Skip to main content

Ik ben sinds 25 september 2019 verhuisd. 

Daar had ik een abonnement lopen voor 2 jaar. Nou heb ik kpn gebeld om mijn contract te laten beëindigen . 

Er is mij verteld dat dit niet kon. Of anders zou ik op mijn nieuwe adres kpn opnieuw moeten nemen. Op het adres waar ik nu ben, hebben zij al een Ziggo abonnement lopen dus nog een kpn abonnement is overbodig. 

 

Ook heeft kpn gezegd dat ik tot mei 2020 moet blijven betalen voor iets dat ik niet gebruik en een adres waar ik niet eens woon. 

Enig idee hoe ik af kom van mijn abonnement zonder enige kosten. ?

Beste @Verhuizingopzeggen Degene op jouw nieuwe adres heeft recht op eigen keuze net zoals jij jouw provider had mee kunnen nemen

Want ook jij had eigen keuze en had niet de provider van de vorige bewoner over hoeven nemen.

Verder heb je jaar contracten en over het algemeen geen 2 jaar dacht ik.

Een reden om eerder eraf te komen is als er op je nieuwe adres beek KPN was geweest.

Bedoel je mei 2020 of 2021 want als je 2020 bedoelt kan je opzeggen per mei 2020 en is het nog even door de zure appel heen bijten met dubbele kosten.


Hallo Verhuizing, welkom op het forum! Ik lees twee verschillende dingen in jouw bericht die ik wil aanstippen. 

 

Contractsduur: we hebben voor vaste diensten een contractstermijn van 1 jaar. Na dat jaar kun je maandelijks opzeggen. 

Verhuizen: in de basis neem je, als je binnen contract zit, je abonnement mee naar het nieuwe adres. Daar kunnen uitzonderingen op zijn, dat is iets waar de afdeling opzeggingen over gaat.

 

Als in jouw geval dit niet als uitzondering is goedgekeurd, dan moet je de resterende maanden van het contract afkopen. Dat wil zeggen dat we dan alsnog je abonnement beëindigen (zodat nieuwe bewoners van jouw adres ook gewoon een abonnement kunnen aanvragen). En dat we de resterende maanden als afkoopsom in rekening brengen. Als het nog even duurt voor er iemand op je oude adres gaat wonen kan je het abonnement ook eerst laten doorlopen zodat je maandelijks betaalt in plaats van in een keer. 

 

Je hebt wat gegevens ingevuld in je profiel. Daarmee heb ik, volgens mij, je abonnement gevonden. Dit is alleen een kleinzakelijk abonnement volgens mijn systeem. Dat zou in de basis niet moeten uitmaken, maar het kan zijn dat er hier en daar andere voorwaarden aan verbonden zijn. Als je hier dan ook verder over zou willen praten, moet ik je toch doorverwijzen naar de telefonische klantenservice op 0800-0402. Die kunnen je doorverbinden met de opzegafdeling van kleinzakelijk.