Skip to main content
Vraag

Continue storingen aan wifi en tv

• 8 februari 2025
  • 17 reacties
  • 352 keer bekeken

Jaime Groes
Deelnemer

Continue storing met Wi-Fi en tv's. Diverse keren gebeld en veel monteurs langs geweest, iedereen een ander verhaal en oplossingen.  Waarom hadden we het goed gevonden wat de vorige monteur had gedaan.  Steeds wat anders moeten kopen en kosten maken. U moet bekabeld wifi hebben. Gezien onze leeftijd en gezondheid kunnen wij niet  onder de vloer, hoe kan kpn ons daarbij helpen.  Niet is uw probleem.  Uiteindelijk inderdaad zelf maar weer kosten gemaakt om dit te regelen.  Gebeld om te vragen of er een tegoedkoming of anders een korting op ons abonnement konden krijgen. We worden nog niet uitgelachen.  Zie op tv dat we slapende abonnement hebben,  bellen met je provider om het hierover te hebben.  Wanneer op tv in het nieuws doet kpn iets, voor de rest vooral niet.
Enorme klantonvriendelijk en zeker iets behulpzaam

17 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13606 reacties
  • 8 februari 2025

“ U moet bekabeld wifi hebben.  "”

Wifi is draadloos en dus nooit bekabeld.

Wat waarschijnlijk bedoelt wordt, is dat bekabeld (vooral voor de KPN tv ontvanger) over het algemeen stabieler is.

Kan je meer informatie geven?

1. Welke KPN router (modem) heb je? Experiabox V10, Box12, box14 bijvoorbeeld
  2. Welke KPN tv ontvanger heb je?  Arris VIP 2952, Arris VIP 5202 of Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Wat zijn precies de klachten met WIFI?

P.S.

Wij zijn net zoals jij klant bij KPN en we helpen elkaar graag.

Wij kunnen niet zien wat je wel of niet hebt, behalve als je dat in je gegevens (profiel) zichtbaar maakt voor iedereen.

Jaime Groes
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 februari 2025

We hebben box 12 en sagemon tv ontvanger. Wat er gebeurt is dat met tv aanzetten steeds opnieuw verbinding gezocht moet worden met de wifi. Ook al kijken we op dat moment tv.

In woonkamer nu alles bekabeld. In slaapkamer staan wifi punt en tv ontvanger  2 meter uitelkaar met niets dan lucht er tussen.

Grootste proberen klant onbehulzaamheid. We hebben het zelfs het advies gekregen dat wanneer we tv kijken niet onze telefoon te gebruiken of dat we in de bouwtekeningen moesten kijken wat voor soort muren we hebben in huis

En voor de duidelijkheid er is wel degelijk tegen ons gezegd dat de Wi-Fi versterkers bekabeld moeten worden dan hadden we stabieler Wi-Fi. TV in de huiskamer staan Wi-Fi versterker en tv ontvanger praktisch naast elkaar en hebben we zelf bedacht om er maar een kabel tussen de zetten. In de slaapkamer is dus niet zo, ons is uitgelegd dat tv ontvanger en Wi-Fi versterker via Bluetooth met elkaar communiceren.  Toch helaas iedere keer met tv aanzetten opnieuw kpn ontvanger en wifi opstarten en verbinden. Hier weer een kabel ban 2 meter neer te leggen op de grond isniet echt praktisch.

Wil best wel een monteur langs laten komen om te kijken of er eindelijk iemand is die deskundig genoeg is om het op 't lossen maar naar 4x 70 euro hebben moeten afrekenen heb we gen zin om het de 5e keer weer te moeten doen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13606 reacties
  • 9 februari 2025

Box12 is de KPN modem / router.

Op zich een goede, maar WIFI is minder sterk heb ik wel eens gelezen.

En vooral als er een betonnen vloer tussen ligt, kan het WIFI signaal snel te zwak zijn. 

Gelukkig kan je dat probleem oplossen met een WIFI repeater (o.a. SuperWifi2 die je bij KPN kan kopen of huren)

Maar welke KPN tv ontvanger heb?

Jaime Groes
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 februari 2025

Sagecom tv ontvanger kpn +, alle monteurs en iedereen telefonisch andere mening van wat we moesten doen. Dan 2 wifi versterkers dan 3 dan 4 nee dat zijn er teveel stoort elkaar. Terug naar 3 terug naar 2 weer naar 4. U moet ze bekabelen.  Uiteindelijk zelf gezorgd dat 3 wifi versterkers bekabeld zijn aan modem. We hebbener dus 1 gekocht voor niets, weer geld uitgegevn op aanraden van.

En je raad het al toch nog opstart problemen met de tv ontvanger. Midden in programma opstarten, opnieuw moeten opstarten.

Stilte van KPN spreekt boekdelen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13606 reacties
  • 10 februari 2025

Bekabelen met UTP kabel is zo wie zo altijd het beste.

UTP WIFI repeaters, over het algemeen is 2 voldoende.

Wel de KPN Super Wifi 2 repeaters, die je kan huren of kopen.

Als je ze hebt, kan je het zelf uitproberen.

Zie ook dit schema van KPN, groene lijn is UTP kabel.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8586 reacties
  • 11 februari 2025

Hoi ​@Jaime Groes, welkom bij de KPN Community. 💚 Alleen jammer dat de aanleiding minder is.

Stilte van KPN spreekt boekdelen

De KPN Community is een klant-helpt-klant platform. Dat betekent dus dat klanten vooral elkaar helpen als er vragen of problemen zijn. Maar de KPN moderators lezen natuurlijk wel mee. Wij behandelen de topics alleen wel op volgorde van binnenkomst. Het kan hierdoor soms even duren voor je een reactie van een KPN moderator krijgt.

U moet bekabeld wifi hebben.

Dit klinkt gek. Wifi is namelijk een draadloos signaal. Dat kan je niet bekabelen. Wat wel kan, is internet bekabeld gebruiken. Of, zoals ik nu begrijp, de KPN SuperWifi bekabeld aansluiten. Maar daarmee krijg je geen bekabeld wifi, want dat bestaat niet.

Ik begrijp uit jouw berichten dat je problemen met de internetverbinding tussen modem en KPN TV+ Box ervaart. Heb je naast een verbrekende verbinding van de tv-ontvangers ook nog problemen met een wegvallende wifi verbinding op jouw telefoon, tablet, laptop en/of PC?

Krijg je ook iets van een foutmelding voordat je de KPN TV+ Box opnieuw opstart? Zo ja, kan je daar dan een foto van delen?

Zou je ook iets voor mij willen testen? Je geeft aan dat je in de woonkamer de SuperWifi en tv-ontvanger naast elkaar hebt aangesloten. Als je de kabel die tussen modem en SuperWifi loopt eens uit de SuperWifi haalt en in de KPN TV+ Box stopt, heb je dan nog steeds een wegvallende verbinding?

Ik stel deze vragen om erachter te komen wat het aard van het probleem is. Dus het helpt mij enorm als je alle vragen duidelijk en zo uitgebreid mogelijk beantwoord.

Jaime Groes
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 12 februari 2025

Ik weet dat Wifi draadloos is, wat ik bedoel is dat er ons is verteld dat wij de WIfi versterekrs(zwarte schotels) moesten verbinden met een kabel vanuit de modem. Vanuit KPN na diverse keren aan monteurs aan huis als aan de telefoon hoe dit te doen kregen we geen antwoord. Dit hebben we dus maar aan een ander bedrijf gevraagd. In de woonkamer is bekabeld wifi punt met kabel aan tv kastje verbonden. Toch regelmatig dat programma stop voor een updat. In de slaapkamer zit er 2 meter tussen Wifi punt en TV kastje en toch moeten we iedere keer opnieuw verbinden met Wifi en moet kastje iedere keer opnieuw opstarten. Herstarten van tv kastje lukt niet op afstand dus dan maar uit contact. Blijvend probleem.

Sinds dat alle Wifi schotels aan een draad zitten zijn er geen problemen met devices en wifi

Wat wij echt heel vevrelend en super klant onvriendelijk vinden is dat iedereen die langs is geweest of telefonisch is gesproken elkaar tegen spreekt en onder tussen is het een janboel.

En een loop weghalen, geen idee wat dat is. Niet iedereen snapt hoe zaken verbonden moeten worden vandaar dat wij dat monteurs laten doen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13606 reacties
  • 13 februari 2025

@Jaime Groes 

Dat geld voor de “oude” KPN tv ontvanger.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft een eigen goede WIFI ontvanger en die kan je dus rechtstreeks met WIFI verbinden.

Maar bekabeld met UTP kabel is altijd het beste.

Zie ook het schema in mijn eerdere reactie.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8586 reacties
  • 14 februari 2025

Ik was even in de war, ik snapte niet wat jij bedoelde met ‘een loop weghalen’. Maar ik geloof dat ik hem snap. Wat ik je vroeg was om de kabel tussen het modem en SuperWifi los te koppelen uit de SuperWifi. En dan die kabel in de tv-ontvanger stoppen. Zodat de kabel direct van modem naar tv-ontvanger gaat. Ik ben benieuwd of je dan nog steeds problemen met een wegvallende verbinding op de tv-ontvanger hebt.

Jaime Groes
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 februari 2025

Dat was de opstelling die we eerst hadden en dus ondanks de bekabelde wifi versterker toch problemen bleef geven.

Vandaar dat ik dit toen maar zelf heb verzonnen. 

In de slaapkamer is dit de opstelling gezien afstand tv met kastje en bekabeld wifi versterker. Daar dus met elke keer tv willen kijken opnieuw met wifi moeten verbinden en kpn kaste opnieuw opstarten. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8586 reacties
  • 17 februari 2025

Dus ook als je een kabel direct van het modem naar de tv-ontvanger hebt lopen, heb je problemen? Dan is er mogelijk toch meer aan de hand. Heb je misschien iets van een switch in jouw netwerk? Of ander extra apparatuur?

Jaime Groes
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Monteur geweest hoop oude kon dingen vervangen. Ja er is een switch deze nu van de kpn zelf. Alles is bekabeld monteur kreeg het op andere manier niet opgelost.

Wat nu nog is dat in de woonkamer de LG tv op Nederland 1 gezet moet worden bij andere commerciële zender krijg je zwart beeld bij het aanzetten.

Andere probleem geluid is uit, was eerst in 't ontvanger overgezet maar dan blijf je tv geluid hebben als je tv uitzet. 

Iemand een idee

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8586 reacties
  • 21 februari 2025

Wat nu nog is dat in de woonkamer de LG tv op Nederland 1 gezet moet worden bij andere commerciële zender krijg je zwart beeld bij het aanzetten.

Dit is wel gek, want ook op andere zenders zou de app gewoon moeten werken. Welke app gebruik jij trouwens? Gebruik je nog de oude app voor Smart TV of de nieuwe KPN TV+ app voor Smart TV?

Andere probleem geluid is uit, was eerst in 't ontvanger overgezet maar dan blijf je tv geluid hebben als je tv uitzet. 

Ik heb dit een paar keer gelezen, maar ik snap niet wat je bedoelt. Kan je dit uitleggen?

Jaime Groes
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Wij gebruiken geen app, gewoon de afstandsbediening van de kpn die samenwerkt met tv kaste van de kpn. 

Wanneer we de tv aanzetten dan is er geen geluid, moeten we dus harder zetten. De monteur heeft de geluidstekker van de sonos uit de tv gehaald en in tv ontvanger gezet. Dan krijg je idd bij aanzetten van de tv meteen geluid. Maar zet je de tv uit dan blijft het geluid aan dan moeten we tv kaste uitzetten om dit te verhelpen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2144 reacties
  • 24 februari 2025

Wat betreft het zwarte beeld op de commerciële zenders als je de tv aanzet, kun je als het goed is oplossen door je Experia Box een reset te geven. Dat is wat anders dan 'm uit en aanzetten. Hoe je precies zo'n reset uitvoert kun je hieronder lezen:

En het is denk ik logisch dat je de tv-ontvanger in stand-by modus moet zetten om het geluid te stoppen. Daar komt uiteindelijk het geluid vandaan. Het heeft ook nog een voordeel dat je de tv zelf kunt uitzetten en het geluid doorspeelt. Zo kun je namelijk radio luisteren (kanalen boven 800) en de tv uitzetten. 

Jaime Groes
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 februari 2025

Beste Arjan,

En welke gevolgen heeft het resetten wanneer je bij ons in de geschiedenis kijkt als KPN'er kan je zien hoeveel monteurs zijn langs geweest en telefonisch gesproken. Problemen bleven of andere kwamen erbij.

Uiteindelijk gratis monteur langs geweest en die heeft best het een en ander verholpen maar dit niet.

Wat betreft geluid dat blijft dan dus dag en nacht aan op de manier die jij voorstelt. Kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Mijn voorstel kan jij een mo teur regelen voor ons maar dan wel wederom gratis aangezien we met deze problemen slechts 15 maanden bezig zijn

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28126 reacties
  • 25 februari 2025

Hoi ​@Jaime Groes . Een monteur kan ik niet voor je regelen.  Ik kan alleen maar proberen je op weg te helpen met algemene tips.

Ik denk dat een één op één gesprek veel beter bij de issues past die jij beschrijft.  

Je kunt heel eenvoudig een terugbel afspraak inplannen:

Contact en klantenservice | KPN  (zie onderaan pagina)

Als de collega er samen met jou niet uitkomt kan hij/zij altijd nog besluiten om een monteur te sturen.  Hierbij moet ik wel aantekenen dat een monteur alleen gratis is als het probleem in ons domein ligt.  Maar dat kan de collega dan het beste beoordelen naar aanleiding van jullie gesprek.

Reageer