Skip to main content

Ik heb altijd deze TV op de bovenverdieping laten werken met 2 DVS200 exemplaren.

Nu wil ik hetzelfde systeem in de (vrijstaande) garage op hetzelfde elektriciteitsnetwerk laten werken. De elektriciteit is immers gewoon onder de grond naar de garage gebracht. Het systeem werkt weliswaar, maar het “home” tekentje is soms rood, dan weer groen en weer terug. Het beeld trilt dan ook.

Hoe kan ik de overdracht verbeteren?

 

Het zou kunnen dat je garage op een andere groep zit. DVSsen werken vaak minder op aparte groepen. 


Hallo @Henk2304 

In de garage rechtstreeks op een (geaard) stopcontact aansluiten, als het een meervoudig stopcontact is waar deze op aangesloten is geen andere apparaten (meer) aansluiten op dat meervoudige stopcontact, enkel die ene DVS.

De DVS200 is qua techniek redelijk gedateerd, dat kan ook een oorzaak zijn.

 

 


De DVS 200 is inmiddels wel een oudje en wellicht is deze aan vervanging toe? 


Ik bedoelde elektrische groepen, in de meterkast. Veel huisinstallaties zijn verdeeld over een paar groepen. Iedere groep is van een eigen zekering voorzien. Vaak is een extra kabel naar een garage afgemonteerd op een aparte groep. DVSsen werken minder goed over verschillende groepen.

En ja, de DVS200 is al een oudje. 


Hallo @Henk2304 , ik heb 3 powerlines op 3 groepen in huis en werken perfect.

 

 


Hallo @Henk2304 , ik heb 3 powerlines op 3 groepen in huis en werken perfect.

Misschien wel dezelfde fase. Wij hebben hier in huis 3 fasen. Elke fase een aardlekschakelaar met achter elke aardlek een stuk of 5 groepen. En ik heb er niet zoveel verstand van ... maar lijkt me dat als je die dvs-en op verschillende fasen hebt zitten, dat ze onmogelijk kunnen functioneren.


Hallo @Nick83 , de meeste particuliere huizen hebben gewoon 1 fase en dan speelt het probleem niet.

 


wat @Nick83 aangeeft is waar

en er zijn veel gewone huizen met 3x25a dus 3 fasen

als ts in de garage op bv L1 heeft zitten en de dvs op L2 heeft zitten werkt het heel slecht

je hebt trouwens ook devolo die met fase nul en aarde werken  zijn iets beter

@Pal  heb je een tv ontvanger en computer op de dvs aangesloten

of alleen de tv ontvanger

persoonlijk zal ik proberen een utp er heen te leggen

even wat werk maar is wel beter


Ha @Pal, welkom! Jammer om te lezen dat het niet goed werkt!

Het zou kunnen dat je garage op een andere groep zit. DVSsen werken vaak minder op aparte groepen. 

De DVS 200 is inmiddels wel een oudje en wellicht is deze aan vervanging toe? 

 

Zowel je elektriciteitsnetwerk als ook de verouderde DVS kunnen inderdaad de oorzaak zijn dat het niet goed werkt. Heb je de mogelijkheid om het bekabeld aan te sluiten? Daar gaat de voorkeur altijd naar uit!