Skip to main content

Ik woon in een studentenhuis waar we met z'n 8en gebruik maken van de wifi. We hebben 1gbit/s maar halen allemaal nauwelijks 20mbps snelheden op meerdere apparaten. Ook valt de wifi heel vaak weg en maken we over het algemeen meer gebruik van onze 4g verbinding dan van de onbetrouwbare wifi.

 

We hebben een Experiabox V12 en 3 Experia wifi punten.

 

Ik heb al talloze keren de wifi manager doorlopen, het modem en de wifi punten gereset, de instellingen van het modem gecheckt en meermaals met kpn aan de telefoon gezeten. Laatste maal na een halfuur aan de telefoon te hebben gezeten te horen gekregen dat 'wifi nou eenmaal een minder stabiel signaal is'. We betalen ruim 50 euro in de maand en hopen toch echt op een betere oplossing dan wat er tot nu toe is aangeboden. Dat wifi minder stabiel is dan kabel begrijpen we uiteraard, maar betalen voor een 1gbit/s signaal terwijl we nauwelijks stabiel enorm lage snelheden genieten is toch wel erg teleurstellend.

Hallo @Sezenwes ,

Gaf de WiFi-manager niet SuperWifi aan als oplossing? 
 


De beste oplossing is trouwens om een aantal apparaten bedraad aan te sluiten op het modem. 
 

 


Hallo @Sezenwes ,

Gaf de WiFi-manager niet SuperWifi aan als oplossing? 
 


De beste oplossing is trouwens om een aantal apparaten bedraad aan te sluiten op het modem. 
 

 

Hoi @Noordzee.

 

Nee, de WiFi-Manager reset ons modem, vraagt me om de 3 Experia wifi punten te checken en helpt uiteindelijk niet verder. Waarschijnlijk draagt hij superwifi niet als mogelijkheid aan omdat we dus al 3 experiapunten hebben. Daarnaast is het laten komen van een monteur of investeren in nieuwe punten lastig omdat we met steeds wisselende huisgenoten zitten en het lastig te coordineren is waarvan dit dan betaald zou moeten worden.

Ik begrijp dat de beste oplossing is om zoveel mogelijk apparaten bekabeld aan te sluiten, echter hebben we vooral allemaal apparaten die niet echt makkelijk of praktisch bekabeld kunnen worden (telefoons, chromecasts, wifi-speakers). 

Het rare is dat dit probleem niet altijd heeft plaatsgevonden, eerder werkte de wifi altijd een stuk betrouwbaarder, het lijkt dus alsof er iets veranderd is waarvan wij niet weten wat het is/zou kunnen zijn aan onze kant.


Hallo @Sezenwes ,

Gaf de WiFi-manager niet SuperWifi aan als oplossing? 


Het rare is dat dit probleem niet altijd heeft plaatsgevonden, eerder werkte de wifi altijd een stuk betrouwbaarder, het lijkt dus alsof er iets veranderd is waarvan wij niet weten wat het is/zou kunnen zijn aan onze kant.

Waarschijnlijk hadden jullie een tijd terug nog een ander type modem. De Box12 heeft een minder goede WiFi dan oudere types.  

Je zou eens kunnen beginnen door zelf een SuperWiFi-punt aan te schaffen (wordt dan jouw eigendom) en die dan tussen het modem en jouw kamer in plaatsen. Het gaat er daarmee vast niet slechter op worden.  


Hallo @Sezenwes ,

Gaf de WiFi-manager niet SuperWifi aan als oplossing? 


Het rare is dat dit probleem niet altijd heeft plaatsgevonden, eerder werkte de wifi altijd een stuk betrouwbaarder, het lijkt dus alsof er iets veranderd is waarvan wij niet weten wat het is/zou kunnen zijn aan onze kant.

Waarschijnlijk hadden jullie een tijd terug nog een ander type modem. De Box12 heeft een minder goede WiFi dan oudere types.  

Je zou eens kunnen beginnen door zelf een SuperWiFi-punt aan te schaffen (wordt dan jouw eigendom) en die dan tussen het modem en jouw kamer in plaatsen. Het gaat er daarmee vast niet slechter op worden.  

Dat klinkt logisch, ik kan me inderdaad heugen dat we eerst een andere experiabox hadden.

 

Nou zou ik best bereid zijn om zo'n super wifi punt aan te schaffen als ik wist dat dat het probleem zou oplossen, maar dat betwijfel ik. Het modem en het eerste experia wifi doosje zitten namelijk feitelijk nog geen 5 meter van mijn kamer af, ik zou toch verwachten dat dat dan niet het probleem kan zijn. Daarbij zijn er momenten waarop de snelheid en het signaal wel goed is, maar is de onbetrouwbaarheid daarvan vooral het probleem.


Hi @Sezenwes en welkom bij de KPN Community! 

Als de wifi zo onstabiel voelt, kan het dan dat één van de 8 personen af en toe dingen downloadt bijvoorbeeld? Intensief internetgebruik kan behoorlijk wat impact hebben op de snelheden op andere apparaten. 

Je kunt altijd de SuperWifi kopen en testen. Je hebt 14 dagen bedenktijd op je aankoop, dus mocht het niet doen wat het moet doen dan kun je deze binnen die periode weer retourneren. 
Je kunt van tevoren ook ons artikel over SuperWifi installatie en gebruik doornemen zodat je weet hoe je hem zo goed mogelijk neer kunt zetten. 

Hopelijk merk je dan toch positief verschil!


Ik heb sinds een aantal dagen dat de internetsnelheid ver onder de norm is waardoor ook de superwifi punten weg vallen met een abonnement voor 200 mbit verwacht ik zeker minimaal 185 mbit echter ik zie na diverse momenten edn mbit vsn 55, 45, 71, zodat de kpnbox voor tv op de slaapkamer vraagt te verversen en het wifipunt op rood staat, pfff dan weer voor de zoveelste keer het modem en wifipunten resetten en krijg dan even 153.mbit tot 171 mbit even en valt daarna weer naar beneden . Kan wel het modem blijven resetten denk niet dat het de bedoeling is. Ben als kpn klant zwaar teleurgesteld bij Ziggo had ik dat soort fratsen met WiFi en vaste internetverbinding niet. Mocht dit blijvend zijn dan ben ik weer snel terug bij Ziggo. Het modem is al een keer vervangen denk dat de experiamodem absoluut niet goed werkt is er geen beter aanbod qua modem bij kpn dan graag edn blijvend werkend modem, pfffff


Hoe groot is de afstand tussen het modem en het superwifipunt?


De afstand is tussen 2 verdiepingen, die was in begin goed en dat werkt nu niet goed omdat het dxperiamodem 10a geen internetsnelheid afgeeft, dus de superwifi kan niet goed werken als in beginsel het modem niet naar behoren werkt


Het signaal moet dus door 2 betonnen vloeren heen?? 


Dat werkte wel mits het signaal oftewel de mbits niet op 45 staan bij internetsnelheid kortom als het modem in beginsel geen 200mbit doorgeeft tja dan is er iets met het modem of de(ouderwetse) koperen aansluitpunt.


 


Hierdoor staat het wifipunt op rood


Welke snelheid meet je met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem?


Altijd met de gsm op 2 meter afstand van modem of superwifi punt en dat verschilt zeer regelmatig

 


Als je niet weet wat er in het modem komt weet je ook niet wat er uit het modem komt. Dus nogmaals wat komt er binnen en is dat stabiel?