Skip to main content

Hoi,

Ik gebruik een Fritz!box 7590 met het Telfort profiel (ik heb geen vast bellen) en dit weekend word ik gemigreerd naar KPN. Ik vroeg me af of dan op enig moment na omzetting mijn verbinding niet meer werkt en ik op de Fritz het KPN profiel moet gaan toepassen? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit met een Experiabox automatisch werkt.

MvG,

Casper

Datzelfde vroeg ik mij ook af. Als nu al het KPN profiel activeer, herstart de box niet en loopt de verbinding met de radio (ik neem aan ook tv) door. Internetverbinding wordt niet gelegd. Ik ga ervan uit dat je het KPN profiel moet kiezen zodra je na de omzetting merkt dat je internet wegvalt.


Ik merkte dat op mijn Telfort het tabblad thuis niet meer werkte dus het leek er op alsof ik omgezet was. Dus toen op de Fritz het KPN profiel geactiveerd maar die werkte niet. 


Bij mij is de verbinding bij het oude maar Mijn KPN wel gevuld. Mogelijk is de migratie alleen administratief en blijft het Telfort profiel. Zo vallen wij ook onder het ‘u merkt hier niets van’.


Hoi @CasperBS, welkom bij ons op het forum :slight_smile:  De overgang van Telfort naar ons is vooral administratief inderdaad, je kunt het Telfort profiel in de Fritz!Box gewoon blijven gebruiken. Telfort gebruikt(e) VLAN 34 voor internet, waar wij VLAN 6 daarvoor gebruiken. In het KPN profiel van Fritz!Box wordt VLAN 6 gebruikt. Bij alle oud-Telfort abonnementen is dat niet veranderd, daarom kan je het Telfort profiel met VLAN 34 nu nog blijven gebruiken. Later zal dit nog wel wijzigen.