Skip to main content

Dit probleem hadden we in ons vorige huis ook, maar sinds onze verhuizing merken we dat het internet met veel te grote regelmaat (lees: minimaal 2 keer per dag) verschrikkelijk traag is. Er is op zo'n moment nog wel verbinding met de Experia Box V10. Ook als ik naast de Experia Box sta, is het internet enorm traag. Alle lampjes blijven overigens op groen…

 

Daarnaast komt het ook met regelmaat voor dat de volledige WiFi verbinding wegvalt. Dan heeft geen enkel apparaat in huis meer verbinding met de Experia Box. Opvallend is dat de lampjes ook dan gewoon groen zijn.

 

WiFi manager via de app al vaak zat geprobeerd. Dat lost het probleem voor een dag op, maar de volgende dag is alles weer instabiel.

 

Heeft iemand wellicht een oplossing?

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Negatief, die hebben we niet in huis.


Heeft u glasvezel of koper?


Glasvezel!


Wat is er zoal aangesloten op het modem? 95% van uitval wordt veroorzaakt door iets na het modem.  Een verkeerde switch if zonnepanelen kunnen al problemen geven.


Bedraad zijn dat enkel het kastje voor de TV en het kastje voor onze buitencamera's.

 

Draadloos zijn dat drie telefoons, de televisie en hooguit een keer een laptop.


Heb je de herstelknop al een keer ingedrukt?


hier precies hetzelfde probleem


Heb je de herstelknop al een keer ingedrukt?

Ja, ook dat helpt helaas niet.


Hi @Ceaceless, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Gebruik je verder ook WIFi versterkers? En blijft je televisie wél werken als je WiFi uitvalt? Dit om te achterhalen of de hele verbinding dan uitvalt of alleen WiFi. 

 


Hier hetzelfde probleem 


Hi @Ceaceless, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Gebruik je verder ook WIFi versterkers? En blijft je televisie wél werken als je WiFi uitvalt? Dit om te achterhalen of de hele verbinding dan uitvalt of alleen WiFi. 

 

Dank!

We hebben WiFi versterkers al eens gebruikt, maar ook dat hielp eigenlijk niet. Nu gebruiken we ze overigens niet. De televisie blijft wel werken zodra de WiFi uitvalt.


Dan ligt het in ieder geval niet aan de algehele verbinding, maar ergens aan de WiFi. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?