is voor jouw verbinding? De v10 wordt vaak gebruikt voor pairbonding en daarvoor is de box 12 niet geschikt. 

Dit is pairbonding: 

Als je z’n aansluiting hebt dan is de box V12 niet geschikt.

Ik denk dat ik maar ga bellen met de klantenservice. Ik weet niet beter dan dat met glasvezel de pairbonding vervalt. 


Bij glasvezel is uiteraard geen pairbonding. 


De v10 is absoluut het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad.  Dus beter wordt het niet. Daarbij komt dat de v10 binnenkort nieuwe software krijgt. Dan heb je echt het nieuwste!! Bij een 1gb verbinding hoort een uitgebalanceerd netwerk. Dus goeie kabels en bekabelde wifipunten door het hele huis. Draadloze verbindingsets zijn uit den boze en eventuele switches moeten igmp snooping ondersteunen.  Dan haal je het optimale uit je internetverbinding.  Het is dus niet zomaar even een ander modem neerzetten en gaan!!

En is de nieuwste software dan ook mesh? Want echt, ik ben zoekende. De modem kan beter geen switch krijgen maar 4 ethernetaansluitingen is zo karig, en bekabelen door het huis is geen optie; KPN heeft zelf de superwifi2 met wifi6 ondersteuning telkens als verbetering aan…. Moet toch wel wát brengen dan toch, nieuw modem en superwifi2? 

 


Ik denk dat ik maar ga bellen met de klantenservice. Ik weet niet beter dan dat met glasvezel de pairbonding vervalt. 

Dat klopt @Hoepsika, dat geeft @Joep1965 hier ook al aan:

Bij glasvezel is uiteraard geen pairbonding. 

Openingstijden klantenservice:

Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Zon- en feestdagen gesloten.


De v10 is absoluut het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad.  Dus beter wordt het niet. Daarbij komt dat de v10 binnenkort nieuwe software krijgt. Dan heb je echt het nieuwste!! Bij een 1gb verbinding hoort een uitgebalanceerd netwerk. Dus goeie kabels en bekabelde wifipunten door het hele huis. Draadloze verbindingsets zijn uit den boze en eventuele switches moeten igmp snooping ondersteunen.  Dan haal je het optimale uit je internetverbinding.  Het is dus niet zomaar even een ander modem neerzetten en gaan!!

En is de nieuwste software dan ook mesh? Want echt, ik ben zoekende. De modem kan beter geen switch krijgen maar 4 ethernetaansluitingen is zo karig, en bekabelen door het huis is geen optie; KPN heeft zelf de superwifi2 met wifi6 ondersteuning telkens als verbetering aan…. Moet toch wel wát brengen dan toch, nieuw modem en superwifi2? 

 

Mesh is wel genoemd als onderdeel van de nieuwe software, ook voor de V10. Maar óf dat er echt van gaat komen? De tijd zal het leren. Wifi6 komt er niet voor de V10, daarvoor ontbreekt de hardware.

Een echt goede stabiele internetverbinding is alleen via kabels te realiseren. Wi-Fi is er eigenlijk alleen voor gadgets die geen ethernetaansluiting hebben zoals tablets en slimfoons, e.d.

Wat is er mis met switches? Altijd beter dan Wi-Fi. Voor tv is IGMP Snooping in een switch (b.v. Netgear GS105E) nodig. 


Tenslotte is de Box 12 inmiddels ook alweer "verouderd" want 23 oktober komt de Box 14 uit voor 4 Gb/s glasvezel. 


Wifi 6 is voor nu echt nog een verkooppraatje om mensen zover te krijgen dat ze nieuwe spullen kopen. Een soort hype zeg maar. Mijn advies voor nu zou zijn, ervan uitgaande dat het modem in de meterkast staat, plaats één bekabelde SuperWiFi net buiten de meterkast.  Nr.2 plaatst u op de eerste overloop en een eventuele nr.3 op de tweede overloop.  Dan hebben de SuperWiFi's een goede verbinding met elkaar en heeft u goed wifi in het hele huis.Â