Skip to main content

Hallo allemaal, 
Ik zag soortgelijke posts als deze, maar nog steeds moeilijk om een voorbeeld te vinden van voormalige XS4all klanten die “officieel overgestapt” zijn naar KPN
Ik heb gekozen voor DSL aansluiting (klein zakelijk) 


Helaas werd het modem niet geleverd met kabels ( waarom ?????) 


De bestaande kabel die ik heb is een Fritzbox en zijn achterste DSL poort is veel groter dan de nieuwe KPN BOX 12. De kabel past dus niet op het nieuwe modem. 

 

 


Is het probleem de verbinding met de DSL-lijn en moet een technicus de verbinding van buitenaf veranderen?  Of is het alleen de kabel tussen de adapter van buiten naar het nieuwe modem? 

 

 

Alvast bedankt!

 

De DSL aansluiting op de Fritz!Box is RJ45, op de Box 12 een RJ11. 

Om de Box 12 aan te sluiten hoeft geen monteur te komen. Als je het geschikte gereedschap (krimptang) hebt, dan verwijder je RJ45 plugje en knijp je er een RJ11 op. Vergt wel nauwkeurigheid en beetje ervaring. Makkelijker is misschien een DSL kabel in de winkel kopen. Of even bellen met kpn (0800-0402), wellicht dat ze je een kabel kunnen sturen.


U heeft alleen een ander kabeltje nodig. Een KPN medewerker kan er u wel 1 toesturen. Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Zo nee, als de brandweer doen dan. Totdat u het kabeltje heeft kunt u de Fritzbox nog wel blijven gebruiken toch?


Bedankt voor jullie snelle reacties! 
Ik ben echt niet technisch, dus ik zal jullie beide berichten gebruiken als informatie om dit probleem vanochtend met KPN te bespreken.
Ja, ik kan gelukkig nog steeds mijn Fritzbox gebruiken
Ik heb zojuist mijn forumprofiel bijgewerkt. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het bestond. Hopelijk gaat het sneller en krijg ik een snelle oplossing.
 


@Chrisc2024 Indien de Frtizbox jouw eigen modem is, kan je hem beter gebruiken in plaats van de KPN modem.

Je kan ook een dsl kabel bestellen als KPN jou geen nieuwe kabel wil sturen.

https://www.allekabels.nl/vaste_telefonie/dsl_kabel/dsl-kabel-rj11-naar-rj45.html


Ha @Chrisc2024, welkom! Ik zie hier een heleboel goede adviezen! Je kunt inderdaad de FritzBox blijven gebruiken, je kunt zelf met een krimptang aan de slag óf je kunt een kabeltje bij ons aanvragen. Dat laatste kan echter niet (meer) via de community, maar door even te bellen met 0800-0402. Mijn collega's helpen je graag!


@Berteman 
@Nick83 
@TDN 


Ik heb jullie advies opgevolgd. Ik heb KPN gevraagd een kabel op te sturen en dat hebben ze na twee dagen gedaan. Ik heb hem aangesloten en een paar minuten later was mijn verbinding up and running.

Bedankt iedereen voor jullie input! Geweldig forum!!!


Reageer