Skip to main content
Antwoord

De glasvezelaansluiting is verkeerd geplaatst buitenshuis

• January 20, 2025
  • 12 reacties
  • 133 keer bekeken

In onze straat is glasvezel aangelegd. Echter, toen ze aan wilden sluiten in de meterkast bleek dat de buitenaansluiting niet in de buurt van de meterkast zit.  (aansluiting zit voor mijn huis, ingang/meterkast aan de zijkant).  Hierdoor kon Glasvezel niet aangesloten worden. 

Vervolgens moet ik contact opnemen met KPN Netwerk. Zij geven vervolgens aan dat ik Glasvezel moet aanvragen bij KPN Service Provider, zodat er een ticket naar KPN Netwerk gaat.  (omslachtig, maar ok).

Ik krijg nu netjes bevestiging, inclusief een monteursafspraak om Glasvezel in mijn meterkast aan te sluiten. Echter, ik vermoed/ben bang dat deze ook tot de conclusie komt dat het aansluitpunt in de tuin op de verkeerde plek zit. Tenslotte is dit een vreemde situatie en qua order flow is het aansluitpunt wel in de tuin gelegd. Dus vanuit daar gezien is het een kwestie van doortrekken naar de meterkast

Is er een manier om contact te krijgen met de monteurorganisatie om deze extra informatie door te geven. Anders ben ik bang dat er volgende week niets gaat gebeuren, waarbij ik hoop dat ik daarna nog internet heb...

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ik leg zelf glasvezel aan in de woningen voor KPN en moet de eerste kruipruimte die echt te laag is nog zien. Enkel ruimtes welke gevuld zijn met balletjes of helemaal blank staan met water is voor mij geen optie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 20, 2025

KPN misschien even bellen? Dat is wel het handigst en sneller. 

En wie heeft die aansluiting aangelegd? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 20, 2025

Maar heb je geen kruipruimte? Want anders kunnen ze gewoon van buiten naar de kruipruimte, en vanuit de kruipruimte naar je meterkast.

Verder kan je helaas helemaal niemand contacten over dit probleem, indien een monteur ergens tegenaan loopt zal hij een ticket voor KPNNetwerk aanmaken. Dat kan niet eerder.

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2025

Maar heb je geen kruipruimte? Want anders kunnen ze gewoon van buiten naar de kruipruimte, en vanuit de kruipruimte naar je meterkast.

Verder kan je helaas helemaal niemand contacten over dit probleem, indien een monteur ergens tegenaan loopt zal hij een ticket voor KPNNetwerk aanmaken. Dat kan niet eerder.

Bij de eerste poging om aan te sluiten kwamen ze tot de conclusie dat via de kruipruimte niet zou lukken. Deze is te laag om in te bewegen, en teveel verstoringen (buizen etc) om de kabel van de voorkant van het huis door te trekken via de kruipruimte. 

Maar als ik je reactie lees kan ik dus thuis wachten op een monteur die waarschijnlijk tot dezelfde conclusie komt als de eerdere monteurs voor Glasvezel…

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 20, 2025

Ik leg zelf glasvezel aan in de woningen voor KPN en moet de eerste kruipruimte die echt te laag is nog zien. Enkel ruimtes welke gevuld zijn met balletjes of helemaal blank staan met water is voor mij geen optie.

• January 20, 2025

Kan de kabel niet aan de buitenkant om het huis heen gegraven worden? 

Ik kan me wel voorstellen dat die misschien te kort is. En dat die gasten die in eerste instantie kwamen om de kabel "even" binnen te brengen daar helemaal niet op gerekend hadden en daar dus dan geen zin in hadden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 20, 2025

Ik kan me wel voorstellen dat die misschien te kort is. En dat die gasten die in eerste instantie kwamen om de kabel "even" binnen te brengen daar helemaal niet op gerekend hadden en daar dus dan geen zin in hadden.

Dat is soms ook een optie, zeker niet de leukste klus en als het flink regent ook geen optie. Maar de KPN monteur  kan tot 30 meter verlengen vanaf de plek waar het nu ligt.

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2025

Dan hoop ik dat je ook bij mij komt :-).  Ik wacht het af wat er maandag gebeurt

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2025

Dat is soms ook een optie, zeker niet de leukste klus en als het flink regent ook geen optie. Maar de KPN monteur  kan tot 30 meter verlengen vanaf de plek waar het nu ligt.

Daar hebben ze wel naar gekeken, maar omdat ik grindmatten heb liggen, kon de kabel maar zo'n 3 centimeter diep.  Dan wordt het risico van beschadiging tijdens tuinonderhoud te groot. 

Ik wacht af wat de monteur maandag gaat doen. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

Ben benieuwd 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 20, 2025

Helemaal goed, zag in je openbare profiel dat je rond gebied Boskoop woont. Dat is volgens mij nog net randje van mijn werkgebied, maar kom er amper omdat ze liever collega's sturen die wat dichterbij wonen. Wel wil ik nog even aanvullen dat Boskoop een gebied is waar BOP's (buiten overname punten) liggen. Er is dus nooit sprake geweest dat KPNNetwerk de kabel direct naar binnen brengt. Dat gebeurt niet als er een BOP wordt gelegd. Dit is dat een klus voor kpn de provider.

• January 20, 2025

Grindmatten... wat zijn dat nou toch weer? 🫣

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

Ter informatie:  het is de monteur gelukt om de aansluiting van de BOP (weer wat geleerd) naar de meterkast te brengen. Heeft aardig wat voeten in de aarde gehad om het voor elkaar te krijgen, maar top werk geleverd.  

Vervolgens overstap naar glas was in no-time geregeld. nog geen 30 seconden onderbreking gehad.