Skip to main content

Hoi, 

Ik heb sinds dat ik ben overgestapt op KPN wegvallende wifi. Steeds voor een paar seconden tot een paar minuten. 

Wat heb ik al gedaan: 

Modem reset. Stroom eraf. Terug naar fabrieksinstellingen. WiFi punten weer opnieuw verbonden. Die ellendige wifi verbeteraar tig keer doorlopen etc. 

Uiteindelijk gebeld met KPN, maar ik moet bellen als het wegvalt, want nu kunnen ze niks. Maar het wegvallen is te kort, als ik hen bel, dan doet hij het weer. Ik moest ook bovenstaande stappen nog een keer uitvoeren, maar dat heb ik meerdere keren gedaan. 

Ik wil graag een oplossing voor het geld wat ik betaal. Bovendien werkt dit niet met mijn online gesprekken. Ook gamen hier in huis is een drama, steeds wegvallende wifi betekent uit je game. Niet leuk voor de tieners. 

Ik heb KPN klein zakelijk 1 Gbit. Dat moet meer dan voldoende zijn. ALS het internet het doet is de snelheid ook prima. 

Bekabeld internet is soms een probleem, maar wel veel minder vaak.

Logboek modem zegt: vaak dat wifi disconnected en dan een paar seconden later: connection restablished. Ook een opmerking over ‘hengelo’ en dat het daar afgesloten en weer aangesloten is. 

Ik heb een KPN box 12. 

@Rav5 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je wifi verbinding steeds wegvalt. Zeker bij het voeren van online gesprekken is dit erg lastig. 

Uit je verhaal maak ik op dat je de Box 12 gebruikt, maak ook dat je wifi versterkers in huis hebt. 

Zijn dit Superwifi punten van KPN? En zo ja, hoe zijn deze aangesloten? 

Hebben de Superwifi punten ook al eens een schone installatie gehad? 

Overigens zou ik voor gamen altijd adviseren om dit bekabeld te doen. Een kleine dip in snelheid kan bij gamen al erg irritant zijn. 

De kans hierop is bij het gebruik van wifi een stuk groter dan wanneer er sprake is van een bekabelde verbinding.