Hoi @Swaggy
Welkom op de community van KPN.
In dit soort situaties kun je het beste telefonisch contact opnemen met de Storingsdienst van KPN, een medewerker zal dan de KPN Box 12 (modem) op aftand kunnen uitlezen, om te zien wat er eventueel met het modem aan de hand is.
Want het is uiteraard niet goed, dat de KPN Box 12 regelmatig uit zichzelf uitvalt en zich weer vanzelf gaat opstarten.
Mocht het inderdaad aan het modem liggen (KPN Box 12), dan zou het modem omgeruild kunnen worden voor een nieuw exemplaar.
Telefoonnummers:
- 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
- 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)
De Storingsdienst is bereikbaar:
- 24 uur per dag, en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Ik heb een storing.
Je zou de KPN Box 12 ook nog eens handmatig kunnen resetten, om te zien of daarmee het probleem wordt opgelost.
Handmatig je modem resetten
-
Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
-
Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.
-
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.
Hi @Michel.uit.Arnhem , Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb niet zo'n goede ervaring met dit soort telefonische klantenservices bij een concurrent dus die probeerde ik te mijden.
Ik heb inmiddels toch gebeld en werd super geholpen. Zonder eerst een heel stappenplan met resetten en dergelijke af te moeten leggen sturen ze meteen een nieuw modem op en wordt ik een dag later terug gebeld of de klachten verholpen zijn. Boven verwachting goed opgelost (voor nu) en we wachten het nieuwe modem af.
Bij geen verdere updates op dit topic zal het probleem volgende week op zijn gelost.
Hoi @Swaggy
Bedankt voor je compliment, ik heb het graag gedaan.
Ik ben benieuwd over welke concurrent (lees: provider) je het nu hebt, waarbij je slechte ervaringen hebt gehad aan de telefoon.
Dus het moet een opluchting voor je zijn geweest, dat de storingsdienst van KPN je verwachtingen heeft overtroffen, en je goed heeft geholpen.
Goed om te horen, dat je een nieuwe KPN Box 12 (modem) krijgt toegestuurd, in de goede hoop dat daarmee het probleem begin volgende week is opgelost.