Skip to main content
Vraag

De glasvezel aanleg werkzaamheden lijken afgerond, maar ze zijn nog niet bij mij geweest

• April 8, 2026
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Lo-NRD
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik ben nog geen klant bij jullie maar heb een vraag over de aanleg van de glasvezel kabel.

Ze waren druk in de buurt en in mijn straat bezig (overkant) inmiddels zijn de werklui verdwenen. Er is ook geen materiaal meer in de straat. Schafkeet en dergelijke.

Maar ze hebben bij mijn blok nooit gegraven, wel heb ik een paar weken geleden een brief in de brievenbus gehad of ik tevreden was met de werkzaamheden.

Op de KPN site staat dat ze bezig zijn in de straat. Maar ik zie ze niet meer.

6 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

Hoi ​@Lo-NRD , ben je al die tijd thuis geweest? Het stuk van de straat naar de voorgevel wordt vaak onder je tuin door geschoten. Bij je gevel graven ze dan een klein gat waar de kabel weer tevoorschijn komt. Zoiets kan vrij vlot gaan, zonder dat je er erg in hebt.

Hetzelfde met het plaatsen van een BOP als dat in jouw wijk het geval is: Een monteur kan vrij snel de BOP plaatsen zonder dat je het door hebt.

Kan je bij de postcodecheck al kiezen voor glasvezel?

Lo-NRD
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 9, 2026

Ik kan met 101% zekerheid zeggen dat hier geen schop de grond is in gegaan.

Al de straten rond mijn blok zijn gedaan zelfs de overkant van mijn straat.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Lo-NRD . Welkom hier.

Heb jij - voordat er uberhaupt met werkzaamheden begonnen werd - wel een brief in de deur gehad met de vraag of er iemand kon komen schouwen en samen met jou het eventuele aansluitpunt bepalen? 

Lo-NRD
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2026

Heb jij - voordat er uberhaupt met werkzaamheden begonnen werd - wel een brief in de deur gehad met de vraag of er iemand kon komen schouwen en samen met jou het eventuele aansluitpunt bepalen? 

Jah zeker ik heb met de beste man bepaald hoe en waar de aansluiting/modem zou komen.

Hij heeft ook nog foto’s gemaakt van het Ziggo AOP.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 12, 2026

Ik kan met 101% zekerheid zeggen dat hier geen schop de grond is in gegaan.

Al de straten rond mijn blok zijn gedaan zelfs de overkant van mijn straat.

Het kan zomaar zijn dat de werklui nu eerst ergens anders aan het werk zijn. Als de planning bij jou oktober-november 2026 is, dan is er nog voldoende tijd. Het zou zomaar kunnen dat de werklui pas in september 2026 weer bij jou aan de deur verschijnen.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 17, 2026

Jah zeker ik heb met de beste man bepaald hoe en waar de aansluiting/modem zou komen.

Hij heeft ook nog foto’s gemaakt van het Ziggo AOP.

Je kunt eventueel nu al een abonnement nemen bij KPN. Op het moment dat er bij jou glasvezel is, wordt jouw abonnement automatisch omgezet. Â