Skip to main content
Beantwoord

DigiD app niet te gebruiken via wifi

• January 31, 2026
  • 10 reacties
  • 181 keer bekeken

Sinds kort kan ik de app niet gebruiken als ik op mijn wifi netwerkzit. ( op mijn mobiel dus)

5G is geen probleemĀ 

Als ik via mij pc de mijn.digid.nl wil benaderen lukt dit ook niet.

Ook als ik kpnveilig uitzet

Wat zie ik over het hoofd?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Tot hoe ver kom je wel ​@Iwago? Je zegt dat het inloggen een probleem blijft geven, dus je komt wel op de website van DigiD zelf? En heb je dit alleen op die mobiele telefoon, of ook op andere apparaten?Ā 

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. De tips die we kunnen geven zijn op basis van wat we weten. Als je dingen geprobeerd hebt maar niet noemt weten we dat niet. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 31, 2026

Beste ​@IwagoĀ wat voor (fout)melding krijg je als je wilt inloggen bij DigiD via wifi of de pc?

Ā 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

​@JanDĀ  ik denk dat hij niet eens zover komt en dat DigID totaal niet bereikbaar is.

​@IwagoĀ staat ipv6 misschien aan in je experiabox? Dat gaf in het verleden nog weleens problemen bij beveiligde omgevingen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2026

Zet in je kpn modem IPv6 uit. Dat loste het bij mij met een stuk of 10 apps op. Waaronder KPN TV+, Bank, Ideal, MijnKPN en nog een paar.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Iwago. DigiD is wel een belangrijke site die je wilt kunnen bereiken natuurlijk! Heb je de genoemde tips al kunnen proberen? Is het daarmee gelukt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2026

Helaas blijft mijn.digid.nl onbereikbaar op de pc via wifi en vast netwerk

via 5G geen probleemĀ 

bij toegelaten websites digid.nl gezet en toen was deze wel bereikbaar, dus ook mijn.digid.nl erbij gezet maar helaas resultaatĀ 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

IPv6 al uitgezet in je modem?

mijnmodem.kpn

Onder internet instellingen.Ā 

Heb je wel Windows 11?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

En als je viaĀ digid.nlĀ via het hamburger menu naar mijn digid gaat ???

Werkt het viaĀ http://digid.nl/inloggenĀ wel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2026

Ik heb nu van alles gecheckt en uitgezetĀ 

maar het inloggen blijft een probleem geven. Behalve op 5 G

Ā 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 3, 2026

Beste ​@IwagoĀ , wat ook vaak helpt, is binnen de app de cache te legen,Ā  dan gedwongen te stoppen en dan weer op te starten.

In het slechtste geval de app verwijderen en herinstalleren.

Ā 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 4, 2026

Tot hoe ver kom je wel ​@Iwago? Je zegt dat het inloggen een probleem blijft geven, dus je komt wel op de website van DigiD zelf? En heb je dit alleen op die mobiele telefoon, of ook op andere apparaten?Ā 

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. De tips die we kunnen geven zijn op basis van wat we weten. Als je dingen geprobeerd hebt maar niet noemt weten we dat niet. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.