Skip to main content

Ontploffing nabij.

 

Nu 2 jaar lang, dag in dag uit, dagelijks meermalen uitval internet, ’s ochtends 1100. smiddags 17.00 en  ’s avonds.

Kortom, niet mee te werken: alarm valt uit, TV valt uit. Microsoft in the Cloud valt uit, smartfoon idem.

Zowel op bekabelde hardware als niet bekabelde hardware

Ca 22 x Storingsdienst gebeld, 22 x zelfde script door lopen, 22x “we hebben harde reset gedaan” Nieuwe kabels tussen glasvezelkastje en modem, en andere kabels, 3x een nieuwste modem.

De storing gaat door en door, MAAR ER WORDT NOOIT EEN METING GEDAAN EN NOOIT MONTEUR GESTUURD.

Heeft iemand een suggestie?

Ik denk dat behalve een KPN moderator hier niemand verder wat aan kan doen als je hierover al hebt gebelt. Ik heb begrepen dat het kpnnetwerk nu ook beter is geintegreerd in KPN. 

Dus vul even je profiel in zodat een moderator het op kan pakken. 


Hi @Drees 49, ik denk ook graag mee. 

Als ik dit goed begrijp valt op dat moment alles thuis uit, internet en televisie. Klopt dit? Zou ik mogen weten of je ook switches of andere routers naast die van ons aangesloten heb in je netwerk? Zou ik ook van je mogen weten of dit ook bij een vaste verbinding gebeurt en dus niet alleen WiFi? En nog voor de zekerheid, je hebt ook de probleemoplosser op onze website gevolgd? 


Hi @Drees 49, ik denk ook graag mee. 

Als ik dit goed begrijp valt op dat moment alles thuis uit, internet en televisie. Klopt dit? Zou ik mogen weten of je ook switches of andere routers naast die van ons aangesloten heb in je netwerk? Zou ik ook van je mogen weten of dit ook bij een vaste verbinding gebeurt en dus niet alleen WiFi? En nog voor de zekerheid, je hebt ook de probleemoplosser op onze website gevolgd? 

Je vergeet de verlichting Alex. Heel belangrijk bij deze storing, want als de stroom uitvalt doet ook niets het meer. Maar toch dacht ik:, “Krijgt deze klant nu na 22 keer een script met de storingdienst te hebben gevolgd nu een 23e met een andere KPN employee.? 


Ik moet bepaalde dingen weten. Al snap ik dat je dit al hebt beantwoord, het blijft voor mij anders een gok wat er aan de hand is. Het scheelt dat dit hier schriftelijk is dus terug te lezen. 


HOERA!!! Na  tig keer scripts voorlezen-van modemkastje naar de muur gelopen, wel goed voor beweging- verwisselen toegezonden kabeltjes en drie modems nu gister de Verlossing  door KPNmonteur Ike. Monter, sympathiek, juiste vragen: vervanging kapje glasvezelkastje zodat rode kabel een echt goede Klik kreeg.  Nog even afwachtend, maar gisteravond en vanmorgen geen internetuitval. Scriptvoorlezers kunnen die diagnose nooit stellen.. I LIKE IKE. Vrolijk reed hij weg, fijne conversatie, muzikale man, empatisch en klantvriendelijk.  Hopelijk voorlopig even niet meer gezeur op Forum, want krankjorum wordt je er wel van KPN.!


Wat fijn om te horen. Wel een bijzonder probleem, blijkbaar toch geen goed contact tussen dat poortje en de kabel. Blij om te lezen dat het nu is opgelost! 


VREUGDE VAN KORTE DUUR

 

Maandag monteur,geen internetstoring,dinsdag ook niet maar vandaag weer knipperbol....Raadselachtig.Storingnummer dat ik 7 dagen lang kan bellen met code...van alles besproken....geen oplossing. Wat nu?


Valt het modem uit of het glasvezelkastje??


Alle lampjes blijven branden op glasvezelkastje en modem.....


Wat is er zoal aangesloten op het modem? En dan ben ik met name benieuwd naar draadloze verbindingsets en een eventuele omvormer van zonnepanelen. 


Geen zonnepanelenomvormers. Een Sonoskastje,maar die verbinding maar verbroken.


Als er geen storingslampje brandt op zowel het glasvezelkastje en het modem en als er al zoveel is vervangen kunnen we gerust uitsluiten dat het een probleem is in het kpndomein.  Iets in uw netwerk legt de boel plat. Over Sonos is al erg veel gesproken en is wel duidelijk dat die weleens problemen veroorzaakt. Haal alle apparaten van het modem en de wifi. Reset het modem en sluit één voor één de apparaten weer aan. Ondertussen kijkt u wat er gebeurt. Dat is een lange weg maar de enige manier om er achter te komen. 


Dank,gaat weer gebeuren.Mijn eerste melding dateert uit 2013,sindsdien ,zelfde adviezen telkens uitgevoerd....


Dan zou ik overstappen naar Ziggo!


Ach,bij PTT begonnen,bij KPN blijven,het is al mooi dat ze in al die jaren één keer een monteur sturen.Misschien zit er nog een vakbekwame tussen die de tijd neemt voor grondig onderzoek,diagnose en adequate behandeling.Zomaar wat roeptoeteren in een Forum zonder kennis van de lokatie...dank voor advies.


Zoals jij het beschrijft en het nu dus niet in de aansluiting tussen de glasvezel en je router (exeriabox) zit, zit het dus tussen de glasvezel aansluiting en de centrale. Dan heb je niet veel aan een KPN in huis monteur. Moeten ze dus een keer een dag tussen 11:00 en 17:00 je gehele data doorvoer constant registreren (zit er trouwens geen groot bedrijf in je omgeving die misschien alle stroom opslurpt tijdens die tijd?)


Op het forum helpen klanten elkaar en ik ben dus gewoon een klant net als u. Jammer van de toon die u aanslaat. 


Dat doormeten van bepaalde periode is een goed idee.KPN heeft dat sinds 2013 niet voorgesteld,goed idee.Dank.


VREUGDE VAN KORTE DUUR

 

Maandag monteur,geen internetstoring,dinsdag ook niet maar vandaag weer knipperbol....Raadselachtig.Storingnummer dat ik 7 dagen lang kan bellen met code...van alles besproken....geen oplossing. Wat nu?

En wat is hier precies besproken? Want als er iets in het netwerk mis is kunnen ze dit inderdaad in de gaten houden of in ieder geval zien. Mijn advies is om wederom met het nummer te bellen, als iemand inzage hierin heeft, dan zijn zij het. 


Beste Alex, het was een goede systematische uitvraag duidelijk Level2, met helaas de conclusie dat er geen oorzaak werd gevonden.Dat ik nog kon belen 7 dagen. Terloops viel het woord Sonos,en ging er later lampje branden. Heb een Sonos versie 1.0 die nog gebruik maakte van een Bridge.Huidige types kunnen zonder Bridge (apparaatje dat eigen SonosWifinetwerk maakt). Heb de bridge verwijderd….. en nu al 4 dagen geen internetstoring. Vond het al vreemd altijd ,tijdens uitval internet zowel Glasvezelkastje alles lampjes groen alswel het modem. ! week storingvrij maakt nog geen zomer maar we zijn hoopvol. Dank tot zover!!!