Skip to main content
Antwoord

Camera streamen is erg haperend vanwege langzame internetverbinding

• January 18, 2025
  • 4 reacties
  • 24 keer bekeken

Ik ben koster in de kerk hier en probeer de camera te streamen. Helaas is het beeld maar half en gaat schokkerig. Speedtest gedaan, download 20.8 en upload maar 1.6. Is een gewone kabel aansluiting maar lijkt me erg laag.

Hoe kan ik dit verbeteren?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@DouweO, goed dat je hier even aan de bel trekt over de lage snelheid!

Ik zie dat Marlon92 al een goede vraag gesteld heeft, is het gelukt om de beschikbare snelheid te achterhalen? Komt dat overeen met de snelheid die je gemeten hebt?
Als deze heel erg afwijkt van wat je nu meet via de speedtest, dan valt er hopelijk nog wat te verbeteren. Hoe is de aansluitsituatie in de kerk precies? Is het KPN modem aangesloten op hoofdaansluiting waar de KPN lijn het pand binnenkomt? Of staat het modem ergens anders? En hoe lang is de kabel precies die tussen het aansluitpunt in de muur, en het KPN modem loopt? Bij verbindingen via de koperlijn kan er flink wat snelheidsverlies optreden als het modem op een aftakking/ extra telefoonaansluiting, in plaats van op de hoofdaansluiting is aangesloten. En ook via een te lange kabel kan er verlies optreden. Ik ben dus benieuwd hoe het zit!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• January 18, 2025

Als je op de homepage van KPN even net doet alsof je een nieuw abonnement afsluit, dan word er verteld welke snelheid er volgens KPN beschikbaar is. Wat is die snelheid? 

Is Ziggo beschikbaar? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Welkom op de community ​@DouweO, goed dat je hier even aan de bel trekt over de lage snelheid!

Ik zie dat Marlon92 al een goede vraag gesteld heeft, is het gelukt om de beschikbare snelheid te achterhalen? Komt dat overeen met de snelheid die je gemeten hebt?
Als deze heel erg afwijkt van wat je nu meet via de speedtest, dan valt er hopelijk nog wat te verbeteren. Hoe is de aansluitsituatie in de kerk precies? Is het KPN modem aangesloten op hoofdaansluiting waar de KPN lijn het pand binnenkomt? Of staat het modem ergens anders? En hoe lang is de kabel precies die tussen het aansluitpunt in de muur, en het KPN modem loopt? Bij verbindingen via de koperlijn kan er flink wat snelheidsverlies optreden als het modem op een aftakking/ extra telefoonaansluiting, in plaats van op de hoofdaansluiting is aangesloten. En ook via een te lange kabel kan er verlies optreden. Ik ben dus benieuwd hoe het zit!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 28, 2025

Is het gelukt om de aansluitsituatie te onderzoeken ​@DouweO?  Zo ja dan hoor ik graag je bevindingen!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 28, 2025

Beste ​@DouweO ik neem aan dat de kerk hiervoor een professioneel bedrijf in de arm heeft genomen om de camera('s) aan te leggen en werkend op te leveren en geen DIY-installatie???

Dan  kun je bij dat bedrijf aankloppen voor hulp als e.e.a. niet naar behoren werkt.