Skip to main content

Na jaren klant te zijn geweest bij XS4ALL heb ik in een eerder stadium besloten zelf de overstap naar KPN te maken. Het zou immers toch één worden. Na wat kleine strubbelingen in het bestelproces (een medewerker had per ongeluk de aanvraag geannuleerd) was vandaag, 6 april, de daadwerkelijke overstap gepland. Vorige week heb ik keurig de Fritz!Box 7590 en een tweetal VIP5202 tv-ontvangers ontvangen. In de doos zaten duidelijke instructies hoe alles aan te sluiten, mocht je die hulp nodig hebben. Afgelopen weekend heb ik alvast de Fritz!box 7590 geïnstalleerd en de eerder gemaakte back-up met alle instellingen opnieuw geladen. Alles draaide, zoals verwacht, probleemloos. Gisterenavond heb ik de vorige tv-ontvangers van XS4ALL vervangen door die van KPN. Mijn KPN abonneenummer en pin-code werden al geaccepteerd, de software werd opnieuw ingeladen en alles draaide zoals het hoort (en zoals ik gewend was). In de Fritz!Box had ik alvast de dienstenaanbieder aangepast naar KPN mocht de omzetting vannacht al plaatsvinden. Vanochtend toen ik wakker werd zag ik een mailtje van de Fritz!Box dat de verbinding met KPN tot stand was gebracht inclusief het eerder door KPN gecommuniceerde ip-adres. Total tijd offline: minder dan 2 minuten. Om de order af te ronden en eventueel zaken aan te passen zou er tussen 8.00 uur en 10.00uur vanochtend een monteur komen. En die kwam ook netjes om 9.15 uur. Hij constateerde dat alles online was, snelheden (940/940) werden gehaald (ping 2ms) en de tv deed wat ie moest doen. Ik heb hem dus maar een kop koffie aangeboden en we hebben 10 minuten staan kletsen.  Zojuist de melding ontvangen dat de order is afgerond (en dat ik het mobiele nummer kan koppelen voor de husselvoordelen). Met een goede voorbereiding kom je dus een heel eind.

 

Al met al mijn complimenten hoe de overstap is verlopen. We zijn als klant met enige regelmaat kritisch op KPN (en dat mag ook want daar wordt KPN ook beter van), maar als het goed gaat mag dat ook gezegd worden. Bij deze dus! Nogmaals mijn complimenten! 

 

@Alex_P @Bart_  @Erik_ @Erwin_  @Marcia_ @Nadia @Rutger_  @Thomas @Bart_Z  @Jeroen_dB @Hanna_  @Jose_  @Bram_  @Shyrin_  @Vikash @Paul_ @Jasper @Maja_  (en anderen die ik wellicht vergeten ben)

Top! Zelfde ervaring hier!😁👍


Mooi dat het allemaal soepel is gegaan @SledgehammerNL. Tof dat je de moeite neemt dit op het forum te delen!