Skip to main content

Geen vraag, geen klacht maar een compliment voor de service van KPN!

 

Graag deel ik mijn zeer positieve ervaringen met de geboden service van KPN, omdat die op (openbare) fora ook mogen worden gedeeld. 

 

Al heel lang was de WIFI op de benedenverdieping van mijn huis belabberd en daarom was de laptop altijd met een draadje, dat via de woonkamer, trap en overloop liep en met  modem verbonden en dat werkte prima. Maar, onlangs lette ik niet goed op. Toen er door de pakketbezorger werd aangebeld, snelde ik van de achterkamer, via de woonkamer en gang naar de voordeur, struikelde over de kabel en daardoor schoot een klemmetje van de ethernet-poort uit de laptop.

Omdat de ethernet-kabel niet meer goed blijft zitten, ging ik op internet op zoek naar iets wat de wifi zou verbeteren en kwam daarbij uit op de wifi-tool van KPN. En, heel verrassend: na twee dagen kreeg ik drie gratis Experia-WIFI’s toegestuurd. Het aansluiten was echt een fluitje van een cent en alles werkte meteen. Het aanpassen van de wandcontactdoos bij het modem, kostte meer tijd en moeite!

Helemaal in m’n nopjes met de Experia Wifi begon het modem steeds vaker kuren te vertonen. Steeds vaker viel de verbinding met internet weg. Gebeurde dat voorheen een enkele keer per week, een herstart van het modem loste dat probleem op, maar nu gebeurde dat meerdere keren per dag. Daarom waagde ik een telefoontje naar de Klantenservice. De allervriendelijkste medewerker deed op afstand wat metingen en constateerde dat de snelheid van het internet veel te laag was. En dat er een monteur moest komen, ook al was ik in de veronderstelling dat de lage snelheid te wijten was aan de afstand van mijn woning tot de telefooncentrale. 

Twee dagen later kwam de monteur. Die had ook geconstateerd dat de snelheid veel te laag was en ‘klapperde’ en dat dat waarschijnlijk de oorzaak was van het uitvallen van de modem. Dat had hij voor zijn bezoek gemeten en nadat hij een en ander gereset had, vloog de snelheid omhoog: van net 20 Mbps naar de 75 Mbps. En, na nog een reparatie van het ISRA-punt ging de snelheid nog verder omhoog, richting de 100! Helemaal top! En, de monteur praatte me ook bij: ik was al lang niet meer aangesloten op de op twee-en-een-halve kilometer verwijderde wijkcentrale maar op een kast, 300 meter van mijn woning. Weer wat geleerd: zo wordt ik nog eens een nerd :-)

Maar helaas … twee uur na zijn bezoek viel de modem weer uit. Na een belletje met de Klantenservice had ik de volgende dag een vervangend modem in huis! En ook dat installeren was appeltje-eitje!

Kortom: een TOP-Service. Complimenten!

Hoi, @Berteman. Welkom op het kpn forum!

Wauw wat een compliment. Daar word ik wel even stil van :blush:
Aan de voorkant van de organisatie helpen we graag onze klanten via verschillende kanalen: chat, telefoon, social media, winkel, monteurs of hier op het forum. Wij zijn het eerste aanspreekpunt! Vaak worden we geraadpleegd met een vraag of probleem. We zetten alles in werking om je zo snel mogelijk de beste oplossing te bieden. Zo te lezen heb jij daarin een mooi voorbeeld hoe dat in zijn werk gaat. Niet alleen de voor- maar ook de achterkant van de organisatie zet zich in voor de beste klantbeleving. Door constant ons netwerk en centrales te updaten, het ontwikkelen van software zoals  de kpn wifi manager en hardware: wifi versterkers om het beste uit je thuisverbinding te halen. Zo leveren we een stabiel, betrouwbaar en snel netwerk. Dat is juist nu in deze gekke tijd waarin we veel thuis zitten belangrijker dan ooit. 

Erg leuk dat jij deze positieve ervaring met ons wilt delen. Ik stuur dit mooie bericht door naar een aantal collega's, lekker begin van de week. Bedankt! :) 

 


Alleen een beetje jammer van die eerste monteur. Want zelfs als het internet uitvalt (hier paar keer gebeurd maar nu al héél lang niet….) blijft het modem wel werken. Want als het internet dan weer terug is werkt het via het modem ook gelijk. Daar valt niet een modem van uit…. Had ie moeten weten.

Het was vast nog een V8 en die zijn na enkele maanden (hier 5 maanden!) of max een paar jaar gewoon instabiel. Ook dat had ie moeten weten.

Verder positieve en heel vlotte service bij jou!


@PeterG

Als het internet weg viel, stond het modem (inderdaad de v8) nog aan: alleen het lampje ‘internet’ was uit. Het modem was ook draadloos bereikbaar en ook met ‘192.168.2.254’. 

Het schijnt dat wanneer de internetsnelheid beneden een bepaalde waarde zakt, het door het modem niet meer wordt opgepakt en dat deel dan uitgeschakeld wordt. En zoals gezegd: dat gebeurde ook vóór het monteursbezoek wel eens: een herstart loste dat op en een heel enkele keer was nogmaals een herstart noodzakelijk.

Tijdens het bezoek van de monteur is het vervangen van het modem wel ter sprake gekomen. Maar ook dat het beleid van KPN is, modems pas te vervangen wanneer deze echt defect zijn. En, in het kader van duurzaamheid en kostenbeheersing, kan ik me daar helemaal in vinden. Bovendien gebruikte ik de USB aansluiting van de V8 als printerserver: op de nieuwe modems is dit niet meer mogelijk en daarbij: Ik hoef niet meteen het nieuwste van het nieuwste. Hoewel volgens televisiefabrikanten 4K al hopeloos is verouderd en uit de tijd is en 8K (of zelfs 16K) de nieuwe norm is, vraag ik me nog steeds af, of de investering in een 4K televisie en ontvanger, wel nuttig is geweest, gezien het zeer karige aanbod van volwaardige zenders die in 4K uitzenden. Ik ontvang er welgeteld 10, waarvan er 5 demokanalen zijn, die de hele dag het programma van een uur herhalen.

Ik heb ook begrepen, dat er klanten zijn die van hun ExperiaV10 af willen omdat zij de Chinese fabrikant niet vertrouwen en bang zijn dat hun data in verkeerde handen valt of bedenkingen hebben bij de reputatie van ZHE die niet niet geheel brandschoon schijnt te zijn. Ik bedoel maar …

Al met al… ik kan me helemaal vinden om het modem niet meteen te wisselen en het nog even aan te kijken. Zo gaan service en duurzaamheid hand-in-hand en ook dat vind ik alleen maar positief.


 gezien het zeer karige aanbod van volwaardige zenders die in 4K uitzenden. Ik ontvang er welgeteld 10, waarvan er 5 demokanalen zijn, die de hele dag het programma van een uur herhalen.

Die heb je dan niet alleen via KPN. Daar zijn er 3: Xite, LoveNature en Insight. Xite en Insight boeien mij totaal niet, en voor alleen LoveNature ga ik niet Hussel 4k nemen. Heb 4k via de Netflix app en de Youtube app in mijn (4k UHD) Smart tv.


Nee, ik heb geen televisie van KPN. Ik ontvang die via de schotel:

  • Love Nature
  • Xite
  • Insight UHD
  • Astra UHD Demo 
  • FTV UHD 
  • Hotbird 4K (lijkt gesponsord door Ubisoft/sSportsNetwork)
  • NASA TV UHD (Ruimtervaart - prachtige beelden van de Aarde uit de ruimte)
  • SES UHD Demo Channel
  • QVC UHD (Duits Homeshopping - mode en make-up)
  • QVC ZWEI UHD (Duits Homeshopping - keukengerei en gadgets)

De eerste drie zitten (standaard) in het abonnement van de provider, de andere zijn vrij te ontvangen.