Skip to main content
Beantwoord

De Mijn KPN app geeft een foutmelding bij de optie "Mijn wifinetwerk" namelijk dat ik met het verkeerde netwerk verbonden ben

• August 16, 2025
  • 51 reacties
  • 590 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In de app - Mijn KPN

Bij de keuze : Wifi netwerk beheren

Geeft die aan dat ik niet op met de juiste wifi verbonden bent terwijl dat echt wel zo is

Iemand een tip wat te doen ?

Het betreft een V12 box

Beste antwoord door Willem2018

@Ages, heb jij op je modem een eigen IP adres ingesteld?

Want dat is iets waar de app niet zo goed mee om kon gaan.

[...]

Maar, ook voor  ​@Willem2018 en ​@Ja47, zojuist is de oplossing hiervoor live gezet en zou je de wifibeheeromgeving ook moeten gebruiken als je een eigen IP hebt ingesteld. Lukt het nog niet, herinstalleer de app dan even.

Yes, de oplossing van Erik werkt ! Alles is weer OK ! De app geeft alle verbonden apparaten correct weer. Hartelijk dank voor de oplossing !

Ook bij mij werkt het weer !

Geen foutmelding van verkeerd netwerk ...

51 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 18, 2025

Heeft het eerder wel gewerkt, ​@Willem2018? Ik zie hier, omdat je jouw forumprofiel hebt ingevuld, dat jouw Box 12 al over is naar de KPN Software. Dat is een vereiste om de nieuwe Mijn Wifinetwerk functies te kunnen gebruiken in de MijnKPN app. Dus dat is dan in ieder geval in orde. 

Je geeft aan dat je met de juiste wifi verbonden bent. Voor de zekerheid: dat is wel je hoofdwifi, en niet per ongeluk je gastwifi?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 18, 2025

V25.06.06

V12 box

Wifi is de hoofd geen gast of extra

Box al gerestart alleen nog niet naar default gezet 

sw2 punten 2 stuks 

Gaat niet echt lekker eerst al de ellende met sw1 punten nieuwe aangeschaft en ook te horen gekregen dat sommige klanten ze gewoon gratis gekregen hebben

Het zit niet echt mee

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 26, 2025

Dat is de meest recente versie, dus dan zou het al helemaal in orde moeten zijn. Op het moment dat jij de Wifinetwerk omgeving in de app wilt openen, weet je ook of je dan verbonden bent met de wifi van de Box 12 of die van een van je SuperWifi punten? Het zou niet uit moeten maken, maar als er wellicht een probleem is in de onderlinge communicatie tussen SuperWifi punten en Box 12 zou dit misschien een symptoom kunnen zijn. 

Ik ga hier ook nog even wat navraag over doen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 29, 2025

ja heel graag blijft een vreemd probleem

het enige wat ik nog kan verzinnen om die V12 helemaal naar default te zetten 

ik probeer ook nog om de extra wifi ssid's uit te zetten en er maar 1 aktief te hebben

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 5, 2025

het enige wat ik nog kan verzinnen om die V12 helemaal naar default te zetten 

ik probeer ook nog om de extra wifi ssid's uit te zetten en er maar 1 aktief te hebben

Is dit nog gelukt ​@Willem2018? En zo ja, maakt het wat uit? Hoor het graag!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 16, 2025

Resetten naar default is gelukt

SW2 werken nu goed
alleen via de app blijft hij roepen dat ik op het verkeerde netwerk zit

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 16, 2025

Resetten naar default is gelukt

SW2 werken nu goed
alleen via de app blijft hij roepen dat ik op het verkeerde netwerk zit

Beste ​@Willem2018 misschien de app even herinstalleren en/of de netwerkinstellingen van je mobiel resetten en via wifi weer opnieuw contact maken met je thuisnetwerk.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 16, 2025

Heel fijn dat de SW2 nu goed werken, wel merkwaardig dat de app nog steeds deze melding geeft 🤔

Ik zie dat JanD goede tips geeft en ben benieuwd of je die al uit hebt gevoerd en of dat wat op heeft geleverd ​@Willem2018!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

al eraf gehaalt maar probeer het nog een keer.

Reset ook de netwerk instellingen

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 20, 2025

Heeft het wat uitgemaakt ​@Willem2018? Zo nee, dan zijn mijn trucjes een beetje op. Werkt de wifi nu verder wel helemaal goed? Of wil je nog gebruik maken van de mijn wifinetwerk optie omdat er iets niet helemaal goed gaat? In het laatste geval, kunnen we je wellicht ook zonder de app verder helpen! Zou je in dat geval willen uitleggen waar je precies tegenaan loopt met de wifi?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 22, 2025

Nee niets uitgemaakt blijft roepen verkeerde Wifi

Ik heb het niet nodig maar de uitleg en reklame geeft aan heel simpel om aan te passen maar gaat hier niet lukken

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 26, 2025

We zien dit incidenteel voorkomen bij klanten, dat ze deze melding krijgen terwijl ze wel netjes verbonden zijn met de eigen wifi. Het modem team onderzoekt waar dit precies vandaan komt. Als ik daar verdere update over heb dan laat ik het weten. Maar daarvoor nog wel een vraag aan jou, ​@Willem2018. Heb jij toevallig een eigen LAN IP adres ingesteld op de Box 12?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 26, 2025

Ja dat klopt geen 192.168.2.x maar 192.168.1.x

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 26, 2025

Hmmm, da's interessant. Dank je, ​@Willem2018, dat lijkt dan toch een van de items te zijn die hier invloed op heeft. Ik kom er op terug.

• September 26, 2025

Hmmm, da's interessant. Dank je, ​@Willem2018, dat lijkt dan toch een van de items te zijn die hier invloed op heeft. Ik kom er op terug.

Ik lees met verbazing de reacties van deze topic. Ingelogd in Mijn KPN app en naar Wifibeheer gegaan. En direct zie ik dit en geen reclame of meldingen waarover klant Willem2018 het heeft. 

En ik heb ook een V12 box, toch? Meldingen ga ik aan zetten. Zodat ik niet alleen mailtjes vanwege privéberichten krijg maar ook met deze topic en klant Willem2018 die ik niet persoonlijk ken help, snap je?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 1, 2025

Ik heb een update voor je, ​@Willem2018. Het blijkt dus dat een eigen ingesteld IP adres inderdaad, op dit moment, roet in het eten gooit. Dit was een ding dat we eerder nog niet konden aanpassen, maar nu wel. We hebben op de planning staan om dit dan in de loop van volgende week hersteld te hebben. Dus vanaf dan zou je de wifi beheeromgeving moeten kunnen gebruiken zoals het hoort.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 1, 2025

dank voor je bericht Erik 

Ik ga het proberen zodra de update er is.

Weet je toevallig ook iets van DHCP af ?
En wel als je een eigen DHCP server gebruikt of dat ook problemen kan geven met de SW2 ?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Bij mij hetzelfde probleem!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Zelf Ip adres aangemaakt. Sindsdien herkent box12 het netwerk niet meer.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 10, 2025

dank voor je bericht Erik 

Ik ga het proberen zodra de update er is.

Weet je toevallig ook iets van DHCP af ?
En wel als je een eigen DHCP server gebruikt of dat ook problemen kan geven met de SW2 ?

Moet gewoon kunnen. Wel even DHCP uitzetten dan op je modem. Hoe je dat doet, en meer over DHCP instellingen in het modem, lees je hier:

Zelf Ip adres aangemaakt. Sindsdien herkent box12 het netwerk niet meer.

Bedoel jij ook dat je in de MijnKPN app de wifibeheer omgeving niet kunt gebruiken? Zo ja, dat zou nu zo ongeveer verholpen moeten zijn.

Als je toch iets anders bedoelt, dan het verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Geef daarin dan zo uitgebreid mogelijk aan wat je gedaan hebt en wat je nu ervaart.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 10, 2025

Het is nog niet verholpen roept nog steeds verkeerde netwerk

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Dank voor de snelle reactie. Ben momenteel voor een week in buitenland. Zal zodra ik thuis ben controleren en reageren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 16, 2025

update in app zodat je wifi kunt controleren maar nog steeds dat ik niet op mijn thuisnetwerk zit

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 17, 2025

Het is nog niet verholpen roept nog steeds verkeerde netwerk

Ik heb dit nagevraagd, en de aanpassing blijkt nog niet uitgerold te zijn. Is iets vertraagd. Ik verwacht na het weekend meer informatie over wanneer het er is. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 22, 2025

Via app is wifi niet te beheren…melding „niet verbonden met thuisnetwerk“