Skip to main content

Wij hebben sinds een aantal weken glasvezel en sindsdien valt de wifi verbinding constant weg. Soms eens per uur, soms eens per paar uur, maar ook regelmatig werkelijk elke 5 minuten. Dan hebben de toestellen (of de laptop) wel verbinding, maar staat er een melding bij “geen internet”.

Zelfs als ik direct naast de modem ga zitten dus dit kan weinig te maken hebben met muren of iets dergelijks. Begint inmiddels wel superirritant te worden, ik zou bijna terugverlangen naar de ouderwetse koperverbinding. Die was langzamer maar viel bijna nooit weg.

Welkom op de community @LeidseGlibber, is het alleen de Wifi die wegvalt of merk je het ook bij de bekabelde verbinding? Dat is belangrijk om te weten waar we naar moeten kijken. Als het alleen de Wifi verbinding is kan je de Wifi Manager doen op onze website en de tips in dit artikel proberen:

Als het de gehele verbinding is, is het een ander verhaal, Je kunt ons dan het beste bellen op 0800-0402 op het moment dat de verbinding is weggevallen. De verbinding kan dan direct met een collega nagekeken worden.


Het is de hele verbinding die wegvalt, er beginnen ook rode lampjes te branden op de router. Gebeurd ook wel belachelijk vaak. Duurt echter meestal maar een minuutje dus ik betwijfel of ik in die tijd een medewerker aan de telefoon kan krijgen?


Dat geeft je niet veel ruimte inderdaad. Komt de verbinding dan automatisch ook weer terug, of moet je er een reset of herstart voor doen?

Door te bellen is de kans wel groter dat je in dat moment iemand spreekt, via deze weg zit er veel meer tijd tussen zoals je merkt. Je kunt voordat je belt al wel kijken naar welke lampjes wegvallen op het modem en het glasvezelkastje, zodat de collega die informatie mee kan nemen.


De verbinding komt meestal binnen enkele minuten weer terug, blijft vervelend als je daardoor uit een conference call valt, een film aan het kijken bent, of aan het gamen bijvoorbeeld.

 Sowieso zijn het de lampjes van services en internet die telkens rood worden.


De verbinding komt meestal binnen enkele minuten weer terug, blijft vervelend als je daardoor uit een conference call valt, een film aan het kijken bent, of aan het gamen bijvoorbeeld.

 Sowieso zijn het de lampjes van services en internet die telkens rood worden.

En welke lampjes eventueel op het glasvezelkastje wel of niet branden is lastiger te zeggen aangezien deze in de stoppenkast is geplaatst die aan de buitenkant van het huis zit, dus ben eigenlijk altijd te laat om te zien wat er daar wel of niet aan de hand is.


Het wegvallen gebeurt nooit op een gunstig moment inderdaad, het komt nooit gelegen. Dat die lampjes rood worden geeft wel aan dat de verbinding in z'n geheel wegvalt, dan is het toch het beste om ons te bellen. Via die weg kan er direct samen met jou worden meegekeken. Via deze weg zit er steeds veel tijd tussen, waardoor het oplossen ook meer tijd zal kosten. Bij zoiets wil je een snelle oplossing natuurlijk.


Het wegvallen gebeurt nooit op een gunstig moment inderdaad, het komt nooit gelegen. Dat die lampjes rood worden geeft wel aan dat de verbinding in z'n geheel wegvalt, dan is het toch het beste om ons te bellen. Via die weg kan er direct samen met jou worden meegekeken. Via deze weg zit er steeds veel tijd tussen, waardoor het oplossen ook meer tijd zal kosten. Bij zoiets wil je een snelle oplossing natuurlijk.

Leuk en aardig, maar vervolgens komt de monteur van KPN/Netwerk niet opdagen op de afspraak, zoals veel voorkomt heb ik wel vernomen.


Zo vaak komt het gelukkig niet voor, maar dat maakt het voor jou niet minder vervelend natuurlijk! Was je ook niet gebeld over de afwezigheid van de monteur? Of kon de klantenservice er meer over vertellen, als je hen er over belde?


Reageer