Skip to main content

Goedenavond,

In mei 2024 is het aansluitpunt voor glasvezel in mijn woning (meterkast) geplaatst. Het signaal was echter nog niet beschikbaar, wat ook overeenkwam met de postcodecheck.

Zojuist weer een check gedaan en bij mijn buren staat dat glasvezel op 5 november wordt aangesloten, beide buren zijn trouwens geen KPN-klant. Als ik een check op mijn postcode doe, krijg ik geen datum te zien, alleen dat ik op de planning sta om aangesloten te worden.

Vraag is: kan ik ervan uitgaan dat op mijn adres ook gewoon op 5 november glasvezel beschikbaar is? Hoop dat iemand mij kan antwoorden.

Groet, Michael

Hallo @Michaeldenhaag ,

Ik zou er niet blind vanuit gaan dat je op 5 november 2024 aangesloten wordt. Normaal gesproken krijg je daar vooraf bericht over. En mogelijk is de postcodecheck dan ook aangepast, maar die is niet altijd persé direct bijgewerkt. 

Wil je meer informatie? 

Je kunt dan het beste een andere methode kiezen voor contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct (indien doordeweeks tijdens kantooruren) of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven. 

Meer achtergrondinformatie:

Hallo @Michaeldenhaag, de aanleg van het glasvezelnetwerk wordt gedaan door KPN Netwerk. Als je daar de postcodecheck doet krijg je de meest accurate en actuele informatie. Meer uitleg kun je inderdaad vinden in de Kennisbank van de community: Glasvezelnetwerk KPN: Hoe werkt de aanleg

Waarom jouw buren al wel worden aangesloten is vanuit hier lastig te zeggen. Je kunt inderdaad dan het beste contact zoeken met de collega's van de klantenservice. Een medewerker kan dan direct info verschaffen op basis van jouw adresgegevens. 

Niemand kan je hier een sluitend antwoord op geven. Ga er maar vanuit dat het volgend jaar word. 

Reageer