Ik heb een KPN box 12 met 2 witte wifi kpn-versterkers. Dit heeft ca. 2 jaren goed gewerkt, maar sinds 2 dagen niet meer. De wifi-versterkers zijn het contact met de KPN box kwijtgeraakt (paars lampje). Ik heb de KPN-box gereset, de wifi-versterkers gereset, de versterkers bedraad weer geïnitialiseerd (tot zover gaat dat goed, groene lampjes) maar na loskoppelen knipperen de groene lampjes en worden daarna paars, zelfs op 1 meter afstand van de KPN box 12. Dit heb ik nu 3x herhaald. Ik had nog een ongebruikte wifi-versterker, maar ook hierbij hetzelfde euvel. Wat kan er aan de hand zijn?
Ik vermoed de software updates.
Als je er 1 bekabeld aangesloten laat, werken die andere 2 dan wel draadloos?
Dag Dennis. Nee, dat werkte ook niet. Alleen de bekabelde werkte.
Hi
Mocht het nog niet opgelost zijn, controleer dan ook ons artikel over SuperWifi installatie en gebruik. Daarin kun je aansluittips vinden en vind je ook de betekening van de lampjes.
Paars betekent dat het SuperWifi punt nog in de fabrieksconfiguratie zit. Als ze zo blijven branden, heb je ze dan ook al ongeveer een halfuur aangesloten gehad?
Ik raad je sowieso een schone installatie van de SuperWifi punten aan. Dan begin je weer met een schone lei en ik ben erg benieuwd of ze dan wel verbinding kunnen maken.
Dag Sanne. Ik heb de modem herstart, de witte wifi versterkers gereset en ben nu 3x langs/door de wifi manager geweest. De bekabelde wifi versterker kleurt groen, de andere versterker kleurt na het loskoppelen van de utp kabel nog steeds oranje. Ook zijn de wifi versterkers per stuk getest en gereset in de wifi manager. Maar de wifi versterker die draadloos moet functioneren blijft oranje kleuren na loskoppelen van de utp kabel. Ook heb ik de wifi versterkers van plaats/functie gewijzigd, dit had ook geen effect. Via de webinterface kwam ik niet binnen in de modem want het wachtwoord klopte niet. De knop op de achterzijde die je met een puntje moet indrukken, daar reageert de modem niet op. Hoe nu verder?
Top dat je al zo'n hoop geprobeerd hebt. Jammer dat het nog niet geholpen heeft, dus ik raad echt nog de schone installatie aan. Voor het gemak plak ik de instructies hier:
- Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
- Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
- Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
- Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
- Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten).
- Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
- Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
- Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis. Bij draadloos gebruik zal het lampje ongeveer 15 minuten oranje branden en daarna op groen springen.
Volg deze stappen zo nauwkeurig mogelijk op, ik ben erg benieuwd of het dan wel lukt.
Zo niet, dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken. Dan kan mijn collega dit met je doorlopen en hopelijk is het dan snel opgelost!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.