Skip to main content
Vraag

De aanleg van glasvezel is voor een deel van de flat uitgesteld

• December 1, 2025
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

In onze flat 77 woningen is meer dan een jaar geleden glasvezel aangelegd bij 59 woningen

de overige 16 woningen zijn niet gedaan het zou nu juli 2026 worden 

ben in gesprek met de bewoners om naar Ziggo te gaan

Af en toe staat het beeld stil er is een monteur geweest met glasvezel zou het opgelost zijn

We gaan geen 18 maanden wachten op glasvezel als het al meer als een jaar in de straat ligt

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen Aad. Wat een lastige situatie zeg. Ik begrijp de frustratie en ik snap volkomen dat je dan een afweging moet maken. Mijn ervaring met de uitrol van glasvezel in flats is dat het vaak complexer is dan in eerste instantie wordt gedacht. Soms lopen routes van de kabels door individuele meterkasten waardoor er van iedereen toestemming nodig is. Vaak hangt het dan op individuele instemming van alle bewoners. Hebben jullie ook een vereniging van eigenaren in dit pand? Wellicht kan je die nog eens aanspreken over de actuele status. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Bedankt voor de reactie de 16 bewoners hebben geen bericht gehad dat ze kwamen aansluiten waar onder ikzelf de kabels van de 16 bewoners steken uit de straat dit is een gek geval  we hebben geen vereniging van eigenaren het zijn allemaal huur woningen de ontmoetingsruimte is ook nog koper Ik heb altijd geleerd om iets af te maken  en niet na 18 maanden de laatste woningen te doen groet Aad

• December 3, 2025

Kan het wezen dat die 16 bewoners niet thuis waren toen het bij de overige bewoners werd aangelegd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

De mensen waren allemaal thuis het is en blijft een raar geval

• December 3, 2025

Dan was zeker de dag om en de volgende dag zijn ze ergens anders verder gegaan. Die gasten worden volgens mij betaald per aansluiting. Niet per uur denk ik. Dus ze plannen elke dag zo dat ze zoveel mogelijk aansluiting kunnen doen. 16 adressen zullen er wellicht te wijnig zijn om een dag mee te vullen ofzo. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd inderdaad. Je zou nog eens kunnen navragen of er bij de verhuurder nog wat bekend is. Het spijt mij dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan.