Skip to main content
Beantwoord

Deurverkopers hanteren vreemde intimiderende houding en gedrag

• 27 maart 2025
  • 6 reacties
  • 137 keer bekeken

Martijn Spit
Nieuwkomer

Het was weer raak vandaag.

Iemand aan de deur van KPN. Steekt verhaal af.

Ik zeg, “o sorry, geen interesse”. Hij reageert niet.

Ik zeg het nog tweemaal. Hij reageert niet.

Toch maar wat harder gezegd.

Antwoord: “Waar heeft u geen interesse in? U weet nog niet eens wat ik wilde zeggen.”

Gezegd dat ik het een rare reactie vind, maar geen interesse heb in producten van KPN.

Antwoord: “U doet hier heel erg raar. U laat me niet uitpraten. U kunt toch wel zeggen waar u geen interesse in heeft?”

Zeg dat dit maar het einde van ‘t gesprek is en dat ik de deur dicht doe.

Blijft herhalen dat ik raar doe. Vraag om zijn naam, wil hij niet geven.

Beetje methode Trump / Vance. 😉

Niet normaal. Niet de eerste keer ook.

Kan dit stoppen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi allemaal.

Allereerst, ontzettend naar naar dat een van onze deurverkopers zo opdringerig is geweest. Laten we het hier wel on-topic houden zodat het voor iedereen overzichtelijk blijft. 
@Martijn Spit, zou jij je profiel willen invullen met je postcode en huisnummer en hier laten weten als je dit hebt gedaan? Weet jij ook op welke datum en tijdstip dit was? Dan pak ik dit gelijk op. 

Ik hoor graag van je. 

Bekijk origineel

6 reacties

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 179 reacties
  • 27 maart 2025

Dag ​@Martijn Spit , helemaal verkeerd, de volgende keer zoals onderstaand:

Het was weer raak vandaag. Iemand aan de deur van KPN. Steekt verhaal af.

Ik zeg, “o sorry, geen interesse en doe de deur weer dicht! 😎

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 105 reacties
  • 28 maart 2025

"Beetje methode  Trump/Vance?? 

Wat bedoel je daarmee? Wat hebben deze 2 mannen te maken met jouw mannetje aan de deur? 

Martijn Spit
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 maart 2025

Oh, beetje verbaal agressief lopen doen en vervolgens verontwaardigd zijn als ik erop reageer. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23589 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

Hi allemaal.

Allereerst, ontzettend naar naar dat een van onze deurverkopers zo opdringerig is geweest. Laten we het hier wel on-topic houden zodat het voor iedereen overzichtelijk blijft. 
@Martijn Spit, zou jij je profiel willen invullen met je postcode en huisnummer en hier laten weten als je dit hebt gedaan? Weet jij ook op welke datum en tijdstip dit was? Dan pak ik dit gelijk op. 

Ik hoor graag van je. 

• Topper
  • 24 reacties
  • 31 maart 2025

Vaak genoeg zijn dergelijke mensen niet in dienst bij een provider of energiemaatschappij oid. Bedrijven zoals Atlas Advertising en Blackwater Advertising doen zich als tussenhandelaar opwerpen voor een commissie. De mensen die langs de deuren gaan, ontvangen een deel van die commissie en worden alleen op die basis betaald. Niks verkocht is geen salaris. Dus zijn ze vaak opdringerig, assertief en vasthoudend. Soms zelfs aggressief.

Zoek maar eens op de bedrijfsnamen die ik noem, wordt het snel duidelijk.

Ik had er laatst zo eentje betrapt bij de buurman dan de deur. Kwam glasvezel activeren. Gast, er ligt nog zelfs geen kabel tot binnen in huis....had een grasgroen fleece jackje aan zodat het op KPN leek. Geen enkel logo op de kleding. Zogenaamd een pasje on zijn nek, foto van compleet ander persoon. En kwaad dat hij werd toen ik hem daarmee confronterende. We hebben hem met twee man naar buiten begeleid toen hij begon te schelden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23589 reacties
  • 8 april 2025

Hi ​iedereen, 

Nog een toevoeging hierop: de deur-tot-deur verkopers hebben strikte regels waar ze zich aan moeten houden. Hier wordt goed op gelet en grijpen dan ook in wanneer nodig. Lees alles over op onze Kennisbank:

Reageer