Skip to main content

Beste,

In mei 2019 zou bij mijn moeders adres glasvezel aangelegd worden. Helaas is dit toen niet gebeurd. Sinds dien is er af en aan contact geweest met glasvezel aansluiters. Nooit met het gevolg dat glasvezel aangesloten werd. Vorig jaar heb ik dit issue van haar over genomen en een glasvezel aansluit box voor haar besteld omdat via de glasvezel postcode check toen aangegeven werd dat dit kon. Helaas na veel kastje naar de muur is dit ook niet gelukt. Tot mijn verbazing ontvingen wij begin augustus een brief van CR Connect BV, Van Gelder Telecom en KPN dat wij een afspraak konden maken voor aansluiting. Dit hebben wij natuurlijk meteen gedaan. Deze afspraak werd van hun kant helaas weer afgezegd. Na navraag bleek dat CR Connect informatie nodig had van Van Gelder. Dit zou enkele weken duren. Na enkele weken bleek CR Connect nog niet de juiste info te hebben, en mij door te verwijzen naar Van Gelder. Van Gelder gaf aan enkele weken nodig te hebben voor reactie en geeft nu aan het project opgeleverd te hebben bij KPN. KPN? Hoe nu verder?

Groeten, Matthijs 

Dag @Matthijs de Groot en welkom hier op ons forum!

Dat duurt dusdanig lang dat ik heel goed begrijp dat je wilt weten waar je aan toe bent. Hier via het Forum heb je contact met de provider KPN en in dit geval dien je aan te kloppen bij KPN Netwerk daar zij verantwoordelijk zijn voor de aanleg van glasvezel. Van Gelder is een van de onderaannemers waar KPN Netwerk mee samenwerkt en het lijkt erop dat je hier nu op aan het wachten bent. Mijn advies zou dan ook zijn om morgen contact op te nemen met KPN Netwerk en ik hoop dat ze jou dan van de gewenste duidelijkheid kunnen voorzien!


Dank @JanZ_ ,

Ik heb contact met KPN Netwerk. Zijn gaan opnieuw een haalbaarheidsonderzoek starten en vragen wederom om geduld. Ben benieuwd, heb er alleen weinig vertrouwen meer in, want dat haalbaarheidsonderzoek is vorig jaar ook al eens gedaan, resultaat daarvan is altijd onduidelijk gebleven.


Dank @JanZ_ ,

Ik heb contact met KPN Netwerk. Zijn gaan opnieuw een haalbaarheidsonderzoek starten en vragen wederom om geduld. Ben benieuwd, heb er alleen weinig vertrouwen meer in, want dat haalbaarheidsonderzoek is vorig jaar ook al eens gedaan, resultaat daarvan is altijd onduidelijk gebleven.

Gezien hoe dit eerder is verlopen, snap ik je scepsis @Matthijs de Groot. Ik hoop oprecht dat er wat meer vaart in komt te zitten en dat je zo snel mogelijk gebruik kunt maken van glasvezel!