Skip to main content

afgelopen vrijdag overgestapt naar kpn maar wat kan je doen aan de slechte wifi verbinding want als ik mijn hele huis van knap wifi wil voorzien dan ben ik een kapitaal kwijt.

dus wie weet er een goedkope manier omdat te doen.

zonder die boosters van de kpn.

en als ik dit geweten had dan was ik nooit overgestapt.

gr

Heb je de Wifimanager al doorlopen? Klik op groene tekst.


Hoi Joep1965

Alles al doorlopen gebeld met kpn tot 2 meter goede WiFi daarna slecht of niet het is eigenlijk gewoon en goede verkoopstunt want je heb altijd die boosters nodig

gr


Wat noem jij goed of slecht @Skillie2023? Maw welke snelheid heb je en verwacht je?


Hoi @Skillie2023 je geeft niet aan wat in jouw ogen goede wifi is en waarmee je het vergelijkt.

Wat had je hiervoor en waar stond de router toen? Voor wifi is de plaats van je router van groot belang, net als alle obstakels tussen je router en je apparaten.

Als je je wifi-dekking wil vergroten zonder de boosters van KPN, kijk dan eens op marktplaats naar 2ehands wifi-routers. Als je die bedraad aansluit en in access-point mode kan zetten, heb je al wifi op meer plekken. Wat technisch inzicht is hierbij wel vereist.

Verwacht niet dat je wifi vanuit de Experiabox in de meterkast magisch op 100% sterkte doorkomt op zolder.


Dat had ik hiervoor wel

maar ik wil het wel uitleggen hoor.

hij staat in de meterkast voorheen beneden goede WiFi nu op twee meter al slecht staat er nog niks tussen als er een muur tussen zit op twee meter dan valt de WiFi gewoon weg en dan heb ik het alleen over de beneden verdieping en dat noem ik slechte wifi en misschien is het voor U gewoon.

maar voor mij is dat slecht

 

 


Nee, op twee meter uitval vind ik ook niet gewoon. Ik heb een accesspoint in de woonkamer zodat ik op mijn MacBook snel bestanden van mijn NAS kan halen. Dan heb je echt wel snelheden nodig, en dat zou ook normaal moeten zijn.

Ik denk dat als je je wifi weer op de oude plek zet, het bereik al een stuk beter zal zijn. De meterkast is nou eenmaal niet zo’n fijne plek voor wifi vanwege alle apparatuur en leidingen die daar lopen.


hij staat in de meterkast

Waar stond het modem van je vorige provider?

Voor wifi is modem in de meterkast niet de meest aangewezen plek. Voor goede wifi moet het modem natuurlijk ook ‘in de buurt staan’ waar de apparaten worden gebruikt. Dat doe je met een eventueel accesspoint ook.

Door al het koper en energie (elektrische velden) in de meterkast wordt de wifi ‘geabsorbeerd’ en krijg je vaak slecht zendbereik.


Ook daar