Skip to main content

Hier bij ons ook problemen, Tevens me ouders die in dezelfde straat wonen hebben ook deze problemen.

We komen ooo van telfort af. Nooit problemen gehad. En nu met KPN is het momenteel drama. Zowel wifi als bekabeld valt internet continue weg. Dan weer 500mbps en ineens valt het compleet weg naar 1 tot 5mbps. Of valt gewoon helemaal weg.

 

Paar keer de experia V10 "herstel" gedrukt

Stekker eruit, 1 min wachten en weer er in.

Wifi aan en uit.

Fabrieksinstellingen terug gezet.

 

Niks mag baten... 

 

Zal KPN dus ook moeten gaan bellen voor een monteur.

 

*Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @YupTup, welkom op het forum. Als je 500MB kunt halen, heb je vermoedelijk glasvezel van ons. Het klinkt niet alsof het iets te maken heeft met de migratie van Telfort naar KPN, het lijkt meer toeval te zijn dat het daarna speelt. Als andere mensen in dezelfde straat het ook ervaren kan het iets buitenshuis zijn namelijk, maar dat is op dit punt speculeren. Ik heb geen gegevens van je, daardoor kan ik niet meekijken. Heb je inmiddels kunnen bellen zoals je noemde? Is daarbij iets in gang gezet?


Ik heb helaas niet kunnen bellen.., ik zit midden in een verbouwing. Dus even snel een bericht tikken gaat sneller. Ik weet niet hoe tegenwoordig de wachttijd is.., maar daar heb ik slechte ervaringen mee. 

Welke gegevens heeft u nodig om dit te controleren?
 


Het forum is niet een heel snel platform zoals je merkt, mogelijk is een chat starten mogelijk idealer voor. Dat neemt niet weg dat ik wel met jullie mee wil kijken natuurlijk, je kunt jouw forumprofiel volledig invullen, als alle vakjes waar 'privé’ bij staat zijn ingevuld heb ik genoeg gegevens om mee te kijken.


Mocht u mee willen kijken, dan heel graag. Ik heb de privé profiel gegevens ingevuld.

 

 


Dank je voor de gegevens, daarmee ben ik voor je gaan kijken en de verbinding ziet er op dit moment stabiel uit. De Experia Box heeft inmiddels zo'n 4 dagen geen verbreking meer gehad en het glasvezelkastje is sinds 28-9 online gebleven. Heb je sindsdien nog wel verbrekingen gehad, of werkt het voor jou sindsdien ook goed?


Goedendag Jasper,

Het lijkt alsof het alleen maar erger wordt. 

Vorige week meerdere malen “wegvallend” internet.  internetkabel vervolgens uit de pc getrokken en via wifi verbinding gemaakt, dit ging kort goed. 5 minuten daarna viel ook de wifi verbinding weg. Hetzelfde gebeurt met de telefoons van mij en vriendin. 

We konden nog wel Nexflix (via KPN kastje) kijken, maar sinds deze week helemaal drama. Internet valt steeds meer weg. Zowel bekabeld als wifi valt continue weg. Gisteravond vrijwel de hele avond geen internet gehad.

Zojuist thuis gekomen en ook wederom geen internet.  Ik heb zojuist de modem een “Herstel’ gegeven, en kreeg kort weer internet…. Tijdens dit schrijven, wederom internet weggevallen.  Weer een herstel gegeven en heb steeds kort internet tussen de 20 en 40 mbps… 

Ik kan niet eens normaal dit bericht schrijven. Het internet is nu 3 keer uitgevallen.  Zowel bekabeld als wifi.


Als het weg valt, zie je dan ook verandering in de lampjes op de v10 en de glasvezelaansluiting? 

Waar hangt die v10, meterkast?

Zijn de kabels in orde? Met name die tussen glasvezelaansluiting en modem. Al eens vervangen? 

Wat is er verder allemaal op aangesloten?

Gebruik je versterkers? Zo ja, welke 

 


Dat is raar inderdaad @YupTup! Ik heb de verbinding nu nog eens nagekeken en ik zie nu wel 5 verbrekingen terug, allemaal lijken ze door het herstarten van het modem te zijn veroorzaakt. Vanuit het netwerk zelf zijn geen verbrekingen te zien. Zou je de vragen van Dennis ook kunnen beantwoorden? Dan kunnen we daarmee verder kijken naar de mogelijke oorzaken.


Ver*******,  2 dagen ging het goed.

Nu eindelijk vrijdagavond “gameavond” nieuwe BF2042 Beta proberen, valt internet WEER continue uit.
Gadverdamme! Bekabeld helemaal niks, en via de wifi weer 10 tot 20mbps internet. 

Lampjes lijken gewoon goed en zijn allen groen.  V10 hangt inderdaad in de meterkast.
Kabels zijn in orde.  Kabel tussen de gladvezel en modem heb ik 2 keer toe vervangen. 

Voor de rest is er van alles op aangesloten, maar dat zou niet uit moeten maken want het heeft 3 jaar zonder problemen gefunctioneerd. Er is niks veranderd.  

Ik test iedere keer met speedtest.net en 10 minuten later 50mbps..

Fabrieksinstellingen 2 maal gereset
Wifi instellingen 2 maal  gereset 

Ik ga wel bellen voor een monteur, want ik wordt knetter gek van dit gezeur. 

 


Ik zie inderdaad dat je er zaterdag contact over hebt gehad, volgens de notitie van het gesprek is de Experia Box daarbij gereset en het glasvezelkastje herstart. Ik heb de verbinding opnieuw nagekeken en er lijkt sindsdien geen verbreking meer geweest te zijn. Het lijkt lastig vast te stellen zijn wat de verbrekingen precies veroorzaakt, ik zie er ook geen aanleiding voor in de verbinding. Mocht het toch weer wegvallen (hopelijk niet natuurlijk!) kan je het beste direct bellen, voordat je zelf iets herstart/reset. Dan kan de collega aan de lijn meekijken wat er op dat moment te zien is aan de verbinding, het kan zijn dat de resultaten dan anders zijn dan wat we nu zien.