Skip to main content

Beste,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem als Jalke op het moment. Hiervoor (1 maand geleden) was ik abonnee bij Telfort en had ik nergens last van. Het enige verschil wat ik thuis merk is dat ik een andere router heb gekregen. Voorheen had ik de ZTE Experia Box v10  en nu heb ik de Experia Box v10A.

 

Het probleem is echt heel vervelend en ook op mijn xbox One geeft hij vaak 100% pakketverlies aan. Ik kan ook niet herleiden hoe ik het kan oplossen. De ene keer werkt upnp opnieuw aanzetten en de andere keer is de poort 3074 open en dicht zetten. 

 

In ieder geval is het erg storend om elke keer dat je even ‘simpel’ een potje Call of Duty wilt gamen je de routerinstellingen moet openen en van alles zonder duidelijk effect moet gaan lopen aanpassen. Vaak kan ik pas na 10-15 minuten verbinden met de Call of Duty server. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Hey Gideon, sorry voor de late reactie. Zoals ik in het andere topic al aangaf, ik kan dit niet zo 1-2-3 verklaren. In het overgrote deel van de gevallen met ‘rare’ problemen ligt het niet zozeer aan de verbinding met ons, maar toch eerder aan iets rondom de game(servers) zelf.  Wat ik in ieder geval kan doen is je verbinding nakijken. Vul daarvoor dan je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt.


Hi Erik,

 

Ik heb het forumprofiel ingevuld en hoop dat je de verbinding kan nakijken.

 

Met de Experiabox V10 van Telfort heb ik nooit problemen gehad met de Xbox of Call of Duty. Nu, sinds ik de Experiabox V10A heb zijn de problemen begonnen. 

 

Dingen als port forwarding, upnp en DMZ lijken allemaal niet te werken. De problemen spelen zich sporadisch op en lijken niet logisch verklaarbaar te zijn. De ene keer werkt het weer na een reset met de router en soms pas na 20 keer proberen in te loggen.

 

Op het internet vind ik ook meer van anderen die dezelfde problemen hebben met de Experiabox V10A:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1938026

https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/100-Packet-Loss/td-p/8199065

 

Is het mogelijk hetzelfde modem die ik bij Telfort had weer te krijgen bij KPN?

Pas na de overstap naar KPN was het voor mij ook pas duidelijk dat ik nieuwe apparatuur zou krijgen. Met de nieuwe en huidige apparatuur (zowel TV-Ontvanger als Modem) heb ik erg veel problemen en het werkt niet naar behoren. 

 

Ik hoor graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

Gideon


Dank je, Gideon. Er springt hier niets uit dat een probleem zou kunnen veroorzaken. Je geeft aan ook problemen te hebben met de tv ontvanger. Wat ervaar je daar mee? Het kan zijn dat er een overkoepelend iets speelt, toch. Of dat het om indiciduele problemen gaat. Wat je sowieso wel even mag doen is het glasvezelkastje twee minuten stroomloos maken. Dit laat de de verbinding an sich opnieuw opbouwen.