Skip to main content

Sinds afgelopen donderdagochtend ligt ons netwerk eruit waardoor we geen internet en tv meer hebben. Na contact bleek dat tmobile de overstap die ik eigenlijk de 24e pas zou maken te vroeg had ingezet. Na heel veel gedoe bij tmobile daar de bestelling geannuleerd en kpn verzocht de lijn te herstellen.

Donderdag heb ik vier keer contact gehad. De tweede mevrouw zat zichzelf complimenten te geven:'nou wel fijn dat KPN 't gaat proberen te repareren, dat doen we toch goed he', de derde meneer beloofde mij plechtig dat ik binnen uiterlijk twee uur weer internet had. Na twee uur weer gebeld waarna de volgende collega doodleuk zei 'oh nee dat is een leugen, dat kan makkelijk vijf werkdagen duren, en de drie collegas hiervoor hebben niet 't ticket ingediend wat ze hadden moeten doen'…

Gisteren weer contact opgenomen, deze mevrouw zei weer dat 't niet vijf dagen maar maximaal twee werkdagen zou duren maar mijn ticket niet opgepakt was. Normaal zijn er noodpaketten, maar die zijn uitverkocht dus er is niks wat we kunnen aanbieden. 

Hoe kan 't zo zijn dat er gewoon leugens aan de klant worden verteld, elke collega iets anders zegt en ik op z'n minst vier dagen zonder tv en internet zit door een fout die niet bij mij ligt waardoor we dus ook geen EK kunnen kijken. Ik ben echt héél erg boos en dan druk ik me nog zacht uit en ben dan ook benieuwd op welke manier KPN dit denkt te gaan herstellen en mijn vertrouwen in hun zogenaamde goede klantenservice terug te winnen. 

@Ankesch Typisch geval van "hoe maak ik me hier zo snel mogelijk vanaf" van de klantenservice. Wat ik wel wil opmerken in dit verhaal, waarom TMobile hier geen herstel van de aansluiting heeft gedaan, want te vroeg afgesloten , zegt u. U zult daar uw redenen voor hebben, maar had u de overstap geregeld via de "overstapservice"? In dat geval is TMobile toch echt de fout in gegaan hiermee. 

Wellicht kan een moderator van KPN hierin iets meer voor u betekenen. desnoods met een tijdelijke oplossing met Digitenne of data via uw mobiele telefoon ( mits abonnee bij  KPN natuurlijk).


Hoi, @Ankesch . Vervelend zoals je overstap mis is gelopen.

Hier zal spoedig een kpn moderator op reageren. Om je gegevens op te kunnen zoeken heeft ie wel minimaal je naam en adres nodig. Dan kan je z.s.m. geholpen worden.

Zou je die willen invullen in je forumprofiel (niet hier in het topic i.v.m. privacy!). p.s. onderaan het formulier de bewaren knop gebruiken.

Een noodpakket bestaat uit één Digitenne-ontvanger + 100 GB data op je mobiel MITS je een abonnement daarop bij KPN hebt.


Hoi @Ankesch. Wat vervelend dat je op dit moment geen internet en tv meer hebt. Wij zullen voor jou uitzoeken of wij hierin iets kunnen betekenen. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Hoi @Vikash@Vikash,

Gegevens net achtergelaten. Even voor de duidelijkheid ik zou 24 juni van KPN naar tmobile overstappen.

Het modem en alle kabels zijn dus nog ingestoken, 't enige wat hoeft te gebeuren is dat KPN het signaal weer aan zet. 


Dank voor je gegevens @Ankesch! Ik heb meegekeken en zie dat er inderdaad een ticket is aangemaakt voor Spoed en Herstel. Zij streven er naar om binnen 5 werkdagen contact op te nemen en het abonnement te herstellen. Hoe graag we ook willen. We kunnen dit proces helaas niet versnellen :disappointed_relieved:. 

Het ligt overigens wat ingewikkelder dan een knop omzetten. Als de lijn is overgenomen door een andere provider, dan moet die eerst weer vrijgegeven worden aan ons. Hierna kunnen wij het abonnement herstellen en alle ‘afsluitende processen’ terugdraaien. Een collega van spoed en herstel moet dit handmatig oppakken. Hier gaat wat tijd in zitten, zoals je merkt. 


@Lisa

Uit het relaas van @Ankesch begrijp ik dat TMobile al geannuleerd is.

Dat scheelt dan wachten op het vrij geven.

 

 

 

 


Dan nog blijft mijn punt staan dat er zowel 2 uur, 2 werkdagen en vijf werkdagen gecommuniceerd is. En ik dus minimaal 4 dagen zonder jullie diensten zit terwijl ik wel gewoon klant ben(ook al was ik alsnog overgestapt zou dit zo zijn tot 24 juni).

Ik vind het echt te zot voor woorden in deze thuiswerktijd dat 't schijnbaar acceptabel voor een klant moet zijn om vijf werkdagen te wachten terwijl ik nu helemaal niets kan,had 't wat anders gevonden als 't internet wel aanwezig was maar bijvoorbeeld langzaam. En als ik 't dus goed begrijp heb ik ook nog kans dat ik tot woensdag moet wachten zonder enkele compensatie. Dit is echt niet oké KPN


Zou me niks verbazen als Spoed en herstel zegt: hier doen wij niks aan, want het is niet onze schuld. Je kan weer verbinding krijgen als je een nieuw abonnement afsluit.


@Ankesch , Ik kan me de frustratie voorstellen. We zijn, zeker in deze tijd, nog erg afhankelijk van onze internet verbinding thuis. Echter zijn er in dit soort gevallen vaste stappen die gevolgd moeten worden. Deze stappen zijn nu in gang gezet.

Wat betreft het weer online komen van diensten betreft. Dit hangt af van de reden dat je bent afgesloten. Als wij te vroeg stoppen maar T-mobile levert nog niet, dan kan dit relatief snel teruggedraaid worden. Als T-mobile de lijn vroegtijdig overneemt is dat een ander verhaal. Dan moet dit handmatig worden teruggedraaid en het abonnement moet opnieuw in gang gezet worden. Ook na het opzeggen van het abonnement bij T-mobile kan er een paar dagen overheen gaan voordat wij de lijn weer terug krijgen.

Hierin zet onze afdeling Spoed en Herstel de juiste stappen, we zullen dus hun acties af moeten wachten.