Skip to main content
Vraag

Defect ISRA punt zelf herstellen of via KPN monteur?

• 24 maart 2025
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

JeroenDH
Nieuwkomer

In dit hoekje kwam er een kabel binnen naar mijn ISRA punt, een hele oude. Prima, werkte gewoon. Nu is onze aannemer bezig geweest en hij heeft het kastje van de muur gesloopt. Dit is er nog van over. Ik zie een soort utp stekker en links (onder de vloer) zie je nog een stukje koper(?) hangen. 

Ik heb nog gevraagd of hij onze internet aansluiting wou laten zitten, maar dit is niet doorgegeven aan het team wat bezig is geweest met slopen... 

Wat moet ik hier mee doen? Is er nog een nieuw ISRA punt van te maken of moet ik hier een KPN monteur voor inschakelen? 

3 reacties

• 3344 reacties
  • 24 maart 2025

Ik denk niet dat dit het originele isra punt is. Maar maakt niet uit. Wacht eerst maar totdat de aannemer klaar is. Als alles af is kun je KPN bellen voor een monteur. 

Heb je een kruipruimte? Kun je in de kruipruimte de kabel volgen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4411 reacties
  • 24 maart 2025

Een ISRA punt kan je niet zelf maken, want aan het IS gedeelte van een ISRA mag je niet werken. Verder is zoals Marlon aangeeft dit niet uw oorspronkelijke invoerkabel, die zal ergens anders zijn. Ik zou vooral een monteur laten komen om het uit te laten zoeken en te herstellen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@JeroenDH dat is een vervelende situatie. Ik zou inderdaad even overleggen met de aannemer en dan wanneer de werkzaamheden zijn afgerond contact zoeken met KPN om een monteur te laten langskomen.

Reageer