Skip to main content

zo dat is eens mooi nieuws   kreeg net een brief dat mijn snelheid wordt verhoogd van  200 naar 1 GB glasvezel , staat helaas niet bij of dit blijvend is of tijdelijk . ik zelf heb niks aan gevragen  , nu nog een een  paar weken wachten of het geen nep brief is ( hoop het niet ) 

 

 dus bij deze dank je wel 😁

Je slaat de spijker op zijn kop, maar veel mensen kijken geen lineaire tv en dat Internet kan zeker met minder snelheid voordeliger.

Ik ga voor geen goud weg bij de club. KPN levert diensten en service op top niveau. In de wereld van high tech waar hardware vaak sneller verouderd dan een brood, moeten ze hoogstandjes uithalen om het 24/7 in de lucht te houden. 


Mijn perspectief betrek ik sec op het Internet. Je hebt gelijk dat ligt genuanceerder.

 

KPN         200 mbs Up en Down  € 50,-

Odido      400 mbs Up en Down  € 40,-

Youfone   200 mbs Up en Down  € 47,-

Ziggo        200 mbs Up en Down € 47,


Idd. KPN levert prima hardware en service voor zover ik het kan beoordelen. Jarenlang bij Chello, UPC, Ziggo gezeten en dat was eigenlijk bagger. Er is een moment dat de ogen open gaan.


"Mooie” actie van Kpn, alleen een beetje sigaar uit eigen doos. Aangezien de standaard snelheid van glasvezel 1 Gb/s is heeft Kpn meer kosten aan langzamere abbo's omdat bij deze de snelheid geknepen moet worden (extra handelingen/hardware). Door iedereen op 1Gb te zetten zijn ze onder de streep goedkoper uit. Een prijsverhoging lijkt me daarom onwaarschijnlijk.


"Mooie” actie van Kpn, alleen een beetje sigaar uit eigen doos. Aangezien de standaard snelheid van glasvezel 1 Gb/s is heeft Kpn meer kosten aan langzamere abbo's omdat bij deze de snelheid geknepen moet worden (extra handelingen/hardware). Door iedereen op 1Gb te zetten zijn ze onder de streep goedkoper uit. Een prijsverhoging lijkt me daarom onwaarschijnlijk.

Volgens mij bestaat er geen ‘standaard’ snelheid voor glasvezel @Blamefull , heb he daar een bron voor?


Ik baseerde me op dit stuk van nu.nl https://www.nu.nl/tech/6317469/snelheid-van-glasvezel-kunstmatig-laag-gehouden-bij-goedkope-abonnementen.html Technologie zal nog wel verder verbeterd worden waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn.


Bij een upgrade van 100 naar 200mbs viel er bij thuis en in de centrale in onze wijk nog wel wat aan te passen om een snelheidsverhoging te effectueren. Dit keer is de "knijper" er af gehaald. Dat bij gelijkblijvende kosten de KPN een zekere prijsdifferentiatie toepast kan ik wel volgen. Iemand die heel basic zo nu en dan Internet gebruikt breng je daardoor een veel lager tarief in rekening. 


"Mooie” actie van Kpn, alleen een beetje sigaar uit eigen doos. Aangezien de standaard snelheid van glasvezel 1 Gb/s is heeft Kpn meer kosten aan langzamere abbo's omdat bij deze de snelheid geknepen moet worden (extra handelingen/hardware). 

Dit is onzin. Er zijn geen extra handelingen nodig. Gaat allemaal automatisch. En er is ook geen extra hardware nodig. Mogelijkheden om de snelheid te regelen zijn standaard aanwezig op apparatuur die providers gebruiken. Zelfs op consumenten apparatuur zijn dergelijke mogelijkheden aanwezig. Bijvoorbeeld op een switch, een Netgear GS108E:

Kan je dan zeggen dat deze switch duurder is doordat deze functie erop zit? Dat is toch onzin? 


Reageer