Skip to main content

Ondanks dat de Experiabox V10a tot 32 DHCP reserveringen toestaat, werkt de binding niet vanaf reservering nummer 11. Had een reservering gemaakt (nr 11), deze kreeg een ander IP adres toegewezen, nadat ik een andere reservering had verwijderd zodat reservering (nr 11), nummer 10 werd, werkte het probleemloos. Gelieve dit op de lossen

Helaas duurt de update zo lang dat ik weer eens ben langs gegaan omdat me opdrachtgever toch problemen blijft ondervinden.

Alarm systeem een vast IP adres gegeven ook deze was vaak offline.
DHCP lease maar op 7 dagen gezet.
En een groot deel van de wifi gebruikers vast gezet met DHCP Reservation.
Veder weet ik ook niet meer wat ik kan instellen om het probleem op te lossen.
Een belletje naar KPN brengt ook geen verbetering, dan gaan ze door meten dan is natuurlijk is dan alles goed.

Helaas doet KPN ook erg moeilijk om een V10 zonder a op te sturen.
Ãœberhaupt een nieuwe opsturen is een probleem.
Uiteindelijk nog een keer gebeld en de stekker maar uit het modem getrokken, om een nieuwe te kunnen krijgen, waanzin.

Morgen komt er dan eindelijk een ander modem helaas kan men niet regelen dat het een V12 of V10 is.
Zaterdag maar weer installeren.
Mocht het dan nog problemen opleveren dan zit er niets anders op om over te stappen naar Ziggo.
Laats ook al meerdere klanten het advies gegeven om Ziggo te nemen ipv KPN.
Wel jammer dat KPN je zo in de kou laat staan.

 


Ziggo klanten klagen ook over hun modems, het gras is niet altijd groener bij de buren.


Zaterdag maar weer installeren.
Mocht het dan nog problemen opleveren dan zit er niets anders op om over te stappen naar Ziggo.

Zakelijk zou ik nooit een Experia Box willen gebruiken.

Ik zou zakelijke abonnees met klem adviseren om een FRITZ!Box te gebruiken als er ook iTV afgenomen wordt en anders zelf een goede (modem)router aan te schaffen.

Zie https://kpn.com/eigenmodem.

Zelf gebruik ik overigens een EdgeRouter i.p.v. de Experia Box.


Is er al wat meer duidelijkheid wanneer er meer dan 10 DHCP bindings gemaakt kunnen worden? Duurt wel een beetje er lang voordat er een update is. Inmiddels is de Experiabox 12 al uit. 😅


Is er al wat meer duidelijkheid wanneer er meer dan 10 DHCP bindings gemaakt kunnen worden? Duurt wel een beetje er lang voordat er een update is. Inmiddels is de Experiabox 12 al uit. 😅

Ik ben bang dat dat er niet meer zal komen voor de Experia Boxen voor de V12.


Dus je wilt zeggen dat de Experiabox V12 wel de mogelijkheid heeft om meer dan 10 DHCP bindings te maken?

Mocht dit het geval zijn dan is het ook maar weer de vraag of de Experia Wifi werk icm de Experiabox V12. 😅


Dus je wilt zeggen dat de Experiabox V12 wel de mogelijkheid heeft om meer dan 10 DHCP bindings te maken?

Ja, daar kunnen er meer vastgelegd worden.

Zie dit bericht.


2 jaar later….

D e aantal entries heeft een maximum limiet bereikt, verwijder wat entries en voer opnieuw in.
 
bij DHCP Binding #11. Naast aanpassen >10 dan ook graag ook even in het nederlandsch a.u.b.

2 jaar later….

De aantal entries heeft een maximum limiet bereikt, verwijder wat entries en voer opnieuw in.
 
bij DHCP Binding #11. Naast aanpassen >10 dan ook graag ook even in het nederlandsch a.u.b.

 

Dit volgt in nieuwe firmware, @Djeff81. We zijn onlangs begonnen met de uitrol van volledig nieuwe firmware die op al onze huidige modems zal gaan draaien. Nu eerst voor de Box 12, maar zal ook komen voor de V10A. Daarin wordt dit opgelost.

Meer informatie: 

 


Nog steeds is 2 jaar wel lang voor op de backlog voor zoiets maar als er echt geen andere prio voor een firmware update tussendoor gekomen is… ?

 

ik wacht het nog even af dan


Ben benieuwd