Skip to main content

Ik heb zojuist de Experia Box v10 ontvangen met aansluitpakket.

In de handleiding staat dat je op zoek moet gaan naar de juist aansluiting:

 

Echter ziet mijn meterkast er zo uit, en kan ik geen van deze punten vinden:

 

De huisbaas gaf aan dat de internettoegang bij de tv aansluiting zit maar dat gaat dan via COAX denk ik.

Hoop dat iemand ook ooit zo iets heeft meegemaakt en mij kan helpen aan een oplossingen.

Hebben de buren misschien KPN en weten zij iets?


Kan dit het misschien zijn?

 


Welkom op ons KPN Forum @Krijnvdl! Leuk dat je je vraag hier stelt. Wow, wat heb jij een nette meterkast! :heart_eyes: 
Het aansluitpunt bevindt zich vaak in de meterkast. Als dit niet zo is, dan zeggen we al snel ‘waarschijnlijk achter of bij de tv’. Dit is niet altijd een juist advies. Het hangt er namelijk van af (a)wat voor huis je hebt en (b)hoe de kamerindeling is. Als het aansluitpunt niet in de meterkast zit, dan vind je hem meestal in de kamer die aan de straatkast zit. Dit kan dus ook de slaapkamer zijn. :sleeping:

Als je het punt niet kunt vinden, dan adviseer ik je om een monteur te laten langskomen. Die tovert het punt wel tevoorschijn! 
Als het goed is heb je een e-mail ontvangen waarin je een afspraak kunt plannen. Laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen? 
Succes!:blush:


Zo te zien is het een nieuw gebouwd huis, of verbouwd ?

Aangezien je de spullen al in huis hebt zal er in het systeem staan dat er een aansluiting is, of is geweest.

Kijk eens op :
https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Wat daar te zien is over de aansluiting en snelheid.


Super! Er staat dat er een koper aansluiting zou moeten zijn.


Hoe zit het bij de (over)buren?


Mooi, dat moet ook wel anders zou je dat pakket niet krijgen, maar dat is de theorie, nu de praktijk nog.

Is het een nieuw huis, bouwjaar ?

Is er ooit telefoon geweest, bij de vorige bewoners ?


In de meterkast lijkt in elk geval niets voor de telefoon aanwezig te zijn.

Je hebt het over een huisbaas, betekend dit wellicht dat het huis gedeeld wordt met een ander of dat het is opgesplits in appartementen? In dat geval kan het namelijk zijn dat de fourstack check aangeeft dat op de hoofdaansluiting koper is. Dat wil echt niet zeggen dat deze dan ook in de andere appartementen aanwezig is.

In dat het geval, en die koperaansluiting wordt niet gebruikt, dan zal deze doorgelust moeten worden naar jouw appartement. In de andere gevallen is de koperaansluiting wellicht met de verbouwing verdwenen/weggestopt en zal je op zoek moeten. Kijken bij de buren kan dan zeer behulpzaam zijn.


Kan dit het misschien zijn?

Nee, dat is een coax (F-connector) voor Ziggo.


@Krijnvdl Heb je inmiddels het aansluitpunt gevonden? Laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen? De monteurs hebben het relatief druk, dus mocht je iemand nodig hebben, laat het dan snel weten. :blush:


Hi Lisa, nee helaas nog steeds niet. Als het goed is ging Youfone een monteur regelen maar nog steeds niks over gehoord. Mocht je kunnen helpen, graag.


Maar natuurlijk! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan maak ik het voor je in orde. 
Heb je een voorkeur voor een dag en tijd? 
De tijdsblokken zijn als volgt:

08.00-10.00 uur
10.00-12.00 uur
12.00-14.00 uur
14.00-16.00 uur
15.00-17.00 uur


Ik heb mij gegevens geüpdatet. Gaat dus wel om een Youfone abonnement Lisa. Ik hoor alleen niks van die klantenservice dus dat is echt waardeloos.

Voorkeur voor dag en tijd is heel flexibel. Ik werk vanuit huis. Wanneer is de eerste mogelijkheid?


Lijkt me toch heel raar dat een KPN medewerker hier op het forum een klant van de concurrent gaat helpen...


Och, ik ging er zo maar vanuit dat het een foutje was dat je Youfone typte! Helaas kan ik geen klanten helpen van een andere provider. Hoe graag ik ook zou willen :wink:


Reageer