Skip to main content
Beantwoord

Devolo DVS200 kan maar heel moeilijk TV in garage bereiken

  • March 6, 2020
  • 9 reacties
  • 165 keer bekeken

Pal
Topper

Ik heb altijd deze TV op de bovenverdieping laten werken met 2 DVS200 exemplaren.

Nu wil ik hetzelfde systeem in de (vrijstaande) garage op hetzelfde elektriciteitsnetwerk laten werken. De elektriciteit is immers gewoon onder de grond naar de garage gebracht. Het systeem werkt weliswaar, maar het “home” tekentje is soms rood, dan weer groen en weer terug. Het beeld trilt dan ook.

Hoe kan ik de overdracht verbeteren?

 

Beste antwoord door Marcia van KPN

Ha @Pal, welkom! Jammer om te lezen dat het niet goed werkt!

Het zou kunnen dat je garage op een andere groep zit. DVSsen werken vaak minder op aparte groepen. 

De DVS 200 is inmiddels wel een oudje en wellicht is deze aan vervanging toe? 

 

Zowel je elektriciteitsnetwerk als ook de verouderde DVS kunnen inderdaad de oorzaak zijn dat het niet goed werkt. Heb je de mogelijkheid om het bekabeld aan te sluiten? Daar gaat de voorkeur altijd naar uit!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

  • March 6, 2020

Het zou kunnen dat je garage op een andere groep zit. DVSsen werken vaak minder op aparte groepen. 


  • March 6, 2020

Hallo @Henk2304 

In de garage rechtstreeks op een (geaard) stopcontact aansluiten, als het een meervoudig stopcontact is waar deze op aangesloten is geen andere apparaten (meer) aansluiten op dat meervoudige stopcontact, enkel die ene DVS.

De DVS200 is qua techniek redelijk gedateerd, dat kan ook een oorzaak zijn.

 

 


JuanNegro
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 6, 2020

De DVS 200 is inmiddels wel een oudje en wellicht is deze aan vervanging toe? 


  • March 6, 2020

Ik bedoelde elektrische groepen, in de meterkast. Veel huisinstallaties zijn verdeeld over een paar groepen. Iedere groep is van een eigen zekering voorzien. Vaak is een extra kabel naar een garage afgemonteerd op een aparte groep. DVSsen werken minder goed over verschillende groepen.

En ja, de DVS200 is al een oudje. 


  • March 7, 2020

Hallo @Henk2304 , ik heb 3 powerlines op 3 groepen in huis en werken perfect.

 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 7, 2020

Hallo @Henk2304 , ik heb 3 powerlines op 3 groepen in huis en werken perfect.

Misschien wel dezelfde fase. Wij hebben hier in huis 3 fasen. Elke fase een aardlekschakelaar met achter elke aardlek een stuk of 5 groepen. En ik heb er niet zoveel verstand van ... maar lijkt me dat als je die dvs-en op verschillende fasen hebt zitten, dat ze onmogelijk kunnen functioneren.


  • March 7, 2020

Hallo @Nick83 , de meeste particuliere huizen hebben gewoon 1 fase en dan speelt het probleem niet.

 


peter-keetfm
Wijsgeer

wat @Nick83 aangeeft is waar

en er zijn veel gewone huizen met 3x25a dus 3 fasen

als ts in de garage op bv L1 heeft zitten en de dvs op L2 heeft zitten werkt het heel slecht

je hebt trouwens ook devolo die met fase nul en aarde werken  zijn iets beter

@Pal  heb je een tv ontvanger en computer op de dvs aangesloten

of alleen de tv ontvanger

persoonlijk zal ik proberen een utp er heen te leggen

even wat werk maar is wel beter


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha @Pal, welkom! Jammer om te lezen dat het niet goed werkt!

Het zou kunnen dat je garage op een andere groep zit. DVSsen werken vaak minder op aparte groepen. 

De DVS 200 is inmiddels wel een oudje en wellicht is deze aan vervanging toe? 

 

Zowel je elektriciteitsnetwerk als ook de verouderde DVS kunnen inderdaad de oorzaak zijn dat het niet goed werkt. Heb je de mogelijkheid om het bekabeld aan te sluiten? Daar gaat de voorkeur altijd naar uit!