Skip to main content

Zoals zoveel gebruikers heb ik ook, al 2 jaar, last van wegvallend internet. Gemiddeld valt dagelijks al het internetverkeer uit. De lampjes op de experiabox v10 blijven groen, TV blijft ook werken. De opgeslagen tv programma's kan ik niet meer opvragen. Na iets minder dan 10 minuten is de verbinding weer terug en werkt alles weer. 

Heel vaak de servicedesk gebeld, die zien dat er inderdaad problemen zijn. Glasvezelkastje vervangen, kabels vervangen, experiabox vervangen, niets helpt. Er is zelfs al een keer een monteur geweest die ook niets kon vinden. De laatste keer dat ik de servicedesk belde gaven ze aan niets meer voor mij te kunnen doen. :-(

Vorige week op zolder een oude experiabox v9 gevonden en die maar eens aangesloten. Tot mijn verbazing al een week geen uitval gehad. Het lijkt er dus op dat de experiaboxen het probleem zijn. Dat wordt bevestigd als ik kijk naar de recensies van de FRITZ!Box 7590 op bol.com. Veel gebruikers zeggen dat de problemen daarmee zijn verholpen. Nou heb ik het idee dat KPN weet wat de problemen zijn maar dat ze het niet op kunnen lossen. Iedereen een FRITZ!BOX geven is kostbaar. Hoewel ze erg duur zijn overweeg ik toch om er dan maar zelf een aan te schaffen. 

Hoi @Ruud van de Wetering ,

De V10 is een heel stabiel modem, maar kan wel last ondervinden van een slecht thuisnetwerk.De V9 kan daar beter tegen, daarom zal deze wel stabiel zijn.

Hoe ziet je thuisnetwerk eruit?Heb je DVS, switches, zonnepanelen, smarthome apparatuur etc?

Persoonlijk, zou ik gewoon de V9 blijven gebruiken.Nog steeds een goed modem, al is de wifi wel achterhaald, maar bij gebruik van wifiversterkers is dat geen enkel probleem.


Hé @martijn197108  ,

Wat bedoel je met “slecht thuisnetwerk”? Ja, tegenwoordig heeft iedereen steeds meer internet gerelateerde apparatuur in huis dat voor conflicten kan zorgen maar dat kan ik niet definiëren als slecht. Echter als ik alles (Sonos, Hue, Alarm) loskoppel waren de problemen er nog steeds. Gezien de berichten in diverse forums en mijn eigen ervaring zou ik toch niet beweren dat de Experiabox een stabiel modem is.  De V9 blijf ik voorlopig nog even gebruiken en ik wacht het af. 


​

 Hoi @Ruud van de Wetering ,

Met slecht thuisnetwerk bedoel ik dat apparatuur aanwezig is welke vaak problemen geeft i.c.m. de Experia Box.

De V9 gaat ook soepeler om met fouten in het netwerk van KPN, dus het zou inderdaad kunnen dat het niet aan jouw thuisnetwerk ligt.Dat de Experia Box V10 minder stabiel is dan de Fritzbox geloof ik wel, maar van de huidige modems(v10, v10a en box 12) geeft de V10 toch echt wel de minste problemen.

Maar ben jij tevreden met de V9?Of wil je toch graag dat een moderator kijkt of er nog opties zijn?

​


Laat ik maar even een paar weken met de V9 draaien en kijken hoe het gaat. Stel dat ik FRITZ!Box 7590 wil aanschaffen dan kan dat voor € 7,49 per maand of voor € 160 euro via de Kpnwebshop. Zit daar verschil tussen bijvoorbeeld met support?


Hallo @Ruud van de Wetering de webshop die jij aanhaalt is de zakelijke webshop, dus de prijs is exclusief 21% BTW en daar zit gewoon fabrieksgarantie op, maar geen support, behalve bij FritzBox zelf.

Het huurmodel voor de consumenten is inclusief speciaal support en dat kun je via MijnKPN regelen.

 

 


Hoi @Ruud van de Wetering. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een wegvallende verbinding hebt op jouw Experiabox V10. Heb je op dit moment nog steeds een stabielere verbinding met een V9? 

Meer info over een Fritzbox via KPN vindt je hier. 


@Vikash, ja de verbinding is nog steeds stabiel met de V9. Toch is de V9 niet ideaal maar dit is beter dan de V10. Het is vreemd dat ik €7,49 per maand zou moeten betalen om een goed modem te krijgen. Het is jammer dat mijn probleem 2 jaar heeft moeten duren omdat ik vermoed dat de instabiliteit van de Experiabox een bekend probleem is.  


Hoi @Ruud van de Wetering ,

Welk nadeel ervaar je met de V9?

Als dat de wifi is, zou ik een Experia wifi achter de V9 zetten.Dan heb je gewoon weer 5GHZ en 802.11AC en dan is de V9 net zo goed als de V10 .

Of gebruik je al wifiversterkers?