Skip to main content

Het lukt niet om via mijn V9 modem (H368N enz.) draadloos verbinding te maken met mijn auto.

Op het display in de auto zie ik mijn modem maar als ik verbinding maak krijg ik de melding ïnternet niet beschikbaar

Als ik mijn mobiel op hotspot zet werkt het prima.

Ook als ik het netwerk van mijn buurman (Ziggo) gebruik werkt het probleemloos.

Volgens mij blokkeert de beveiliging van het V9 modem de toegang naar het internet.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

 

Nick83, ik had even andere bezigheden vandaar mijn verlate reactie.

Het antwoord op je vraag wat je kan instellen bij handmatige instellingen zie je op de bijgevoegde foto.

Volgens mij komen we daar niet verder mee.

De Wifi repeater is niet van KPN en is niet in gebruik. Deze heb ik indertijd aangeschaft voor op de camping.

 


@Rutger_ Ik heb alle tips gegeven door @Nick83 geprobeerd echter zonder het gewenste resultaat.

Het advies van @Hsd de instellingen van de Experia en Fritzbox te vergelijken lukt mij vooralsnog niet.

Om het echt zeker te weten dat het aan de Experiabox ligt heb ik nog een optie en die is de Experiabox tijdelijk te vervangen door de geleende Fritzbox 7490.

Wordt vervolgd


Je kunt ook een Fritz!box huren bij KPN. (ik vond het zelf instellen ervan vreselijk, ooit gedaan voor kennis met xs4all, maar ja … )

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Met glas en VDSL is dat de 7590.
Met Bonded VDSL is dat de 7583.


Met de laatste firmware op de fritzbox zou het zelf instellen heel simpel zijn.

Zelf kopen van een fritzbox of 1 huren bij KPN zou voor het instellen geen verschil moeten maken.


@Casparo Ik hoor graag of het met de Fritzbox wel gelukt is, mocht het op die manier inderdaad wel lukken dan kunnen we nog zoeken naar een andere oplossing. 


@Rutger_ vanmiddag de Experiabox vervangen door de Fritzbox en in één keer werkt alles probleemloos. Ik weet nu in ieder geval zeker dat het aan de Experiabox V9 ligt.

@Nick83 Ik heb eerst de Fritzbox van de nieuwste firmware voorzien en daarna de installatiestappen doorlopen. Na het aanvinken van de operator KPN verliep eigenlijk de verdere installatie vanzelf. Zoals jij ook al had aangegeven.

@PeterG Ik vermoed dat de installatieprocedure sterk vereenvoudigd is nu KPN de Fritzbox ook verhuurd. Zelf vind ik het huren te prijzig en tevens ik vind dat de door KPN geleverde Experiabox ook probleemloos zou moeten werken. Afwachten of @Rutger_ nog iets kan bewerkstelligen.


@Casparo 

als de fritzbox achter de v9 wel werkt ligt het probleem niet aan de v9 (zelf)

maar aan de WIFI van de v9 en ik denk dat een v10 / v10a de oplossing is

 

 


@Casparo Bedankt voor het testen, fijn dat het nu duidelijk lijkt te zijn waar het probleem ligt! Ik stuur je zo een privé bericht, zou je hierop kunnen reageren zodra dit mogelijk is?


@Casparo

als de fritzbox achter de v9 wel werkt ligt het probleem niet aan de v9 (zelf)

maar aan de WIFI van de v9 en ik denk dat een v10 / v10a de oplossing is

Opzich heb je helemaal gelijk. Toch zou het me eerlijk gezegd niet zo heel veel verbazen als het bij een v10 of v10a ook niet werkt :no_mouth:


@Nick83 en @PRIME Z270  vanmiddag ga ik een andere Experiabox ophalen bij AH (post NL).

Zodra ik deze geïnstalleerd heb horen jullie het resultaat van mij.

Overigens heb ik de Fritzbox niet alleen achter de V9 gehad maar ook in de plaats van de V9.

Zie één van de eerdere berichten.

@Rutger_ dit bericht is natuurlijk ook voor jou bestemd.


@Nick83en @PRIME Z270  vanmiddag ga ik een andere Experiabox ophalen bij AH (post NL).

Zodra ik deze geïnstalleerd heb horen jullie het resultaat van mij.

Overigens heb ik de Fritzbox niet alleen achter de V9 gehad maar ook in de plaats van de V9.

Zie één van de eerdere berichten.

@Rutger_dit bericht is natuurlijk ook voor jou bestemd.


daarom mijn opmerking dat niet de v9 maar de wifi van de v9 hier een probleem kan zijn

omdat je getest hebt met de fritzbox achter de v9

dan werkt de fritzbox zonder de v9 altijd omdat het een wifi probleem bij de v9 kan zijn

en de fritz werkt het wel

wifi dat is al een brak punt bij een v9

@Casparo laat het even weten ik ben benieuwd


@Rutger_@Nick83@PRIME Z270 gisterenavond de nieuwe Experiabox V10 geïnstalleerd echter het probleem is daarmee niet opgelost.

Ik ga mij toch wel afvragen of het probleem wel kan worden opgelost met gebruik van een Experiabox.

Er moet toch een deskundige bij KPN zijn die kan aangeven waarom het met een Experiabox niet en met een Fritzbox wel werkt.

Als voor mij duidelijk wordt gemaakt dat het een hardware probleem is in de Experiabox leg ik mij daarbij neer maar als het om een wijziging/aanpassing van een instelling gaat (nog) niet.


Waar ik al bang voor was. Er komen hier wel meer topics voorbij van apparaten die gewoon niet werken op de Experiabox. En dan maakt het niet uit welke versie je hebt.


@Casparo 

jammer dat het niet werkt

je zal wel merken dat je wifi een stuk beter werkt met een v10

wat je nog kunt proberen is de 2.4GHz en 5GHz scheiden

ondanks dat de v9 alleen de 2.4GHz had

en je moet dan verbinding maken met de 2.4GHz

je kunt het even proberen of het werkt

en als dat niet werkt zou je een fritzbox in kunnen zetten

deze zijn stabieler (maar dat had u al vernomen)

 


Het lijkt mij eenvoudig: gebruik een Fritz!box. Je mag er ook een gekochte op gebruiken. Huren is niet per se verplicht bij KPN (v.d. Fritz!box).


@Rutger_ @PeterG@PRIME Z270 Ik wil de Fritzbox installeren in de plaats van de V10 maar loop wederom tegen een probleem aan. Zoals ik al eerder heb gemeld werkt het internet probleemloos (ook in de auto) maar het installeren van VoIP gaat voor geen meter. Ik probeer al 3 dagen een wachtwoord in te stellen in de service tool van KPN maar krijg steeds het volgende bericht: 

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Vanmorgen geruime tijd met een KPN medewerker van de klantingang overleg gehad maar die wist met mijn vraag niet echt raad en heeft contact opgenomen met de Tech Desk. Na een tijdje in de wacht te hebben gestaan kreeg ik de melding dat ik een abonnement op de Tech Desk moest afsluiten want zonder wilde ze me niet helpen. Dit vind ik op zijn zachts gezegd heel raar omdat KPN niet voor niets de Service Tool beschikbaar heeft gesteld om als klant de SIP gegevens te ontvangen. Voor het invoeren van een wachtwoord heb ik geen ondersteuning nodig maar wel bij de vraag waarom ik steeds dit bericht krijg. Gaarne advies c.q. oplossing.


Dit slaat inderdaad nergens op. Een foutmelding in een servicetool, en dan zou je een abo op de tech desk moeten hebben als je daar wat meer info over wilt?


@Casparo

Je moet het wachtwoord goed hebben

Na 3x fout wordt je er een tijd uitgegroeid

dacht ik

Ergens op het forum word wel uitgelegd hoe het precies met sip en de fritzbox werkt

 


@Casparo

Je moet het wachtwoord goed hebben

Het wachtwoord van het KPN id bedoel je? Om in te loggen op de tool?


Nee dat lange wachtwoord wat bij die sip gegevens hoort

Heb ik gelezen schijnt een lang wachtwoord te zijn wat je zelf aan moet maken

foutje is zo gemaakt bedoel ik

 


@Nick83@PRIME Z270 Als je de service tool opstart krijg je eerst je SIP gegevens en daarna moet je een wachtwoord instellen. De volgende tekst verschijnt in het menu.

Dat moet toch niet moeilijk zijn, toch.

 

Je VoIP-wachtwoord instellen

Je wachtwoord moet minimaal voldoen aan de volgende eisen:

 

Minimaal 16 karakters

Maximaal 20 karakters

Géén speciale tekens zoals: '?&^@'

Voer je gewenste wachtwoord in

•••••••••••••••••••

Herhaal je wachtwoord

•••••••••••••••••••

Wachtwoord opslaan

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

 

Probeer opnieuw

 

Hier vind je de Service Tool met uitleg.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

 


@Nick83@PRIME Z270 Even nog een aanvulling.

Zowel met de Fritzbox als met de V10 krijg ik dezelfde foutmelding met de Service Tool. 


Dan weet ik het ook niet

Heb je al eens een andere internet browser geprobeerd


Dit zou de servicetool voor SIP v.d. Fritz!box bij KPN moeten zijn:
https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

(Die zal toch wel met alle Fritzboxen werken en niet alleen met die die KPN levert?)

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

… maar wie gebruikt nog een vaste telefoon? Bellen met mobiel is goedkoper binnen de bundel. Vaak onbeperkt.


@PeterG 

niet alle maar als je een bijvoorbeeld een 7590 in de winkel aan schaft werkt deze

niet firmware gebonden

 

er zijn mensen die de vaste telefoon nog gebruiken

dat kan zijn voor de inkomende telefoontjes

of dat mensen geen mobiel hebben

of de wat oudere mensen

peter het klopt dat uitbellen via kpn vast een stuk duurder in dan mobiel

mobiel zit het vaak in de bundel

daar heb je gelijk in

 

@Casparo 

heb je al een andere browsor geprobeerd

firefox chrome enz.