Skip to main content

Hallo!

 

ik heb mijn wifi wachtwoord in mijn KPN modem  aangepast (extra guest wachtwoorden)

zowel op 2.4 GHZ als 5 GHZ.

 

hij lijkt het oude wachtwoord te onthouden, die werkt ook nog steeds. Echter het nieuw wachtwoord staat in de modem.

ik lees op het forum dat dit kan komen door de Experia wifi punten die ik heb. Mogelijk nemen die de instellingen over. Hoe verander ik dit ?

moet ik apart inloggen op de expertia wifi punten?

Hi @ftrommel,

Als ik het goed begrijp wil je gebruik maken van 2 netwerken; je gewone wifinetwerk én daarnaast ook een gastnetwerk.

Ik wil je aanraden om hiervoor een ‘extra wifi’ netwerk in te stellen, hoe je dat doet zie je stap voor stap in 1 van de 2 volgende artikelen (afhankelijk van welke software op je Box 12 actief is:

Lukt het op deze manier wel om een extra netwerk in te stellen met een gewenst wachtwoord?


Jazeker dit lukt allemaal wel. Ik had al een extra netwerk (feitelijk niet “guest” maar de 2.4 GHZ en 5 GHZ netwerken) maar dat komt  qua werkwijze in de router op hetzelfde neer.

Enige wat ik heb gedaan is het wachtwoord gewijzigd in de router. 
 

Dit nieuwe wachtwoord werkt echter niet. Het oude wachtwoord blijft werken als ik verbinding maak (via telefoon of laptop). Het nieuwe wachtwoord staat wel in de router, ook als ik weer uitlog en inlog.

ik hoorde dat het kan liggen aan de wifi punten die ik heb. Die nemen de instellingen soms niet goed over. Netwerkkabel eruit kan dan helpen. Ik ga dat nog proberen.


Is het inmiddels gelukt om het naar wens werken te krijgen @ftrommel?

Als het nog steeds niet goed gaat, wil ik je aanraden om de Experia Wifi even te resetten, hoe je dat doet zie je in het volgende artikel:

 

 


Nog niet, ik zal dit proberen, dat zal moeten werken lijkt me, goed idee


Ik hoop dat het na het resetten wel weer goed lukt! Zo nee, dan horen we het uiteraard ook graag zodat we nog verder met je mee kunnen denken. 


Ik laat het even zo, ik gebruik nu de gast wifi. Moet het nog even uit testen. Komt vast goed !


Helemaal prima @ftrommel! Mocht je op een later moment weer vragen krijgen, dan weet je ons te vinden 😊


Reageer