Skip to main content
Beantwoord

De Coolapplicatie werkt niet op mijn laptop

• October 26, 2023
  • 33 reacties
  • 1158 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

33 reacties

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • November 15, 2023

Wat zijn de risico’s als je dit filter uitzet voor het gebruik van cloudwise thuis???? Anders gebruik ik het liever via de 4/5g. En kan dit niet gefixed worden in het Malwarefilte, voor alleen deze website? 

Groeten,

Stef

misschien kan @Maja_ uit laten zoeken waarom dit wordt geblocked door bepaalde dns wel/niet

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • November 15, 2023

volgens mij zijn er hordes klanten die dat filter helemaal niet gebruiken en vertrouwen op hun standaard aanwezige firewalls/antivirus/antimalware oplossingen. En allerbelangrijkste is natuurlijk dat je zelf nooit op (vage) links klikt, want daar gaat het vaak fout.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • November 15, 2023

tuurlijk is dat het beste

ik vind het alleen vreemd dat zo'n soort site dan wel geblokkeerd wordt door bepaald type dns 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 15, 2023

@Dennis ABD kan jij hier wellicht meer over vertellen of ons hier verder mee op weg helpen? 

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • November 16, 2023

Voor zo ver bekend gebruiken wij de feed van Spamhaus. het betreffende URL zie ik echter niet gelist daar, ik kan dit dus niet verklaren.

Ik zal eens navraag doen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 16, 2023

Ik zal eens navraag doen.

Bedankt, ik hoop dat er wat uitkomt!

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • November 16, 2023

Ik had wat beter moeten lezen. Het ging niet specifiek om cool.cloudwise.app maar om cloudwise-portal.appspot.com. Deze laatste staat wel gelist op Spamhaus: https://check.spamhaus.org/listed/?searchterm=cloudwise-portal.appspot.com

Het is aan de beheerders van het domein om delisting te regelen nadat het probleem is opgelost. De ervaring met Spamhaus is dat ze voorzichtig zijn met domeinen listen en dat de info dus meestal correct is.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 16, 2023

Ah ok duidelijk, dan ligt de bal dus toch bij Cloudwise, zou je dit aan ze terug willen koppelen @WiFi versterker verwijderen? Dan kunnen ze hier mee aan de slag gaan!