Skip to main content

Hoe kan ik met een modem 12b ook de Sonos speaker aan sluiten. Medewerkers kpn lukt het niet. Sonos medewerkers zeggen dat de kpn dat moet oplossen. Hoe nu verder

Je verbind de speakers toch via de wifi?


Je zult begrijpen dat kpn medewerkers geen verstand van Sonos hebben.  Maar wat is het probleem?


Je verbind de speakers toch via de wifi?

Ja dat gaat juist niet, 


Je verbind de speakers toch via de wifi?

Ja dat klopt maar dat gaat via wifi en een nieuwe modem gekregen en hij pakt niet het nieuwe netwerk en WW 


Je verbind de speakers toch via de wifi?

Ja maar door modem 12 b lukt dat niet! 


Waarom gebruik je niet de ‘oude’ inloggegevens van je vorige modem?


Waarom gebruik je niet de ‘oude’ inloggegevens van je vorige modem?

Nieuwe modem gekregen , oude hebben ze mee genomen. Daardoor nieuw netwerk en W.W


Ja oké, maar als je de ‘oude’ netwerknaam en wachtwoord gebruikt zou het toch moeten werken?


Als je op je nieuwe modem dezelfde netwerk naam en wachtwoord gebruikt zou het weer moeten werken. Deze vraag komt vaker voorbij op het Sonos forum...


Ik heb ook een 12b modem en sonos.

Als ik het goed herinner moet je sonos opnieuw koppelen aan de nieuwe wifi dmv de Sonos app.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network


Ik heb ook een 12b modem en sonos.

Als ik het goed herinner moet je sonos opnieuw koppelen aan de nieuwe wifi dmv de Sonos app.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Dank je wel , ga ik proberen


Bij de Sonos vertelde ze dat de wifi gedeeld via de modem moet worden gedaan. De kpn medewerkers bevestigde dit ook, alleen lukt het de medewerkers niet


Goedemorgen @Marth 12, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Mooi om te zien dat er zoveel mensen met je mee proberen te denken, is het je met deze informatie uiteindelijk ook nog gelukt om je Sonos speaker werkend te krijgen?


Dankjewel Jan, nog steeds niet gelukt. Echt jammer

groet


Dankjewel Jan, nog steeds niet gelukt. Echt jammer

groet

Dat is zeker jammer @Marth 12!

Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met Sonos dus ik durf je ook niet meteen te zeggen waar het precies fout gaat. Wel kwam ik een ouder topic tegen waarin precies hetzelfde probleem wordt besproken. Zou je daarom dit topic eens door willen nemen en kijken of je hiermee verder komt?


Bedankt.ze geven ook aan dat je de modem moet splitsen en ook de Sonos apparaten aan de modem aan sluiten. Ga ik dat nog een keer proberen. Dankjewel 


Bedankt.ze geven ook aan dat je de modem moet splitsen en ook de Sonos apparaten aan de modem aan sluiten. Ga ik dat nog een keer proberen. Dankjewel 

Hopelijk lukt het alsnog @Marth 12 🙏

Mocht dat toch niet lukken, dan kan het ook geen kwaad om deze vraag ook eens neer te leggen bij de Community van Sonos


Hoi @Marth 12 

Ik denk dat je een ouder sonos produkt hebt dat alleen de wifi 2.4Ghz ondersteund.

Dat verklaart dan ook de opmerking dat je het 'modem moet splitsen'. Ik denk dat wordt bedoel dat je in het modem Extra wifi instelt voor de wifi 2.4, zie 

Als je die hebt aangemaakt zou de Extra wifi wel zichtbaar moeten worden in de Sonos app. Het aansluiten van sonos met een kabel lijkt mij niet nodig, je wil juist met wifi verbinden.

Succes!


Dankjewel, ja dit is het wat ik moet doen. Klopt. 
Ga het proberen 

groet marth 


Hé het is gelukt, bedankt voor je  advies , heeft mij wel we n paar uur geduurd. Ik heb nu wel weer muziek 

fijne dag

warme groet marth 


Bedankt voor de melding dat het is gelukt, ook fijn voor mensen die later ook een oplossing zoeken hiervoor!