Skip to main content

goedemorgen 

 

ik zit al paar weken met het probleem dat ik opeens me internet radio( dnt)  niet meer kan gebruiken  

vanwege de gateway  die heb ik nu weten te instellen door google

maar nou de volgende vraag wat is het DNS nummer ?

 

alvast bedankt

Hallo @Swiebertjefm , als je de Experia V10a een fabrieks-reset geeft staat alles weer op standaard/default en zou alles gewoon moeten werken. Je zou geen DNS-servers van Google nodig moeten hebben, ook niet aan te bevelen i.v.m. je privacy.

 


@JanD  ik vind het vreemd dat ik deze dan zou moeten resetten aangezien ik deze net een paar maand heb  maar ja als het moet dan moet het helaas 


reset heeft helaas niks geholpen

 


Hi @Swiebertjefm, ons forum is een prima plek om zo'n vraag neer te leggen! We hebben hier verschillende behulpzame forumgebruikers met veel kennis. JanD heeft al een poging gedaan, maar ik lees dat je er nog niet uit bent gekomen. Zelf ben ik niet zo thuis in de internetradio's en (bijbehorende) DNS instellingen, maar mogelijk komt er nog iemand langs je topic die je verder kan helpen. Ik raad je aan om zo veel mogelijk details te delen over de apparatuur die je gebruikt, manier van aansluiten en instellingen die je hebt gedaan. Op die manier maak je het anderen zo makkelijk mogelijk om met je mee te denken.


ik zit al paar weken met het probleem dat ik opeens me internet radio( dnt)  niet meer kan gebruiken  

vanwege de gateway  die heb ik nu weten te instellen door google

maar nou de volgende vraag wat is het DNS nummer ?

 

Misschien moet je die gateway die je in Google hebt gevonden maar eens verwijderen en werkt het dan weer. Om eerlijk te zijn heb ik verder geen idee wat je hebt gedaan en waar je naar toe wil maar het lijkt me heel bijzonder dat jouw internetradio een speciale DNS nodig heeft.


@Alexandra  ik had vanmorgen met 1 van jullie gechat maar kwam er vanmiddag heb ik gebeld en snappen ze er niks van :thinking:

 

@obelisk  dan moet ik alles op 0 zetten zeker


Zoals ik aangaf is het me niet duidelijk wat jij met die ‘gateway’ hebt gedaan, maar als dat een ‘internet gateway’ is en je dat op de verkeerde zet werkt de boel niet meer. Dus wat meer informatie over wat je exact hebt gedaan en wil bereiken is behulpzaam om het probleem te begrijpen.


@obelisk  ik heb er niks mee gedaan 

Weet wel dat ze met glasvezel bezig in de omgeving


Is het ding via WiFi verbonden? Werkt dat wel? Is er wel verbinding? 


@Nick83  ik kan hem zowel via WiFi als vaste draad verbinden hij geeft wel aan netwerk ok

 


Een internetradio sluit je eenvoudig aan via een LAN-kabel, het meest stabiel of via wifi.

De internetradio verbindt je met wifi net zoals je een laptop of mobiel met wifi verbindt, niks geen aparte instellingen voor nodig, is mijn ervaring.

 


Klopt maar zo opeens is ie er mee begonnen


@Nick83  ik kan hem zowel via WiFi als vaste draad verbinden hij geeft wel aan netwerk ok

En hoe heeft u hem nu verbonden? Met kabel?


Jamaar zelfde probleem

 


Je hoeft op de internetradio geen gateway en DNS in te stellen, Het beste kan je een adres laten ophalen via DHCP en dan zal de router de informatie aan de internetradio geven.


En hoe doe ik dat?


Geen idee, maar dat staat vast in de handleiding.


En hoe doe ik dat?

Gewoon standaardinstellingen gebruiken.


Hallo @Swiebertjefm het eenvoudigst, zoals ik eerder schreef is een LAN-kabel gebruiken, dan heb je niets in te stellen.

Wil je het via wifi doen, net zo instellen als bij een laptop, pc of mobiel, voor details even in de handleiding van de radio kijken.

Niet moeilijke maken dan dat het (niet) is.

Succes.

 


Zowel voor kabel als bij wifi kun je over het algemeen kiezen om de instellingen automatisch of handmatig te configureren, je kiest dan natuurlijk voor automatisch.


@Swiebertjefm Het verbaast me niet dat het zo gelopen is bij de klantenservice, dit soort instellingen en apparatuur valt niet binnen de standaard ondersteuning. Vandaar dat het forum de uitgelezen plek is om zoiets aan te kaarten, zo kan je gebruik maken van de hulp en kennis van andere forumbezoekers.

Ik hoop dat je verder komt met bovenstaande gegeven tips en adviezen. Als je wel instellingen hebt aangepast, zoals DNS / de gateway die je in je eerste bericht noemde, zet die hier dan ook even neer. We weten alleen wat je ons hier vertelt, alle informatie is welkom. Dat maakt het voor anderen makkelijker om met je mee te denken.


@Alexandra  ik zal de instellingen vanavond hier even vermelden


@Alexandra kan het zijn dat de experiabox een update heeft gehad ?

 

De gevens 

In de  zijn 

Ip :192.168.1 25

Netwerkmasker : 255.255.255.0

Gateway : 192.168.1.1

DNS 192.168.1.1


@Alexandra kan het zijn dat de experiabox een update heeft gehad ?

 

De gevens 

In de  zijn 

Ip :192.168.1 25

Netwerkmasker : 255.255.255.0

Gateway : 192.168.1.1

DNS 192.168.1.1

 

 

 

 

 

Hallo @Swiebertjefm , dat zijn geen gegevens van een KPN modem,

Bij KPN voor consumenten is het derde octet een 2, bij zakelijk een 1

De gateway is altijd 192.168.2.254 evenals de primaire DNS


Dan ga ik dat proberen