Skip to main content
Antwoord

Brief van KPN met de tekst nexus GR1/A onderweg naar mijn brievenbus

• April 24, 2025
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img

Hallo,

Iemand recent een brief ontvangen van kpn? met links schuin de tekst nexus GR1/A. Ik zie hem in de post nl app voorbij komen.

Ik ben klant met een V10A modem. Heb glasvezel. Nog niet zolang nieuw tv kastje. Alles werkt naar behoren en ben tevreden. Tevens kpn simonly abonnement.

Vraag me af of er wat gaat veranderen cq ik actie moet ondernemen nav die brief, of dat het een reclame brief zal zijn mogelijkerwijs. Bijvoorbeeld dit; https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-introduceert-tv-soundbox--tv-ontvanger-en-speaker-in-een/

Beste antwoord door Noordzee

Brief ontvangen. Gaat over een snelheids verhoging van 100 naar 200 mb. Gaat deze maand gebeuren bij alle 100 mb klanten 

@Roel84 

Ik weet wel zeker dat dit niet bij alle 100 Mbit/s-klanten gaat gebeuren. 

Dit soort acties gebeuren al jarenlang op beperkte schaal. Maar dan altijd gestuurd aan mensen die in verhouding te veel betaalden voor hun oude abonnement. En dat wordt dan met zo'n snelheidsverhoging rechtgetrokken. 

Ga niet daarna zelf weer verlagen, want dan blijf je dezelfde prijs betalen en kun je nooit meer gratis terug naar 200 Mbit/s. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Wacht de brief eerst even af. 

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

Brief ontvangen. Gaat over een snelheids verhoging van 100 naar 200 mb. Gaat deze maand gebeuren bij alle 100 mb klanten 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 24, 2025

bij alle 100 mb klanten 

??? Ik heb ook een 100/100Mbit/s abo maar (nog) geen brief gehad ​@Roel84 ???

Kun je die brief eens plaatsen met je persoonlijke gegevens weggevaagd?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Er is altijd een selectie aan klanten. ​@JanD 

Wat de criteria zijn is nooit bekend.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 24, 2025

@Roel84 schrijft ' alle klanten' ​@PeterG  vandaar dat ik vroeg om de briefje plaatsen.

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 25, 2025

bij alle 100 mb klanten 

??? Ik heb ook een 100/100Mbit/s abo maar (nog) geen brief gehad ​@Roel84 ???

Kun je die brief eens plaatsen met je persoonlijke gegevens weggevaagd?

Ik heb de brief al weggegooid.

Stond dat ik nu abbo van 100 mb heb en dat het deze maand omgezet wordt naar 200. Kosteloos. Ik hoef niks te doen

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 25, 2025

Er is altijd een selectie aan klanten. ​@JanD 

Wat de criteria zijn is nooit bekend.

Dan ben ik een mazzelaar in deze?

En geldt het dus mogelijk niet voor alle honderd mb klanten. Excuus

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

Het lijkt er wel aan te liggen hoe oud je abonnement is, dus wat je nu betaalt voor 100.

Bij een 'groot’ verschil met de huidige propositie wordt je snelheid aangepast.

Maar het gebeurt weer niet bij iedereen. De voorwaarden zijn niet erg de vinger op te leggen. KPN maakt die, uiteraard, niet openbaar.

Dat je zo'n brief weggooit. Voordat het is doorgevoerd. Bij mij gaat die in de map met m'n facturen. Ten eeuwige dage.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 25, 2025

@Roel84 

Ik weet wel zeker dat dit niet bij alle 100 Mbit/s-klanten gaat gebeuren. 

Dit soort acties gebeuren al jarenlang op beperkte schaal. Maar dan altijd gestuurd aan mensen die in verhouding te veel betaalden voor hun oude abonnement. En dat wordt dan met zo'n snelheidsverhoging rechtgetrokken. 

Ga niet daarna zelf weer verlagen, want dan blijf je dezelfde prijs betalen en kun je nooit meer gratis terug naar 200 Mbit/s. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Roel84, mooi dat je de brief hebt ontvangen en dat duidelijkheid heeft gegeven. De snelheidsverhoging is niet voor iedere klant. Ik zie dat ​@Noordzee duidelijkheid geeft met betrekking tot de snelheisverhoging die nu bij jou plaats gaat vinden.