Skip to main content

Jaren geleden, bij het begin van KPN Buitengebied haalde ik 90mbps met gemak, dit werd steeds langzamer en tegenwoordig gaat de vlag uit bij 30mbps.

De snelheid varieert enorm van 70mbps tot 5mbps, en steeds vaker merk ik dat het te verhelpen is door het modem opnieuw te starten, iets wat ik nu bijna om de dag moet doen. Daarna is de snelheid weer OK, maar snel neemt het weer af.

Ik heb vrij zicht op de toren waarop de zendmasten in het dorp (2.5km verderop) zijn geplaatst, het lukt me niet om 3 streepjes op de 4g modem te krijgen, maar desondanks op de goede momenten krijg ik een zeer acceptabele snelheid.

Misschien is er iets mis met de instelling voor mijn adres? Ik zou graag wat ondersteuning hierin krijgen.

Alvast bedankt,

Olaf

Dat is natuurlijk een bijzonder vervelende situatie  Olaf en dit klinkt mij meer als een dekking/capaciteitsprobleem als een instellingprobleem. Het blijft natuurlijk een radiosignaal en er kunnen factoren in de omgeving aanwezig zijn die daar invloed op hebben. Mocht je ook een mobiele telefoon van KPN hebben dan kun je ook eens een speedtest doen op een los toestel. Verder zou ik inderdaad eens kijken of het verplaatsen van het 4G modem wat verbetering kan opleveren. Mocht dat niet helpen dan kun je altijd even bellen met 0800-0402.Â