Skip to main content

Niet zozeer een vraag maar een bug report voor de mijnkpn site: bij het maken van een afspraak voor een monteur kwam de getoonde datum niet overeen met de eigenlijke datum van de afspraak.

Ik probeerde op 13/2 ‘s middags een afspraak te maken voor een monteur. Tot mijn verbazing werd 13/2 getoond als mogelijke datum. Ik koos 14/2; dat leek te werken, maar op de volgende pagina werd 13/2 getoond. Om dit op te lossen koos ik 15/2 als datum; de bevestiging was toen voor 14/2, maar er verscheen geen monteur op die dag - kennelijk was de afspraak toch op 15/2 gepland.

 

Browser: Firefox; het is misschien van belang dat mijn computer ingesteld staat op Amerikaanse tijd.

 

 

Hallo @Erik HvH ,

Browser: Firefox; het is misschien van belang dat mijn computer ingesteld staat op Amerikaanse tijd.

Ik vermoed dat je zelf de oorzaak al noemt. Pas eens de tijd aan naar Nederlandse tijd en kijk dan of die "bug" er nog steeds is.

Waarschijnlijk niet, want anders had het forum hier vol gestaan met dit soort meldingen. 

 


het is misschien van belang dat mijn computer ingesteld staat op Amerikaanse tijd.

WAAROM???? 🤓

Je gebruikt 'm in Nederland, hè. 


WAAROM???? Omdat ik in Amerika woon. Ik gebruikte deze site om een monteur te laten komen voor mijn 89-jarige moeder die al een paar weken zonder TV en Internet zit.

 

 


Omdat ik in Amerika woon

Hè. Waarom vermeld je dat dan niet.

De site maakt gebruik van de systeem tijd in de computer. Dus met de Nederlandse tijd moet het lukken. 

Is er de 15-de nog een monteur bij je moeder geweest?

Lastig dat je zo ver van  je moeder woont. Ik vind 140 km, zonder auto bezit, al lastig nu ze ouder wordt. 

Is er niet iemand dichterbij die zaken voor haar kan regelen? Bijvoorbeeld via een buurthuis ofzo?

 


Het zou misschien wel lukken als ik mijn computer anders instel, maar ik heb nu even geen monteur nodig en ik werk niet voor  niet de QA-afdeling van KPN.

Vind het wel een prestatie om dit zo slecht te programmeren - kan me nog voorstellen  dat er iets fout gaat in de zes uur per dag dat de datum verschilt tussen hier en NL, maar dat was niet het probleem.

De monteur is (geloof ik) wel geweest maar het probleem is niet opgelost.

KPN is gewoon nog steeds de PTT...

 

 

 


Hoi,

Zou je de gegevens van je moeder in je PROFIEL hier willen zetten. Dan kan een kpn moderator hier in ieder geval meekijken in de status. En zonodig ingrijpen. Geef even een seintje als de gegevens ingevuld zijn. 

Haar naam, postcode, huisnummer, klantnummer en (in de regel persoonlijke opmerkingen) de laatste 4 cijfers van het IBAN waar de rekening van betaald wordt.

https://forum.kpn.com/settings/profile 

Want dit mag bij een 89 jarige natuurlijk niet té lang duren.

NB

Vast internet / TV wordt alleen in Nederland geleverd. Dus of de website op dat punt echt zo verkeerd is gemaakt….


Gedaan, en alvast bedankt voor de hulp.

 

Ik zie nu ook dat er kennelijk een nieuwe KPN Box onderweg is; het zou natuurlijk kunnen dat er een probleem is met het ding dat er nu staat, maar dat apparaat staat er nog maar een paar maanden; heb ik laten komen toen ik er het laatst was, omdat het Internet nogal traag was en ik van daar uit moest werken. Ik weet niet wie de nieuwe  heeft besteld.

 

Tenslotte is het misschien van belang dat er glasvezel aangelegd werd in haar straat; ik heb geen aanwijzingen dat de DSL al is uitgeschakeld, maar misschien hebben ze een kabel geraakt.


Wat een vervelende situatie Erik. Ik heb even gekeken en er staat inderdaad een storingsmelding open. Er is al een monteur geweest en er moet volgens de storingsbon opnieuw een monteur heen. Daarvoor is telefonisch contact gezocht om een nieuwe afspraak te plannen. Wellicht kan er iemand in de omgeving even contact zoeken met 0800-0402. Dan kan een nieuwe afspraak bevestigd worden.


Bedankt voor de reactie.
Ik hoorde dat er op 6 maart weer een monteur komt - als ik het goed heb begrepen wordt dan de glasvezelkabel aangesloten. Op de een of andere manier (via een antenne?) is er wel voor gezorgd dat de TV het weer doet, dat is wel een vooruitgang.


Op de een of andere manier (via een antenne?) is er wel voor gezorgd dat de TV het weer doet, dat is wel een vooruitgang.

Oh, dan heeft ze denk ik het 'noodpakket tv’ gekregen. Met een Digitenne ontvanger erbij. Dat gaat inderdaad the good old way door de lucht.

Alleen live mee te kijken. Maar dat zijn ouderen sowieso van oudsher gewend. En het is beter dan niets.

https://digitenne.kpn.com/onderdelen/

Digitenne zenders: https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-digitenne/  


Als ze eenmaal Digitenne kijkt, dan wil ze nooit meer wat anders. 

Ideaal!