Skip to main content

Beste mensen, in november is een FTU geïnstalleerd en zou er kontakt worden opgenomen mbt de verdere voortgang, nou dat heb ik per mail gekregen, de nieuwe aansluitdatum is 29 november 2024!!

Maar eens gebeld met kpn netwerk, ivm met storing in de bekabeling en gebrek aan monteurs is het aansluiten vertraagd. Duurt idd erg lang maar ik word gebeld als het eerder kan.

Ook gebeld met de provider (kpn), deze reageerde verbaasd, nog nooit had men gehoord van zo'n lange uitstel. Zij gaan mij ook bellen als men meer info heeft.

Nog ff in de app gekeken naar de status, blijkt dat er nog een afspraak moet worden gemaakt  voor het plaatsen van de FTU die reeds is geïnstalleerd, begrijpt u het nog?

Is de aanleg gedaan door KPNNetwerk of Glaspoort? 

Hier zou Glaspoort afgelopen december glasvezel aanleggen maar dat is om mij onbekende redenen uitgesteld tot maart/april 2025 (!), volgens MijnKPN. Als het dan wel doorgaat. 


@Henk2304 Door kpnnetwerk, de reden was mij ook onbekend, in de mail staat dat door omstandigheden men de planning heeft aangepast, dan ga ik dus meteen bellen wat de reden is. Ben je net een nieuwe klant krijg je zo'n wazig mailtje. Ik zou ze dus gaan bellen als ik jou was.


Hoi @DX11 . Dat zijn geen fijne berichten. Zeker niet als je uitkijkt naar een snelle glasvezelverbinding.

Wij zijn het forum van de provider KPN. En ik kan hier helaas niks zinnigs over zeggen.

Alle vragen gaan via KPNNetwerk/glaspoort. 


Hoi @Erwin van KPN dit standaard antwoord kreeg ik ook al te horen toen ik belde, ik blijf dit vreemd vinden, je doet een postcode check op de site van provider KPN en meld je vervolgens aan als klant.

Ik ben ook klant van mijn supermarkt, als ik vervolgens 2 weken lang voor het lege schap van mijn favo wasmiddel sta met daarop het bordje niet leverbaar dan bel ik ook niet met Unilever maar loop ik ff naar de servicebalie en vraag wat hiervan de reden is.

Maar goed, komen we toch niet uit dus bel ik elke week wel met KPN Netwerk voor een status update, bedankt voor je reactie.


Hoi @Erwin van KPN dit standaard antwoord kreeg ik ook al te horen toen ik belde, ik blijf dit vreemd vinden, je doet een postcode check op de site van provider KPN en meld je vervolgens aan als klant.

Ik ben ook klant van mijn supermarkt, als ik vervolgens 2 weken lang voor het lege schap van mijn favo wasmiddel sta met daarop het bordje niet leverbaar dan bel ik ook niet met Unilever maar loop ik ff naar de servicebalie en vraag wat hiervan de reden is.

Maar goed, komen we toch niet uit dus bel ik elke week wel met KPN Netwerk voor een status update, bedankt voor je reactie.

Als ik hier niet werkte zou ik er net zo over denken, @DX11 .   Maar om even binnen de context te blijven. Wat zou je graag van mij willen weten?  (ik werk dus voor de provider KPN en heb geen enkele inzage in de planning van de netwerkbeheerder) 


@Erwin van KPN Ik hoef verder niets te weten hoor, ben alleen verbaasd dat blijkbaar alle providers geen inzage hebben in de planning. Voor de eventuele meelezers, mocht men ook een soortgelijke mail krijgen van KPN Netwerk, de nieuwe aansluit datum is een fictieve (word niet vermeld in de mail) en men verzekerde mij dat dit eerder gaat plaatsvinden. Dus als ze nog geen oplossing hebben schuiven ze de aansluiting gewoon een jaar vooruit.


Ik begrijp wat @Erwin van KPN probeert duidelijk te maken. Hij gaat echter voorbij aan het consumentenrecht waardoor je alleen een overeenkomst/relatie hebt met de leverancier van producten of diensten. En dat is ín dit soort situaties een provider. Wij, consumenten, worden nooit klant van KPNNetwerk of Glaspoort maar alleen van providers als kpn, Odido of hoe ze allemaal ook mogen heten. Als providers dmv zoiets als een postcodecheck bepaalde verwachtingen wekken en die, zoals ook bij mij, niet nakomen moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen en niet doorverwijzen naar één van hun toeleveranciers. Wellicht door maar hekemaal geen toezeggingen te doen waarvan allerminst vaststaat dat ze die kunnen waarmaken, door bv in een postcodecheck alleen over glasvezel te spreken als die ook daadwerkelijk beschikbaar is. Nu proberen ze met bedenkelijke toezeggingen te voorkomen dat je overstapt naar een andere provider die niet over glasvezel levert (Ziggo) of over een concurrerende glasvezel leverancier (Delta). 


Ik begrijp wat @Erwin van KPN probeert duidelijk te maken. Hij gaat echter voorbij aan het consumentenrecht waardoor je alleen een overeenkomst/relatie hebt met de leverancier van producten of diensten. En dat is ín dit soort situaties een provider. Wij, consumenten, worden nooit klant van KPNNetwerk of Glaspoort maar alleen van providers als kpn, Odido of hoe ze allemaal ook mogen heten. Als providers dmv zoiets als een postcodecheck bepaalde verwachtingen wekken en die, zoals ook bij mij, niet nakomen moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen en niet doorverwijzen naar één van hun toeleveranciers. Wellicht door maar hekemaal geen toezeggingen te doen waarvan allerminst vaststaat dat ze die kunnen waarmaken, door bv in een postcodecheck alleen over glasvezel te spreken als die ook daadwerkelijk beschikbaar is. Nu proberen ze met bedenkelijke toezeggingen te voorkomen dat je overstapt naar een andere provider die niet over glasvezel levert (Ziggo) of over een concurrerende glasvezel leverancier (Delta). 

Daar zijn wij het volledig over eens, Henk.  Als ik het voor het zeggen had werd er pas geadverteerd als de verbinding doorgemeten en opgeleverd is.  

In de praktijk werkt het natuurlijk allemaal met planning, prognoses en spelen commerciële belangen en concurrentiepositie een belangrijke rol. Dat zijn zaken waar ik weinig verstand van heb (en wil hebben).  Ik help het liefst met concrete issues. 

  


@Erwin van KPN We zijn een maand verder en wil ik toch ff een update geven ter lering en vermaak. Na enkele keren te hebben gebeld met KPN Netwerk stond er plotseling onaangekondigd een monteur op de stoep, gelukkig was ik thuis, hij had een NT bij zich en omdat er blijkbaar een storing in de straatkast was geweest werd mijn aansluiting doorgemeten op afstand en vervolgens de NT geïnstalleerd en de verbinding was ok. De monteur vertelde mij dat ik verder niets hoefde te doen, het installatiepakket zou nl automatisch naar mij worden verzonden.

Na 14 dagen toch maar eens gebeld met de provider KPN, de medewerker vertelde mij dat Netwerk de verbinding niet als actief had aangemeld dus weer gebeld met Netwerk, men zei dat als KPN dit niet geloofde ze zelf maar ff contact moesten opnemen met hun. Dus maar weer gebeld met de provider, medewerker zag blijkbaar niets terug in het dossier en vroeg mij wat het probleem was, weer de situatie uitgelegd om vervolgens te worden geconfronteerd met de vraag: is er al wel gegraven in uw straat? Ik reageerde of hij wel naar mij had geluisterd, lang verhaal kort, hij zou intern ff overleggen om vervolgens de verbinding te verbreken, blijkbaar te moeilijk allemaal.

Maar weer gebeld in de hoop een capabele medewerker aan de lijn te krijgen en jawel deze dame heeft mijn situatie intern doorgezet, volgende week moet het zijn opgelost. We wachten rustig af. Gelukkig worden alle gesprekken opgenomen dus wie weet wordt men hier op aangesproken. 

Als ik trouwens op de website van KPN Netwerk mijn postcode/huisnummer invoer dan is mijn aansluiting actief en kan ik een provider kiezen.