Skip to main content

Ik heb een brief van “jullie” gekregen over argeweb. Is die werkelijk van jullie?

Als het gaat over webhosting dan is die brief idd van Argeweb.


Maar het logo van kpn staat in het zwart op de brief en enveloppe , vandaar dat ik ga twijfelen. Ik krijg zoveel rotzooi via de post en de mail, dat ik niet meer weet wat echt is of niet.

 


Ik heb em ook gehad. Had eerder al een mail gehad dus ik was al op de hoogte. 


Als het gaat over webhosting dan is die brief idd van Argeweb.

Maar dat is de vraag niet.
De vraag is of het van KPN is.  Omdat het in een KPN enveloppe zit plus logo van KPN op de brief.

Of met andere woorden wat heeft KPN met dat argeweb te maken?
Op hun website is daar niets over terug te vinden.
Als die brief al meteen deze verwarring geeft, die hele handel beter direct bij oud papier gooien.


Of met andere woorden wat heeft KPN met dat argeweb te maken?

KPN stopt, net als eerder ook XS4ALL deed, met webhosting.

Zij promoten Argeweb als partij om een eigen domein onder te brengen.

Ik heb naar aanleiding van zo'n schrijven van XS4ALL in april mijn zakelijk domein verhuisd van XS4ALL naar mijndomein.nl.


Kan wel zijn dat ze dat promoten, communiceer dat als bedrijf dan ook als zodanig. Ben daar helder in.
Maar als dat al begint met dit soort verwarrende info, weg ermee!!


Kan wel zijn dat ze dat promoten, communiceer dat als bedrijf dan ook als zodanig. Ben daar helder in.
Maar als dat al begint met dit soort verwarrende info, weg ermee!!

Weet jij dan wat er in die brief staat, misschien is die wel duidelijk?

De brief die in in april van XS4ALL hierover ontving was in ieder geval helder en dus denk ik dat KPN ook wel een vrije duidelijke formulering gekozen zal hebben.


Niks promoten!! Er staat duidelijk; uw cloud abonnement bij KPN gaat over naar Argeweb. Het is dus een feit!! Ruim een week geleden werd dat ook al per mail aangekondigd.


Weet jij dan wat er in die brief staat, misschien is die wel duidelijk?

Kennelijk is die brief helemaal niet duidelijk, anders was het niet nodig geweest door de topic starter daarover een onderwerp te beginnen en er vragen over te stellen.

De brief die in in april van XS4ALL hierover ontving was in ieder geval helder..

Die brief van april die jezelf hebt gekregen is niet de brief van de topic starter,
We zitten 7 maanden verder (en is mogelijk niet eens van XS4ALL).

Niks promoten!! Er staat duidelijk;…

De brief aan jou, is dat dezelfde brief als van de topic starter??
Heb je die dan al vergeleken met elkaar??


De brief die in in april van XS4ALL hierover ontving was in ieder geval helder..

Die brief van april die jezelf hebt gekregen is niet de brief van de topic starter,
(en mogelijk niet eens van XS4ALL).

Zeer zeker was die van XS4ALL.

 


Dat is voor mij een afgeschermde niet bereikbare webpagina waar je naar verwijst.


Dat is voor mij een afgeschermde niet bereikbare webpagina waar je naar verwijst.

Oeps.

 


Maar de topic starter heeft het over een brief van argeweb met enveloppe + logo's van KPN.
NIET van XS4ALL.
Dus de brief van jezelf en inhoud ervan is niet de brief die de topic starter heeft gekregen.
Die brief die de topic starter heeft gekregen kan heel anders zijn opgesteld.


Maar de topic starter heeft het over een brief van argeweb met enveloppe + logo's van KPN.
NIET van XS4ALL.

@Clarie heeft het helemaal niet over een brief van Argeweb maar over een brief van KPN over Argeweb.

Ik haalde XS4ALL overigens alleen maar aan als voorbeeld om aan te geven dat KPN, in navolging van XS4ALL, stopt met webhosting.

 

Die brief die de topic starter heeft gekregen kan heel anders zijn opgesteld.

Klopt en je weet nog steeds niet wat er in die brief staat, misschien is die brief wel heel duidelijk geformuleerd.


 


Dat ziet er vrij duidelijk uit.


In de brief van KPN had wat duidelijker mogen staan dat KPN stopt met webhosting. Bij een klant die van niks weet ik me voorstellen dat dit zo wat raar over komt. XS4ALL zegt het wel heel duidelijk in die gele schermafdruk. 


Nou @Nick83 als ik het zelfs begrijp dan kan iedereen dat:joy:


Nou dat hoeft helemaal niet zo duidelijk te zijn dan wat jullie hier voorschotelen. Bij argeweb zelf op hun website is helemaal niets terug te vinden over deze overname van KPN-diensten.
Dat zou dan in ieder geval ook daar in die informatie naar voren moeten komen.

Verder valt het sterk te betwijfelen of deze constructie juridisch wel klopt?

Er is eerder mogelijk dan wel sprake van een contract met KPN, m.b.t. webhosting, maar niet met argeweb.
Dat is een andere partij waar een klant geen overeenkomst mee heeft. Argeweb is ook helemaal geen onderdeel "meer" van KPN. (Enkele jaren geleden verkocht), maar een zelfstandige partij en kennelijk nu dan sinds augustus 2021 onderdeel van "Yourhosting".  Het staat helemaal los van KPN.
De naam Argeweb zou / zal ook nog gaan verdwijnen.

Zonder toestemming van een klant mogen persoonsgegevens vanuit de AVG niet aan derde partijen worden overgedragen, en al helemaal niet "automatisch" zomaar nieuwe overeenkomsten worden aangegaan, zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant zelf. Hoe leuk dat ook in algemene voorwaarden zou zijn verwoord.

Het enige wat KPN in deze zou mogen doen is een andere partij "aanbevelen" en dan, als de klant daar zelf expliciet mee instemt, pas dan die overdracht "als service" te regelen. NIET andersom.
Dat men van een nieuwe overeenkomst "kosteloos" pas af zou kunnen komen, als je dat voor 11 december kenbaar hebt gemaakt.

Zonder verdere actie / interactie van een klant zelf houdt webhosting dan gewoon op vanuit KPN,
omdat KPN de diensten beëindigd.


In het kader van vertrouwd communiceren is de kernboodschap ‘voortzetten cloud diensten’  in de brief wel heel erg duidelijk!

Het begint al bij het onderwerp, hierin staat duidelijk en vetgedrukt kort omschreven waar de brief over zal gaan.

Vervolgens worden er Kernboodschappen gebruikt in de ‘kopjes’ en dikgedrukt weergegeven. De lezer hoeft hierdoor eigenlijk alleen de kopjes te lezen om te weten waar het over gaat, wil hij of zij meer weten, dan wordt dit in de alinea er onder als toelichting uitgebreid omschreven. 

De boodschap hiertoe brengt de lezer dan ook naar wat er de komende periode zal gebeuren. En er wordt dus in januari 2022 óók nog eens contact opgenomen. 

Een overname van diensten of producten gebeurt tegenwoordig wel vaker, als afsluiting wordt ook vermeld hoe je de dienst bij KPN zelf evt zou kunnen stoppen. (dan wordt er dus niks overgenomen door Argeweb)

 

Heren, welkom in 2021 in het kader van vertrouwd communiceren met begrijpelijke taal op B1 niveau. Prima brief, en er hoeft niets aan te worden gewijzigd.


Zonder toestemming van een klant mogen persoonsgegevens vanuit de AVG niet aan derde partijen worden overgedragen, en al helemaal niet "automatisch" zomaar nieuwe overeenkomsten worden aangegaan, zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant zelf.

Als een bedrijf stopt volgens mij wel. Dan mag die gewoon z'n klantenbestand verkopen. Met alle diensten erbij die geleverd worden aan de klanten. Zoiets is gewoon geld waard. Ik denk ook dat KPN er geld voor krijgt van Argeweb.

Als er een energiemaatschappij failliet gaat, dan worden de klanten ook gewoon overgezet naar een andere maatschappij. Zonder dat hun iets gevraagd word.


Klopt het nu of niet? Het lijkt mij dat de KPN mij daar zelf eerst over zou benaderen. Wat mij echte zorgen baart is het feit dat Argeweb al mijn gegevens heeft. Ook hun benadering vind ik nogal agressief dwingend.


Klopt het nu of niet? Het lijkt mij dat de KPN mij daar zelf eerst over zou benaderen. Wat mij echte zorgen baart is het feit dat Argeweb al mijn gegevens heeft. Ook hun benadering vind ik nogal agressief dwingend.

KPN heeft hun klanten, inclusief u en al uw gegevens dus, gewoon verkocht aan Argeweb. 


Hier staat het overigens weer anders:

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-verkoopt-argeweb-aan-total-webhosting-solutions/


Wat raar dat ik dan nooit hierover ben geinformeerd. Ik ben alleen 2x deze week gemaild door Argeweb dat zij de diensten van KPN aan het overnemen zijn en dat betrof dan verschillende diensten. Niet alleen clouddiensten. In die bovenstaande link   staat dat Argeweb weer door een ander wordt overgenomen???

Wat moet ik nu geloven als ze mij deze week gemaild hebben dat ZIJ het nu overnemen??