Hallo, het forum staat vol met dezelfde problemen, een oplossing lees ik echter niet.
Mijn modem staat ook vol met de volgende meldingen:
Heb naar aanleiding van een ander KPN forum gebeld, dit inmiddels al diverse keren, en om heel eerlijk te zijn is de kennis daar ver te zoeken en wordt er naar mijn idee gewoon een standaard script doorlopen.
Het probleem bestaat hier nu al geruime tijd en tijdens een Teams meeting met een klant is dit erg vervelend en komt ook niet echt professioneel over. Bij mijn vorige provider had ik hier totaal geen problemen mee.
Wifi blijft gewoon up maar heel de internet verbinding (WAN) zelf valt weg, kan dan ook even niet het modem benaderen, zeg na halve min kan ik weer op het modem en zie dan bovenstaande meldingen.
Wat is er inmiddels al gebeurd:
Glas kastje al een keer stroomloos gemaakt met een KPN medewerker, en moest het aankijken, volgende dag zelfde probleem.
Vervolgens op eigen indicatief zelf het modem en alle super wifi kastjes (3 stuks) stroomloos gemaakt, volgende dag zelfde probleem.
Vandaag weer de verbinding weg, de KPN gebeld, zagen wederom niks vreemds te zien.
Blijf dit toch een mooi antwoord vinden aangezien een hoop andere gebruikers hetzelfde probleem ervaren.
Maar goed, de medewerker wilde “even” het modem resetten naar de fabrieksinstellingen, gewoon omdat het kan.
Dit zou moeten om daarna de vervolg stappen te kunnen nemen, uit nieuwsgierigheid vroeg ik wat deze vervolgstappen dan wel niet waren, ja die waren er niet, was eigenlijk alleen de stap van het resetten.
Persoonlijke instellingen bleven soms wel en soms niet bewaard.
Heb dit toch maar even uitgesteld omdat ik dit persoonlijk niet als “de” oplossing zie, puur omdat het probleem niet bekend is en dit meer een oogt als een tijdelijk lapmiddel. Vervolgens kan ik zelf al de persoonlijke instellingen weer goed zetten!
En ook meer omdat dit bij meerdere huishoudens speelt en er geen oplossing voor is.
Lees op andere pagina dat het wisselen van een v10, v12 of zelfs Zyxel modem niks uitmaakt, ook het vervangen van het glaskastje en kabel tussen deze en het modem lost het probleem niet op.
Apparatuur erachter zo volgens sommige ook het probleem kunnen veroorzaken, en dat terwijl het WAN wegvalt…..
Kortom hoe nu verder?