Skip to main content

Hoi!
Net een nieuwe box 12 van KPN gekregen, mijn v8 was er mee op gehouden.

Installatie ging prima, veel sneller WiFi, maar na een dag of 2-3 moet ik de box resetten. Geen internet meer en aansturing via WiFi op andere apparaten werkt dan ook niet meer.
Heb ik al een aantal keer moeten doen.
Heeft iemand de oplossing?

Dank!

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 


@Nick83 , hoe bedoel je?

Hij is via WLAN verbonden.

We hebben wel een extra versterker, maar die staat eigenlijk altijd uit.


Gebruik je dit soort dingen bedoeld Nick

 


Dank @Joep1965

@Nick83 Ja, die gebruik ik inderdaad voor de tv!

 


Ok en de kerstboom staat er wellicht en dat is geen beste combinatie.  Draadloze verbindingsets kunnen erg slecht tegen ledverlichting en ledlampen.  Eigenlijk moet je draadloze verbindingssets niet willen gebruiken. Welk type heeft u?


Dank @Joep1965

@Nick83 Ja, die gebruik ik inderdaad voor de tv!

 

Dan zou je die eens een paar weekjes terug in de doos moeten stoppen en gewoon een kabel moeten gebruiken. Kijken of het dan beter gaat.


DVS650. Er is geen led in de buurt, maar de stekker voor alle apparatuur zit er wel in… Zou dat een probleem kunnen zijn?


DVS650. Er is geen led in de buurt, maar de stekker voor alle apparatuur zit er wel in… Zou dat een probleem kunnen zijn?

Het is niet alleen ledverlichting dat interferentie op het lichtnet kan veroorzaken maar ook de transformator van kerstverlichting kan desastreus zijn voor de werking van zo'n DVS.

Het is juist de bedoeling om de DVS in de wandcontactdoos te steken en andere apparatuur via de DVS van stroom te voorzien.


@wjb nog geen transformator van de kerstboom erbij…

Maar wel andere, bv Switch ed.

Wat raden jullie aan om te doen?


@wjb nog geen transformator van de kerstboom erbij…

Maar wel andere, bv Switch ed.

Wat raden jullie aan om te doen?

Dit:

Dan zou je die eens een paar weekjes terug in de doos moeten stoppen en gewoon een kabel moeten gebruiken. Kijken of het dan beter gaat.

 


@wjb nog geen transformator van de kerstboom erbij…

Maar wel andere, bv Switch ed.

Wat raden jullie aan om te doen?

De allerbeste oplossing is om geen DVS te gebruiken maar om een netwerkkabel te trekken.

Wellicht heb je nog een electriciteitsbuis waar een ouderwetse telefoonkabel doorheen loopt want die zou je dan kunnen vervangen.

Denk eens goed na over "nieuwe" elektrische apparatuur die je recentelijk aangesloten hebt in jouw woning. Koppel die eens los.

Installeer een de devolo cockpit en meet de snelheid tussen de adapters.

Hoeveel Mbps meet je?

Staat de laatste firmware op die adapters?

Steek de adapter bij de TV in de rug van de adapter bij de Experia Box en koppel ze opnieuw.

Is de storing daarna verholpen.


Beste iedereen,
 

Dank voor jullie meedenken!
Ik heb een paar dingen gedaan, de DVS herstart en ook de Google Chrome en Harmony Hub.
Ik kwam erachter dat de modem op 2,4 en 5 GHz verbindingen maakt en dat de apparaten die de ellende veroorzaken op 2,4 zitten.

In de modem stond kanaal 6 aan op 2,4 en die heb ik op auto gezet.

Het lijkt nu goed te gaan!

 

Mocht het allemaal weer niet goed gaan dan kom ik wel terug.

Voor nu, dank!